آب ها یکی از اساسی ترین نقش ها در شکل گیری بسیاری از شهر ها

به گزارش بیست آمار، کارشناس گردشگری با اشاره به وجود سراب ها، رودخانه ها و چشمه های مختلف در کرمانشاه، گفت : در طول تاریخ، آب ها همیشه یکی از اساسی ترین نقش ها را در شکل گیری بسیاری از شهر ها داشته اند که کرمانشاه از این ظرفیت برخوردار است.

آب ها یکی از اساسی ترین نقش ها در شکل گیری بسیاری از شهر ها

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، مرادی بیستونی کارشناس گردشگری گفت : وجود رودخانه قره سو یکی از عوامل شکل گیری بدنه اصلی شهر کرمانشاه بوده و در دوره های گذشته استفاده های مختلفی از آن شده، اما هیچگاه نتوانسته ایم در بحث گردشگری از آن استفاده کنیم.

او گفت : امروزه بسیاری از شهر هایی که رودخانه ای از دل آن ها عبور می نماید و یا در کنار خود یک ظرفیت آبی را دارند، توانسته اند از این ظرفیت استفاده نمایند و گردشگری شان را رونق دهند.

مرادی بیستونی اضافه نمود: علاوه بر رودخانه قره سو، تاق بستان و چشمه زیبای آن که به رودخانه قره سو می پیوندد هم دیگر ظرفیت مهم گردشگری کرمانشاه است که می توانستیم با یاری این دو ظرفیت به بخش گردشگری شهرمان رونق ببخشیم.

او اضافه نمود: متاسفانه در بالادست رودخانه قره سو به طول چندکیلومتر آلودگی هایی وارد این رودخانه می گردد و از طرفی آب چشمه تاق بستان پس از پیوستن به رودخانه چم بشیر و قبل از ورود به رودخانه قره سو هم دچار آلودگی می گردد و همین باعث شده تا قره سو به جای یک رودخانه پاک، رودخانه ای آلوده باشد.

او با بیان اینکه آلودگی های این رودخانه باعث شده تا در سال های گذشته نتوان از آن استفاده گردشگری کرد، ادامه داد: سال ها پیش در زمان آقای هاشمی از استانداران اسبق کرمانشاه طرحی برای تبدیل قره سو به رودخانه پاک مطرح شد، اما اجرایی نشد.

این کارشناس گردشگری با تاکید براینکه رهایی قره سو از شرایط کنونی نیازمند هم افزایی و همراهی دستگاه های مختلف استان است، گفت: با تبدیل قره سو به رودخانه پاک، می توان ایده های گردشگری همانند ورزش های آبی و تفریحات مختلفی همانند ماهیگیری، جت اسکی، پل معلق، رستوران های سنتی، قایق سواری و ... را در کنار آن اجرایی کرد.

او اضافه نمود: همچنین با اجرای فضای سبز در اطراف این رودخانه از نظر منظر شهری هم می توانیم شهرمان را زیباتر کنیم.

مرادی بیستونی گفت: اگر دستگاه های مختلف همانند شهرداری، منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای و ... پای کار بیایند، می توان قره سو را به یک برند گردشگری در کرمانشاه تبدیل کرد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1243

به "آب ها یکی از اساسی ترین نقش ها در شکل گیری بسیاری از شهر ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب ها یکی از اساسی ترین نقش ها در شکل گیری بسیاری از شهر ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید