ارزیابان یونسکو شش کاروانسرای سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند

به گزارش بیست آمار، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، ارزیابان یونسکو شش کاروانسرای سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند.

ارزیابان یونسکو شش کاروانسرای سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند

حمیدرضا دوست محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه نمود: کاروانسراهای قصر بهرام، سنگی و آجری آهوان، میامی، میاندشت و عباس آباد طی 2 روز مورد آنالیز ارزیاب یونسکو نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل تمامی کوشش خود را برای رعایت الزامات مورد نظر سازمان یونسکو برای ثبت آثار در لیست جهانی انجام داد، ابراز امیدواری کرد: با ثبت این 6 کاروانسرا در لیست جهانی، برای دومین بار آثاری از این استان در شمار آثار ثبت جهانی قرار گیرد.

دوست محمدی ادامه داد: کاروانسرای تاریخی میاندشت که بزرگترین مجموعه کاروانسرایی ایران و دربرگیرنده سه کاروانسرا است، کاروانسرای عباس آباد و کاروانسرای میامی سه کاروانسرا در شهرستان میامی، کاروانسرای سنگی و آجری آهوان در سمنان و کاروانسرای قصر بهرام در جنوب گرمسار در این مرحله مورد آنالیز ارزیاب یونسکو نهاده شد.

وی گفت: با توجه به وجود بیش از 30 کاروانسرای تاریخی در استان سمنان، این استان به سرزمین کاروانسراها معروف است و امید است با ثبت جهانی این کاروانسراها، زمینه الحاق سایر کاروانسراهای استان به این لیست نیز فراهم گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1268

به "ارزیابان یونسکو شش کاروانسرای سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابان یونسکو شش کاروانسرای سمنان را برای ثبت جهانی آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید