با گران ترین خودرو های دنیا آشنا شوید!

به گزارش بیست آمار، بوگاتی میسترال حاصل وداع باشکوه با موتور قدرتمند W16 است. این مدل با توان 1577 اسب بخار، به یاری برترین نقاط قوت شیرون و بعلاوه عناصری از بولاید و دیوو، یک رودستر کاملاً منحصر به فرد است. بوگاتی میخواهد 99 نسخه از این مدل با قیمت 5 میلیون دلار بسازد که تمامی آن ها از قبل خریداری شده اند.

با گران ترین خودرو های دنیا آشنا شوید!

وقتی صحبت از هایپرکار های فوق سریع و گران ترین خودرو های جهان باشد، ابتدا نام چندین شرکت خودروسازی به فکر خطور می نماید: بوگاتی، فراری، کونیگزگ، ریماک و پاگانی. این خودروسازان خود را به عنوان پیشگامان در این زمینه اثبات نموده اند و سریع ترین، کمیاب ترین، زیباترین و گران ترین خودرو های جهان را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

در این مطلب تعدادی از گران ترین ابرخودرو های جهان را آنالیز می کنیم که شامل چهار مدل بوگاتی، دو رولزرویس تک، دو پاگانی، یک مرسدس و یک اولتراکار یونانی هستند. البته این قیمت ها برای مدل های نو ذکر شده است، بنابراین خودرو های فروخته شده در حراجی مثل فراری 250 GTO در این فهرست جایی ندارند.

بوگاتی میسترال - قیمت: 5 میلیون دلار

بوگاتی میسترال حاصل وداع باشکوه با موتور قدرتمند W16 است. این مدل با توان 1577 اسب بخار، به یاری برترین نقاط قوت شیرون و بعلاوه عناصری از بولاید و دیوو، یک رودستر کاملاً منحصر به فرد است. بوگاتی میخواهد 99 نسخه از این مدل با قیمت 5 میلیون دلار بسازد که تمامی آن ها از قبل خریداری شده اند.

پاگانی هوایرا ایمولا - قیمت: 5.4 میلیون دلار

اگرچه مدل اوتوپیا دستاورد بزرگی برای پاگانی خواهد بود، هوایرا ایمولا با موتور 6 لیتری V12 توئین توربوشارژ خودش توان 827 اسب بخار و گشتاور 811 پوند فوت قدرتی تقریباً برابر با یوتوپیا دارد. قیمت تقریبی هوایرا ایمولا 5.4 میلیون دلار اعلام شده که آن را به دومین پاگانی گران قیمت تاریخ و یکی از گران ترین خودرو های جهان تبدیل می نماید.

بوگاتی دیوو - قیمت: 5.8 میلیون دلار

از میان محصولات تازه بوگاتی در چند سال اخیر، دیوو در بین کارکنان این شرکت محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد. اگرچه دیوو اشتراک های زیادی با برادرش شیرون دارد، اما این مدل دارای امکانات بیشتری است که قیمت بالاترش را توجیه می نماید. بوگاتی با اضافه کردن چرخ های سبک تر، سردکن سیال موتور فیبرکربنی و حذف بعضی از عایق های صدا دیوو را 35 کیلوگرم سبک تر از شیرون ساخته است.

اگرچه قدرت آن با 1500 اسب بخار شیرون تفاوتی ندارد، اما دیوو طراحی آیرودینامیک متفاوتی دارد که باعث شده در پیست ناردو 8 ثانیه سریع تر از شیرون باشد. بوگاتی 40 نسخه از این مدل می سازد که هر کدام 5.8 میلیون دلار قیمت دارند. البته دیوو تنها بوگاتی فهرست گران ترین خودرو های جهان نیست.

SP Automotive Chaos عضو فهرست گران ترین خودرو های جهان از یونان - قیمت: 6.4 میلیون دلار

SP Automotive (خاسپایروس پاناپولوس) نام تازهی در جهانی هایپرکار ها است، اما مدل Chaos این شرکت با توان 2000 اسب بخار و قیمت 6.4 میلیون دلار توجهات زیادی را به خود جلب نموده است. نسخه پایه Chaos با موتور 4 لیتری V10 توئین توربوشارژ یکی از گران ترین خودرو های این فهرست است و بسیاری از مدل های لامبورگینی و بوگاتی را پشت سر می گذارد. اما حتی یک نسخه گران تر از این مدل با قیمت سرسام آور 14.4 میلیون دلار وجود دارد که توان 3000 اسب بخار فراوری می نماید.

پاگانی کودالونگا - قیمت: 7.4 میلیون دلار

فهرست بلندبالای پاگانی های گران قیمت با کادالونگا به سرانجام می رسد. بدنه مجذوب کننده این مدل با الهام از مدل های دهه 60 ایتالیایی، در کنار کابین با تم استیم پانک دلایل اصلی گران قیمت بودن این پاگانی هستند. زیر کاپوت آن یک موتور 6 لیتری V12 توئین توربوشارژ با توان 829 اسب بخار و گشتاور 809 پوند فوت قرار گرفته است که در کنار یک جعبه دنده هفت سرعته متوالی کار می نماید. قیمت هر نسخه از این سری پنج تایی 7.4 میلیون دلار است.

مرسدس میباخ اکسلرو، یکی از گران ترین خودرو های جهان که چندان تازه نیست! - قیمت: 8 میلیون دلار

مرسدس مایباخ اکسلرو یک مدل تک است که به سفارش فولدا زیرمجموعه آلمانی گودیر برای تست تایر های تازهش در سال 2004 ساخته شد. مرسدس این مدل را روی شاسی یک مایباخ ساخت و موتور V12 توئین توربوشارژ همان مدل با توان 690 اسب بخار و گشتاور 1020 نیوتن متر را روی آن نصب کرد. حداکثر سرعت این مدل 350 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. قیمت کنونی اکسلرو با احتساب نرخ تورم 10 میلیون دلار است که آن را به یکی از گران ترین خودرو های جهان تبدیل می نماید.

بوگاتی سنتودیچی - قیمت: 9 میلیون دلار

بوگاتی مدل چنتودیه چی یا سنتودیچی را در مراسم هفته خودرو پبل بیچ سال گذشته رونمایی کرد. این مدل که فقط 10 نسخه از آن ساخته می گردد ادای احترامی به بوگاتی EB110 کلاسیک است. این مدل بعلاوه سالگرد 110 سالگی بوگاتی را جشن می گیرد. چنتودیه چی با قیمت 9 میلیون دلار یکی از خاص ترین خودرو های تاریخ و بعلاوه گران ترین خودرو های جهان محسوب می گردد.

رولزرویس سوئیپ تیل - قیمت: 12.8 میلیون دلار

مطابق انتظار، رولزرویس دو عنوان از سه جایگاه نخست فهرست گران ترین خودرو های جهان را از آن خود نموده است. مدل تک سوئیپ تیل محصول 2017 این برند در جایگاه سوم قرار گرفته است. این رولزرویس خاص در زمان عرضه با قیمت 13 میلیون دلار گران ترین خودروی تازه جهان لقب گرفت. اگرچه این عنوان دیگر در اختیار سوئیپ تیل نیست، اما این خودروی لوکس با توان 453 اسب بخار هنوز شگفت انگیز است.

بوگاتی لاویچر نویر - قیمت: 13.4 میلیون دلار

مدل تک لاویچر نویر با قیمت 13.4 میلیون دلاری رسماً گران ترین بوگاتی تاریخ و یکی از گران ترین خودرو های جهان است. این مدل به عنوان نسخه ای مدرن از خودروی شخصی ژان بوگاتی یعنی تایپ 57 SC آتلانتیک، از موتور 8 لیتری چهارتوربوشارژ W16 مشابه شیرون بهره می برد که توان 1479 اسب بخار فراوری می نماید.

این مدل دارای شش لوله اگزوز، طراحی چرخ های عجیب و خاص، نمای جلوی تهاجمی و سفارشی و نشان بزرگ بوگاتی در پشت است. همان طور که می دانید این بوگاتی تک قبلاً به وسیله شخصی ناشناس خریداری شده است.

رولزرویس بوت تیل، رتبه یک گران ترین خودرو های جهان - قیمت: 28 میلیون دلار

رولزرویس بوت تیل با قیمتی بیش از دو برابر لا ویچر نویر و با اقتدار در صدر این فهرست قرار گرفته است. این مدل که جانشین سوئیپ تیل محصول 2017 شد، دارای بدنه دورنگ خاص، تزئینات مرغوب در کابین و حتی یک سوئیت میزبانی با فریزر نوشیدنی و چتر آفتابگیر است. اگرچه رولزرویس به صورت رسمی قیمت چنین مدل هایی را اعلام نمی نماید، اما شایعاتی مبنی بر قیمت 28 میلیون دلاری این مدل منتشر شده است.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1624

به "با گران ترین خودرو های دنیا آشنا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با گران ترین خودرو های دنیا آشنا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید