تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره پارک ملی تفلیس

به گزارش بیست آمار، پارک ملی تفلیس

تفلیس شهر اعجاب انگیز گرجستان و مرکز این کشور است که وقتی در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر قدم می زنید، با ساختمان هایی مجذوب نماینده از کلیساها و صومعه ها روبرو می شوید و کمی بیشتر که راه می روید، به مردم خونگرم و صمیمی ای بر می خورید و ناگهان می بینید که چقدر تفلیس را با فضای جالبی که دارد دوست دارید… امروزه بسیاری از گردشگران ماجراجوی داخل و خارج ایران، تور تفلیس را برای گردش در این شهر زیبا انتخاب می نمایند و بیشتر وقتشان را در بناهای تاریخی و یا مراکز خرید شهر می گذرانند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به هر جایی که سفر می نمایند، دنبال منطقه ها خاص و بکرتر آن هستند، پیشنهاد خبرنگاران، پارک ملی تفلیس است. در ادامه از این پارک بیشتر خواهید دانست:

تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره پارک ملی تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

یکی از قدیمی ترین پارک های کشور گرجستان، پارک ملی تفلیس (Tbilisi National Park) است که به علت تنوع بسیار بالای زیستی، گیاهی و جانوری و وسعت بالایی که دارد، به یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر تبدیل شده است. جالب است بدانید که طبیعت گردی، تنها بخش خوب گردش در این پارک نیست بلکه کلیساها و صومعه های باستانی ای هم در آن وجود دارد.

چرا بازدید از این پارک ملی پیشنهاد می شود؟

  • پارک ملی تفلیس در نزدیکی همین شهر قرار گرفته است و بنابراین فاصله به آن زیاد نیست.
  • تنوع زیستی بالا و محوطه جنگلی مجذوب نماینده و دلربایی دارد و جدای از مجذوب نمایندهیت های طبیعی، مجذوب نمایندهیت های تاریخی هم دارد.
  • در این پارک وسیع، مسیرهای دوچرخه سواری جنگلی در لابه لای انبوه درختان، یکی از زیباترین و برترین مسیرهای دوچرخه سواری ای خواهد بود که تا به حال دیده اید.

کمی بیشتر از این پارک ملی بدانید

پارک ملی تفلیس در کشور گرجستان، در شمال شهر تفلیس قرار گرفته است و وسعتی حدود 244 کیلومتر مربع دارد. این پارک، یک پارک محافظت شده است که با هدف محافظت از زیستگاه جانداران در حال انقراض و کمیاب، احداث شد.

از جمله جاذبه های تاریخی ای که در این پارک می توان دید:

- صومعه جیواری (Jvari Monastery): این صومعه، یک بنای ارتدکس قدیمی است که در غربی ترین قسمت پارک ملی تفلیس قرار گرفته است و تاریخ آن به قرن ششم میلادی بر می شود. بازدید از این صومعه که از میراث جهانی یونسکو هم هست، می تواند تجربه ای از لمس تاریخ در طبیعت برایتان باشد.

- دریاچه جیواری (Jvari Lake): دریاچه جیواری، یکی از دیدنی های این پارک ملی است که آب های نیلی آن که در محاصره درختان قرار گرفته است، مانند نگینی در طبیعت می درخشد.

- صومعه زدازنی (Zedazeni Monastery): صومعه ای که روی کوه زدازنی قرار گرفته است و بازدید از آن، خالی از لطف نیست.

- صومعه سنت جرج (Monastery of St. George): کلیسایی ارتدکس و تاریخی است که بازدید ازآ می تواند سفری به تاریخ باشد.

چه حیواناتی در پارک ملی تفلیس می توانیم ببینیم؟

همانطور که در بالا گفته شد، در این پارک ملی، گونه هایی از جانداران کمیاب و در حال انقراض نگهداری می شود. پستاندارانی مثل گرگ، روباه قرمز، راسو سمور سنگی، خرص قهوه ای و گوزن قرمز را در این پارک می توان دید. علاوه بر این، 12 نوع خزنده و انواع پرنده ها کث دارکوب و طرقه نیز در این پارک زیست می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1381

به "تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره پارک ملی تفلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان گرجستان: همه چیز درباره پارک ملی تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید