برترین تلفن هوشمند زیر سه میلیون تومان برای دانش آموزان کدام است؟

به گزارش بیست آمار، قیمت تلفن های هوشمند به شکل نگران کننده ای نوسان دارد، به همین علت خرید آنها سخت شده است.

برترین تلفن هوشمند زیر سه میلیون تومان برای دانش آموزان کدام است؟

به گزارش گروه وبگردی خبرنگاران، قیمت تلفن های هوشمند به شکل نگران نماینده ای نوسان دارد و به همین علت خرید یک تلفن هوشمند بی دردسر و ساده که قرار نیست بدیهی ترین احتیاج های کاربران نه چندان حرفه ای را برآورده کند هم سخت شده است. اما در رده های قیمتی پایین هم محصولات متعددی وجود دارند که البته انتخاب رجحانن مدل آن ها اندکی سخت به نظر می رسد.

تلفن های هوشمند مالی بخش عظیمی از بازار موبایل بیشتر کشور های دنیا را در اختیار خودشان گرفته اند. این محصولات که با حداقل استاندارد های سالانه فراوری می شوند، امکانات زیادی ندارند و تنها می توانند در رفع کردن احتیاج های اولیه کاربر به او یاری نمایند؛ بنابراین منطقی است که قیمت زیادی هم نداشته باشند. از سوی دیگر، حالا با تلفن های هوشمند میان رده و حتی پایین رده ای روبرو هستیم که نه تنها امکانات بهتری از پرچمداران گران قیمت چند سال پیش دارند بلکه آن قدر نزدیک به یکدیگر هستند که انتخاب یکی از آن ها احتیاجمند به مطالعه دقیق امکانات همه رقبا است.

تا همین چند سال پیش خرید یک گوشی موبایل بی نظیر کار سختی نبود. برند های فعال در بازار آن قدر زیاد نبودند که مشتری ها را به یک چالش عظیم دعوت نمایند و رقابت انحصارطلبانه ای وجود داشت که تنها چند برند شناخته شده در آن حضور داشتند. حالا، اما بازار تغییر نموده است. فراورینماینده های کوچک و عظیم در کنار یکدیگر کوشش می نمایند تا رجحانن گوشی های بازار را با پایین ترین قیمت ممکن فراوری نمایند و خرید تلفن هوشمند را به یک پروژه نفس گیر تبدیل نموده اند.

اگرچه روزگاری می شد با کم تر از پانصد هزار تومان یک تلفن هوشمند مالی در بازار ایران خریداری کرد، اما امروز حداقل به دو میلیون تومان احتیاج دارید تا دست خالی از بازار گوشی های موبایل خارج نشوید. اگر برای خرید تلفن هوشمند در بازار فعلی حداکثر سه میلیون تومان بودجه دارید، تلفن های هوشمندی که در ادامه به شما معرفی می کنیم را به اسم گزینه های اصلی آنالیز کنید. در این راهنمای می توانید با رجحانن تلفن های هوشمند زیر سه میلیون تومان بازار آشنا شوید.

قیمت: یک میلیون و 800هزار تومان

ارزش خرید: 4 از 5

به اسم یکی از مقرون به صرفه ترین تلفن های هوشمندی که در بازار ایران در دسترس هستند، نوکیا C2 گزینه بیش از حد مطلوبی به نظر می رسد. این تلفن هوشمند که قیمتی کمتر از 2 میلیون تومان دارد برای رفع کردن احتیاج های اولیه کاربران کافی به نظر می رسد؛ بنابراین برای دانش آموزانی که در روز های کرونایی به یک تلفن هوشمند برای حضور در کلاس های مدرسه احتیاج دارند هم می توانند از این تلفن هوشمند برای حضور در کلاس های مجازی استفاده نمایند. عظیمترین ویژگی این تلفن هوشمند آن است که از فناوری ارتباطی 4G هم پشتیبانی می نماید.

صفحه نمایش این تلفن هوشمند با وجود ابعاد 5.7 اینچی و حاشیه نسبتا زیادی که دارد از کیفیت خوبی بهره می برد. دوربین اصلی و دوربین سلفی C2 با کیفیت 5 مگاپیکسلی تصویربرداری می نمایند و اندروید 9 به پردازنده 28 نانومتری این تلفن هوشمند یاری می نماید تا عملکرد نسبتا قابل قبولی ارائه دهد. حافظه موقت C2 تنها یک گیگابایت است و به همین علت نباید انتظار پردازش بازی های میانه را هم روی آن داشته باشید. ضمن این که باطری 2800 میلی آمپری این تلفن هوشمند به مرور زمان هر کاربری را آزار می دهد. با این حال نباید فراموش کرد که در رده قیمتی C2 تقریبا هیچ تلفن هوشمندی در بازار وجود ندارد که ارزش خرید داشته باشد.

قیمت: حدود دو میلیون تومان

ارزش خرید: 5 از 5

نوکیا برای تسلط بر بازار های دنیای تمرکز ویژه ای روی محصولات پایین رده دارد و به همین علت حساب ویژه ای روی سری گوشی های C باز نموده است. تازهترین مدل این مجموعه با نام C3 از مدتی پیش در بازار ایران عرضه شده و قیمت قابل قبول و رقابتی اش به آن یاری می نماید تا مقرون به صرفه ترین تلفن هوشمند بازار باشد که ارزش خرید قابل توجهی دارد. این تلفن هوشمند که در آگوست 2020 معرفی گردید، به صفحه نمایشی 6 اینچی مجهز شده که تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ را میزبانی می نماید.

با این حال حاشیه صفحه نمایش نوکیا C3 اندکی زیاد است و به همین علت تنها 75 درصد از پنل جلویی این تلفن هوشمند به صفحه نمایش آن اختصاص پیدا نموده که با باطری 3هزار میلی آمپری قابل قبول به نظر می رسد. حافظه داخلی نوکیا C3 تنها 16 گیگابایت است و به دو گیگابایت حافظه موقت هم مجهز شده، اما تا 128 گیگابایت از حافظه جانبی هم پشتیبانی می نماید. دوربین اصلی تازهترین پایین رده نوکیا کیفیتی 8 مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی اش تصاویری با کیفیت 5 مگاپیکسل را ثبت می نماید.

اگر انتظار زیادی از تلفن هوشمند خود ندارید، این تلفن هوشمند که با اندروید 9 به بازار عرضه شده انتخاب مجذوب کنندهی به نظر می رسد. نوکیا C3 با بدنه کاملا پلاستیکی به بازار عرضه شده و از پردازنده 28 نانومتری یونیساک بهره می برد؛ بنابراین برای انجام ساده ترین بازی های ویدیویی هم بهتر است روی این تلفن هوشمند حساب باز نکنید. باتری 3040 میلی آمپری نوکیا C3 برای استفاده روزانه کافی به نظر می رسد و در کنار حسگر اثر انگشت از فناوری 4G هم پشتیبانی می نماید. این تلفن هوشمند در رده قیمتی خودش رجحانن انتخاب ممکن است.

قیمت: حدود دو میلیون و 300هزار تومان

ارزش خرید: 3 از 5

نوکیا به اسم یکی از محبوب ترین فراورینمایندگان بازار تلفن های همراه در سال های دور با قهرمانان تازه نفس به بازار برگشته و مدل 2.2 آن ها یک گزینه بی نظیر است. این تلفن هوشمند با ظاهری تمام پلاستیک، کیفیت ساخت بالاتر از حد انتظاری را به نمایش می گذارد که شاید انتظار آن را با قیمت مالی اش نداشته باشید. حافظه داخلی 32 گیگاباتی و رم 3 گیگاباتی 2.2 در کنار پردازنده چهارهسته ای مدیاتک نوید یک سخت افزار قابل قبول را به شما می دهد. در کنار آن می توانید روی دوربین 13 مگاپیکسلی به اسم دوربین اصلی حساب باز کنید و تصاویر سلفی خود را با دوربین 5 مگاپیکسلی ثبت کنید.

باتری 3000 میلی آمپری 2.2 برای صفحه نمایش 5.7 اینچی آن که وضوح 1920 در 1080 را به همراه دارد، اندکی ناکافی به نظر می رسد. تراکم پیکسلی هر اینچ صفحه نمایش 2.2 عدد قابل قبول 295 پیکسل را نشان می دهد و با پنل باکیفیت IPS ساخته شده است. از قلم نیاندازید که تلفن های هوشمند نوکیا با همراهی گوگل از نسخه خام و بدون امکانات اندروید بهره می برند که اگرچه سرعت بالاتری دارد، اما اندکی پیچیده تر به نظر می رسد. نوکیا 2.2 با ظرفیت 32 گیگابایت حافظه داخلی به سنسور اثر انگشت مجهز شده، اما مدل 16 گیگابایتی چنین امکان مجذوب کنندهی ندارد.

قیمت: حدود دو میلیون و 700هزار تومان

ارزش خرید: 3 از 5

به همان مقدار که شیائومی تمرکزش را روی محصولات میان رده بازار قرار داده، نوکیا هم نمی خواهد کاربرانی که در پی تلفن های هوشمند مقرون به صرفه قیمت هستند را از دست بدهد؛ بنابراین کاملا طبیعی است که در رنج قیمتی زیر سه میلیون تومان هیچ نشانی از تلفن های هوشمند مجذوب کننده شیائومی نباشد. با این حال این فراورینماینده چینی چندان هم از ماجرا دور نیست و با Redmi 9C کوشش می نماید تا با شرکت فنلاندی رقابت کند. صفحه نمایش 6.5 اینچی این تلفن هوشمند براساس پنل IPS توسعه پیدا نموده و تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ را برای کاربر به همراه دارد. روشنایی 400 نیت صفحه نمایش Redmi 9C امیدوارنماینده به نظر می رسد، اما بهتر است انتظار زیادی از صفحه نمایش آن نداشته باشید.

عظیمترین رجحان Redmi 9C در مقایسه با رقبا را باید دوربین های آن دانست. در شرایطی که بیشتر رقبای زیر سه میلیون تومان این تلفن هوشمند از یک یا حداکثر دو دوربین پشتیبانی می نمایند، شیائومی برای این پایین رده از سه دوربین استفاده نموده است. دوربین های Redmi 9C به ترتیب 13، 2 و 2 مگاپیکسل هستند. این تلفن هوشمند از حسگر اثر انگشت هم بهره می برد، اما سخت افزار بی نظیری ندارد. مشکل عظیمی که کاربران حین استفاده از این تلفن هوشمند با آن روبرو می شوند، حافظه داخلی اندک آن است.

شیائومی برای این تلفن هوشمند تنها 32 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته که عملا ارزش خرید آن را به شدت کاهش می دهد. با این حال باتری 5000 میلی آمپری Redmi 9C برای یک روز طولانی و سخت کافی به نظر می رسد. اگر جزو کاربرانی هستید که دوست ندارند بازی های موبایلی را هم روی تلفن هوشمندشان تجربه نمایند، شاید بهتر باشد این تلفن را انتخاب نکنید.

قیمت: حدود دو میلیون و900هزار تومان

ارزش خرید: 5 از 5

نوکیا با مدل 3.2 در بازار پایین رده ها هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. پردازنده اسنپدراگون 429 با سه گیگابایت رم و باطری 4000 میلی آمپری از مهم ترین ویژگی های سخت افزار تلفن هوشمندی هستند که با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی به بازار عرضه شده است. تراکم پیکسلی 269 پیکسل در هر اینچ صفحه نمایش 3.2 عدد چندان دلگرم نماینده ای نیست، اما دوربین 13 اصلی 13 مگاپیکسلی آن کیفیت مطلوبی دارد. این مدل با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی عرضه شده و می توان گفت برای عکاسی های معمولی یک گزینه منطقی به نظر می رسد.

از قلم نیاندازید که 3.2 با طراحی تماما پلاستیکی ساخته شده و با ضخامت نسبتا زیاد 8.6 میلی متری وزن قابل قبولی دارد. برخلاف مدل 2.2 که از حسگر اثرانگشت بی بهره بود، با خرید 3.2 می توانید از حسگر اثر انگشت هم بهره ببرید. حافظه داخلی قابل قبول، سخت افزار قدرتمند در این رنج قیمتی و طراحی مجذوب کننده باعث شده تا 3.2 رجحانن تلفن هوشمند در محدوده قیمتی زیر سه میلیون تومان باشد. با این حال اگر جزو گروهی از کاربران هستید که به داشتن یک تلفن هوشمند کاملا تازه اعتقاد دارید، می توانید برای خرید نوکیا 3.4 هم اقدام کنید.

قیمت: حدود دو میلیون و 950هزار تومان

ارزش خرید: 3 از 5

تفاوت های زیادی میان دو مدل 3.2 و 3.4 وجود ندارد و به همین علت خرید کاربرانی که به داشتن یک تلفن هوشمند تازه احتیاجی ندارند، شاید بهتر باشد توجه چندانی به نوکیا 3.4 نداشته باشند. اگرچه صفحه نمایش 6.4 اینچی این تلفن هوشمند که از پنل IPS استفاده می نماید با تراکم پیکسلی 269 ارائه شده و به نظر نمی رسد که کیفیت بی نظیری داشته باشد، اما به واسطه روشنایی 400 نیت می تواند در زیر نور آفتاب عملکرد قابل قبولی ارائه دهد. پردازنده اسنپدراگون 440 این تلفن هوشمند به فناوری 11 نانومتری مجهز شده و حافظه داخلی 64 گیگابایتی آن با یاری 3 گیگابایت حافظه موقت کامل می گردد.

نوکیا برای 3.4 از سه دوربین اصلی استفاده نموده که به ترتیب 13 و 5 و 2 مگاپیکسل کیفیت دارند. دوربین سلفی این تلفن هوشمند هم کیفیت 8 مگاپیکسلی دارد. باتری 4000 میلی آمپری 3.4 خیال کاربر را از بدون دغدغه پشت سرگذاشتن یک روز طولانی و سخت راحت می نماید، اما قابلیت شارژ سریع را ندارد. با مقایسه سریع سخت افزار این تلفن هوشمند با نوکیا 3.2 متوجه می شوید که نمونه قدیمی تر اندکی به صرفه تر به نظر می رسد.

منبع: ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1194

به "برترین تلفن هوشمند زیر سه میلیون تومان برای دانش آموزان کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تلفن هوشمند زیر سه میلیون تومان برای دانش آموزان کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید