آپدیت تازه ویندوز 11 را نصب نکنید!

به گزارش بیست آمار، اگر از ویندوز 11 روی سیستم خود استفاده می کنید پیشنهاد می گردد آپدیت آخری که برای آن عرضه شده را نصب نکنید و منتظر آپدیت نو باشید.

آپدیت تازه ویندوز 11 را نصب نکنید!

ویندوز 11 تازهترین سیستم عامل مایکروسافت به شمار میرود که سال گذشته رسما رونمایی و عرضه شد. این ویندوز از همان ابتدا با حاشیه رونمایی شد چرا که مایکروسافت بیان کرد فقط کامپیوترهایی با تراشه تازه می توانند از آن بهره ببرند و کامپیوترهای قدیمی به علت بهره مند نبودن از یک سری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، نمی توانند این ویندوز را اجرا نمایند.

ویندوز 11 به خاطر اینکه اصلا مسائل هنگام عرضه ویندوز 10 را نداشت، توانست از این طرف جبران نموده و نظر مثبت کاربران را جلب کند. در حال حاضر آپدیت های متعددی برای این سیستم عامل منتشر شده که هر یک از آن ها مثل همواره مسائل ریز و درشت را برطرف و یک سری مسائل دیگر هم اضافه می کردند.

مایکروسافت اما به تازگی یک آپدیت تازه را با شماره بیلد KB5010414 برای کاربران اینسایدر ویندوز 11 منتشر نموده که اگرچه قابلیت های خوبی را به همراه دارد اما یک سری از کاربران گزارش داده اند که مسائل زیادی بعد از نصب آن برای سیستم شان به وجود آمده است.

یکی از مهم ترین و خطرناک ترین مسائلی که بعد از نصب این ویندوز برای کاربران بوجود آمده، داغ شدن بیش از حد پردازنده مرکزی زیر فشار سنگین است. بعلاوه یک سری مشکل برای عملیات مربوط به پرینت هم به وجود آمده که هیچ یک از این مسائل تا قبل از دریافت این آپدیت برای کاربران وجود نداشت.

خوشبختانه این آپدیت در حال حاضر فقط برای کاربران اینسایدر در دسترس واقع شده است بنابراین تا زمانی که عضو این دسته نیستید جای نگرانی نیست که خود ویندوز به صورت اتوماتیک آن را دانلود و روی سیستم شما نصب کند. با این حال اگر عضو مجموعه اینسایدر هستید و هنوز پیام دانلود آن را دریافت نکردید، پیشنهاد می گردد در درجه اول گزینه دانلود و نصب اتوماتیک را غیبرطرفال نموده و سپس اگر پیام آن را مشاهده کردید، آپدیت را نصب نکنید.

اگر هم این آپدیت را ندانسته نصب کردید و مسائل بالا را روی سیستم خود شاهد بودید، پیشنهاد می گردد خیلی سیستم خود را تحت فشار سنگین نگذارید تا آپدیت بعدی برای حل این مشکل منتشر گردد. البته بیلد KB5010414 برای برطرف مشکل نمایش اشتباه نکات موجود روی نوار ابزار منتشر شده بود که به گزارش کاربران، خوشبختانه توانست آن را حل نماید اما یک مشکل دیگر را هم افزود.

طبق اعلام وب سایت MSPoweruser، مایکروسافت در حال حاضر از این مشکل مطلع است اما هیچ اشاره ای به اینکه چه زمانی راه چاره را در قالب آپدیت نرم افزاری برای کاربران منتشر می نماید نکرد. از آن جایی که این بیلد برای کاربران حلقه اینسایدر منتشر شده، بنابراین به نظر می رسد مایکروسافت در حال برطرف مسائل مربوط به آن است و به زودی هم آن را منتشر خواهد نمود تا این بیلد به صورت پایدار و تقریبا بدون مشکل برای عموم کاربران منتشر گردد.

البته بعد از اینکه مشکل مربوطه حل شد حتما بیلد KB5010414 را نصب کنید چرا که این آپدیت قابلیت های فوق العاده جذابی را به سیستم شما اضافه کند. از جمله می توان به امکان نصب اپلیکیشن های اندروید به وسیله فروشگاه آمازون اشاره نمود که متأسفانه فقط هم محدود به همین فروشگاه خواهیم بود. البته به نظر می رسد این محدودیت به زودی برطرف خواهد شد چرا که سایر فروشندگان نظیر اپیک گیمز هم قرار است خدمات مشابهی را خیلی زود عرضه نمایند.

مسائل این چنینی برای آپدیت های اولیه کاملا طبیعی است و نباید انتظار داشته باشیم سیستم عاملی که یک سال هم از عرضه آن نمی گذرد، کاملا بدون مشکل باشد. قطعا مسائل این چنینی وجود دارد و خواهد داشت تا زمانی که مایکروسافت بتواند به طور کامل آن ها را شناسایی و برطرف کند. در حال حاضر ویندوز 11 در بین کاربران، به خصوص گیمرها محبوبیت بسیار زیادی دارد و همین موضوع هم از موفقیت بالای مایکروسافت در جلب رضایت کاربران خبر می دهد.

منبع: TechRadar

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1469

به "آپدیت تازه ویندوز 11 را نصب نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت تازه ویندوز 11 را نصب نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید