افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان آلمانی

به گزارش بیست آمار، نتایج جدیدترین آنالیز که به نگرانی های شهروندان آلمانی پرداخته است، از افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان و ترس آن ها درباره وقوع یک جنگ خبر می دهد.

افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان آلمانی

با ارزان تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، بر اساس آنالیز که اخیرا صورت گرفته است از هر چهار شهفرایند آلمانی یک نفر احساس امنیت نمی کند. بخصوص این نگرانی در بین شهفرایندان آلمانی افزایش پیدا نموده که کشورشان وارد جنگ گردد.

بر اساس این آنالیز حدود یک چهارم شهفرایندان آلمانی نگران این مسئله هستند که آلمان بتواند وارد یک رویارویی نظامی گردد. این نتایج بر اساس یک نظرسنجی صورت گرفته از طرف انستیتو آلنزباخ و مرکز استراتژی و مدیریت عالی در شهر کلن آلمان صورت گرفته است.

بر این اساس، ترس از جنگ از شروع این فرایند آنالیز در سال2011 تا این حد در بین شهفرایندان آلمانی بالا نبوده است. به اعتقاد شهفرایندان آلمانی خطرناکترین بحران فعلی، مناقشات بین آمریکا و ایران است.

بر اساس این نظرسنجی 61 درصد شهفرایندان آلمانی نگران این مسئله هستند که این مناقشات همچنین بتواند آلمان را در معرض خطر قرار دهد. شرکت کنندگان در این نظر سنجی بزرگترین تهدید برای صلح جهانی را مناقشات بین آمریکا و ایران ارزیابی نموده اند.

در عین حال 39 درصد شهفرایندان آلمانی آمریکا را به عنوان مهم ترین شریک نظامی آلمان دانسته اند که البته از این نظر بین غرب و شرق آلمان اختلاف نظرهایی وجود داشت. در حالی که 41 درصد از شهفرایندان غرب آلمان ایالات متحده را مهم ترین شریک خود می دانند در شرق آلمان تنها 30 درصد شهفرایندان چنین نظری دارند.

بر این اساس 34 درصد از شهفرایندان غرب و 37 درصد شهفرایندان شرق آلمان فرانسه را مهمترین متحد خود می دانند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 53 درصد شهفرایندان آلمانی درباره قابل اعتماد بودن آمریکا تردید دارند. به گفته شهفرایندان، خطر اصلی بخصوص از طرف افراد و رفتار غیر قابل پیش بینی آن ها ناشی می گردد.

بر اساس این آنالیز همچنین تحولات امنیت عمومی در جمهوری فدرال آلمان با نگرانی دنبال می گردد، بخصوص خشونت روزافزون و جنایات و همچنین گرایش های افراطی در آلمان ذهن شهفرایندان را به خود مشغول نموده است.

بر این اساس حدود نیمی از شهفرایندان آلمانی این تصور را دارند که میزان جنایات در آلمان افزایش پیدا نموده است، در شرق آلمان حدود دو سوم شهفرایندان چنین تصوری دارند.

این آنالیز همچنین نشان می دهد که حدود دو سوم شهفرایندان آلمانی این تصور را دارند که دولت اقدامات کمی برای حمایت از امنیت داخلی انجام می دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که احساس ناامنی در مقایسه با سال گذشته در بین شهفرایندان افزایش پیدا نموده است.

از نظر شخصی هم نگرانی هایی درباره شرایط سلامت در بین شهفرایندان دیده می گردد. بر اساس این آنالیز حدود 42 درصد شهفرایندان آلمانی این نگرانی را دارند که در دوران پیری احتیاج به مراقبت داشته باشند و یا دچار زوال عقل شوند. 35 درصد هم خود را در معرض بیماری های سرطان می بینند. همچنین ترس از دگرگونی آب و هوا هم ذهن بسیاری از شهفرایندان آلمانی را به خود مشغول نموده است. فقر در سنین پیری و حملات تروریستی هم همچنان از نگرانی های شهفرایندان آلمانی است.

این آنالیز از سال 2011 به صورت سالانه در چارچوب گزارش امنیتی درباره ترس ها و نگرانی های شخصی شهفرایندان انجام می گردد و در امسال هم از بین 1273 نفر واجد شرایط بالای 16 سال صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 134

به "افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش احساس ناامنی در بین شهروندان آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید