پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی، یک پیروزی تا المپیک

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران، در مرحله نیمه نهایی رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 تیم ملی والیبال ایران از ساعت 11:30 امروز شنبه مقابل تیم ملی کره جنوبی صف آرایی کرد و در دیداری سخت و نزدیک 3 بر 2 حریف خود را شکست داد.

پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی، یک پیروزی تا المپیک

تیم ملی پس از شکست تیم های چین تایپه، قزاقستان و چین راهی مرحله نیمه نهایی شد تا درصورت پیروزی فردا در مرحله فینال مقابل برنده دیدار تیم های چین و قطر قرار بگیرد.

ایگور کولاکوویچ در این بازی سعید معروف، شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، پوریا فیاضی و علی شفیعی را راهی زمین کرد.

* ست نخست؛ 25 بر 23 به سود کره

کره ای ها امتیاز نخست در ست اول را به سود خود ثبت کردند. دو تیم در ادامه بازی را برابر پیش بردند و در نهایت نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 7 به سود کره جنوبی همراه شد. عملکرد خوب کره در خط حمله باعث افزایش اختلاف امتیاز شد تا ایران 14 بر 10 از حریف عقب بیافتد. همین اختلاف امتیاز باعث شد تا کولاکوویچ برای ایجاد وقفه در بازی تقاضای تایم استراحت دهد اما تاثیری در امتیاز آوری کره نداشت و دومین تایم استراحت فنی نیز با پیروزی 16 بر 10 کره ای ها همراه شد.

هر چند شاگردان ایگور کولاکوویچ در این ست اسیر بازی سرعتی کره ای ها شدند اما در امتیازات پایانی توانستند خود را به حریف نزدیک کنند و 22 بر 23 کار را دنبال کنند اما در نهایت این کره بود که ست اول را با نتیجه 25 بر 23 به سود خود پایان داد.

* ست دوم؛ 25 بر 21 به سود ایران

در ست دوم ایران پیروز شد امتیاز نخست را کسب کند و در لحظاتی از بازی نیز پیش باشد اما بازی سرعتی کره ای ها بار دیگر بازی را برابر پیش برد تا نخستین تایم استراحت فنی با یک اختلاف امتیاز به سود ایران با نتیجه 8 بر 7 همراه شد. در ادامه ایران با نمایش بهتر در خط حمله و دفاع روی تور پیروز شد اختلاف امتیاز را به نفع خود کند و دومین تایم استراحت فنی را با نتیجه 16 بر 11 پیروز نزد کولاکویچ رفت. علی شفیعی و محمد موسوی با دفاع روی تور برتری ایران را حفظ کردند تا ایران با نتیجه 20 بر 17 پیش باشد. با ورود پوریا یلی به زمین ایران شرایط بهتری پیدا کرد و پیروز شد ست دوم را با نتیجه 25 بر 21 پیروز شود تا دو تیم در ست شماری برابر یک شوند.

* ست سوم؛ 25 بر 18 به سود ایران

کره در ابتدای ست تیم برتر زمین بود و 6 بر 4 از ایران پیش بود اما بار دیگر درخشش شفیعی ایران را پیش انداخت تا نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 7 به سود ایران همراه شود. امتیاز اوری ایران ادامه داشت تا سرمربی کره در امتیاز 10 بر 7 به سود ایران تقاضای تایم استراحت داد. این وقفه هم بی تاثیر بود و ایران 3 امتیاز متوالی دیگر کسب کرد تا بار دیگر سرمربی کره مجبور به دریافت تایم استراحت شود. دومین تایم استراحت فنی نیز با نتیجه 16 بر 8 به سود ایران همراه شد. ست سوم نیز با برتری 25 بر 18 ایران به پایان رسید.

* ست چهارم؛ 25 بر 22 به سود کره

ایران در این ست آغاز خوبی نداشت تا بار دیگر کره تیم برتر زمین شود و نخستین تایم استراحت فنی با نتیجه 8 بر 6 به سود حریف همراه شود. در ادامه کره 11 بر 7 پیش افتاد تا کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد. بازی سرعتی کره ای ها یک برا دیگر جواب داد و دومین تایم استراحت فنی نیز با برتری 16 بر 13 کره همراه شد. در حالیکه ایران عقب بود با ورود شریفی، یلی و مجرد ورق به سود ایران برگشت و بازی در امتیاز 18 برابر شد، با دفاع مجرد نیز امتیاز برتری 19 برای ایران ثبت شد. کره در ادامه یک بار دیگر با زدن سرویس خوب تیم برتر زمین شد تا ایگور کولاکوویچ تقاضای تایم استراحت دهد پس از این وقفه بازی در امتیاز 22 برابر شد و در نهایت این ست با برتری 25 بر 22 به سود کره همراه شد.

* ست پنجم؛ 15 بر 13 به سود ایران

ست حساس و سرنوشت ساز پنجم با برتری 2 بر صفر ایران آغاز شد و سرمربی کره از همان ابتدا تقاضای تایم استراحت داد تا اختلاف امتیاز بیش تر نشود. نخستین تایم استراحت فنی نیز با برتری 8 بر 5 ایران همراه شد و دو تیم زمین ها را تغییر دادند تا شرایط برای هر دو تیم یکسان باشد. این ست با برتری 15 بر 13 به سود ایران تمام شد.

تیم ملی فردا در فینال رقابت ها برای کسب سهمیه المپیک از ساعت 15:30 به مصاف برنده دیدار چین و قطر خواهد رفت. دیدار دو تیم چین و قطر امروز از ساعت 15:30 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 96

به "پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی، یک پیروزی تا المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی تیم ملی والیبال ایران برابر کره جنوبی، یک پیروزی تا المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید