گران ترین تعمیرات خودرو و نحوه جلوگیری از آن

به گزارش بیست آمار، همه برند ها به منظور بهبود ایمنی و جلوگیری از خرابی خودروی تان سرویس کردن آن به صورت دوره ای را توصیه می نمایند. با این وجود، حتی زمانی که اقدامات مناسب به موقع انجام گردد ممکن است مسائل غیر منتظره ای رخ دهند. بعضی از خرابی های مکانیکی ممکن است مالک خودرو را به علت دشواری تعمیر یا قیمت بالای قطعات حتی به فکر خلاص شدن از شر خودرو و توقف استفاده از آن بیندازد.

گران ترین تعمیرات خودرو و نحوه جلوگیری از آن

به گزارش خبرنگاران به نقل از ال پائیس، موارد ذیل بعضی از گران ترین تعمیراتی است که ممکن است با ان روبرو شوید. ما نکاتی در خصوص نحوه جلوگیری از بروز این مسائل و یا دست کم به تاخیر انداختن آن را تا حد امکان بیان می کنیم.

کل موتور

این یک خرابی بسیار جدی است و شایع تر از آن چیزی است که فکر می کنید همه به علت ساده ای است: شکستگی تسمه تایم. اگر این اتفاق رخ دهد اجزای موتور از حالت همگام سازی خارج می شوند و روی یکدیگر خراشیده می شوند و از ریتم خارج خواهند شد. در این مورد کل موتور باید تغییر کند، زیرا آسیب وارد شده قابل توجه خواهد بود.

هزینه کل تعویض موتور بسته به ظرفیت سیلندر مدل و سایر عوامل ممکن است بسیار متفاوت باشد، اما صورتحساب به راحتی می تواند به 9000 دلار یا بیش تر برسد.

برای جلوگیری از این خرابی باید به شدت توصیه های سازنده را دنبال کنید و تسمه تایم را در مسافت پیموده شده تغییر دهید. اگر خودروی خود را برای آنالیز به مکانیکی می برید خوب است که از مکانیک بخواهید نگاهی به موتور و تسمه تایم آن بیندازد.

گیربکس

پس از موتور گیربکس شکسته دومین قطعه گران قیمتی است که ممکن است با آن روبرو شوید. این موضوع حتی در خصوص گیربکس اتوماتیک نیز صدق می نماید. در آن مورد هزینه تعمیر ممکن است 8 هزار دلار یا بیش تر گردد. تعمیر گیربکس برای مکانیک نیز زمان بر خواهد بود و می تواند تا 10 ساعت به طول انجامد.

اگر گیربکس دستی باشد صورتحساب می تواند 5500 یا 6500 دلار باشد. برای جلوگیری از خرابی گیربکس نگهداری مناسب روغنی که دنده های آن را روان می نماید لازم است. رانندگی نرم و بدون شتاب ناگهانی نیز عمر مفید آن را افزایش می دهد.

سرسیلندر

واشر سر سیلندر محفظه های احتراق را آب بندی می نماید. برای حفظ آن باید تغییرات روغن و خنک نماینده را به روز نگه دارید و به طور مرتب سطح آن را کنترل کنید. سرسیلندر گران ترین قطعه برای تعمیر است، زیرا دسترسی به آن و هم چنین تغییر و مونتاژ مجدد آن 15 تا 20 ساعت زمان می برد. چنین کاری می تواند تا 4000 دلار هزینه داشته باشد.

توربوشارژر

یکی از ظریف ترین اجزای موتور است و به راحتی می توان آن را برای مدت طولانی حفظ کرد. هنگام استارت زدن خودرو حدود 30 ثانیه صبر کنید و سپس رانندگی را شروع نمایید. هم چنین مهم است زمانی که توقف می کنید مدتی صبر نمایید.

پیش از خاموش کردن موتور یک یا دو دقیقه در حالت بیکار رها کردن آن باعث می گردد تا توربوشارژر به جای خنک شدن ناگهانی این کار را به تدریج انجام دهد.

خنک شدن شدن ناگهانی توربوشارژر وحشتناک است و می تواند به گرفتگی قطعه بیانجامد. تعمیر آن چندان زمان بر نیست، اما خود قطعه گران است. یک صورتحساب تعمیر می تواند بیش از 3 هزار دلار روی دست تان بگذارد.

انژکتور

انژکتور ها مسئول اتمیزه کردن سوخت و پاشش آن به داخل محفظه احتراق هستند. تعمیر انژکتور به علت قیمت قطعات گران تمام می گردد اگرچه معمولا این کار را می توان ظرف مدت کم تر از دو ساعت انجام داد.

هزینه تعمیر می تواند نزدیک به 2 هزار دلار باشد. اگر می خواهید از ایجاد مشکل در انژکتور جلوگیری کنید بدانید که فیلتر بنزین باید در مسافت پیموده شده تعویض گردد. هم چنین، باید به سوختی که استفاده می کنید و پمپ بنزینی که آن را خریداری می کنید توجه نمایید.

خرابی های دیگر

علاوه بر این، مسائل دیگری نیز وجود دارند که می توانند حساب بانکی تان را از بین ببرند. از جمله آن مسائل می توان به تهویه مطبوع اشاره نمود که مهم ترین بخش آن مربوط به کمپرسور است. در صورت احتیاج به تعویض آن قطعه باید بیش از 1500 دلار هزینه کنید.

فیلتر ذرات به طور خاص در وسایل نقلیه ای که در شهر های بزرگ تردد می نمایند حساس است. اگر نمی خواهید آن قطعه آسیب ببیند توصیه می کنیم هر از گاهی در جاده های آزاد رانندگی کنید تا گرم گردد و کارکرد موثرتری داشته باشد. هزینه تعمیر آن نیز می تواند بیش از 1500 دلار باشد.

احتمال خرابی کلاچ نیز پس از پیمودن هزاران مایل وجود دارد که یک خرابی رایج است. کلاچ یکی از قطعاتی است که بیش ترین سایش را متحمل می گردد و از همین رو احتمال خرابی آن بالاست. در صورت خراب شدن صورتحساب شما به 1000 دلار نیز خواهد رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1661

به "گران ترین تعمیرات خودرو و نحوه جلوگیری از آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین تعمیرات خودرو و نحوه جلوگیری از آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید