ظرفیت های نهفته آزمایشگاهی شناسایی می گردد ، سامان دهی فعالیت های پژوهشی

به گزارش بیست آمار، مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی گفت: شناسایی ظرفیت های نهفته آزمایشگاهی یکی از راه هایی است که می تواند پژوهش ها و ارائه خدمات این حوزه را سامان دهد.

ظرفیت های نهفته آزمایشگاهی شناسایی می گردد ، سامان دهی فعالیت های پژوهشی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ رضا اسدی فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی گفت: شبکه در تعامل با فعالان این عرصه، مدیران مجموعه های آزمایشگاهی، پژوهشگران و اساتید در پی شناسایی ظرفیت های نهفته در حوزه پژوهش و پررنگ تر کردن نقش آزمایشگاه ها است.

وی اضافه نمود: کاری که می تواند مراکز آزمایشگاهی عضو شبکه را در جهت توسعه ارائه خدمات و رونق فعالیت های پژوهشی و فناورانه یاری کند. بهبود فعالیت ها و افزایش کارآمدی خدمات از جمله مزایای این کار است.

به گفته اسدی فرد، این کار به شکلی مجازی و بر بستر فناوری های ارتباطات و اطلاعات انجام می گردد و تا به امروز بیش از 30 برنامه از سلسله نشست های مجازی با حضور مدیران مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی برگزار شده است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در این نشست ها درباره نحوه ارائه خدمات آزمایشگاهی به متقاضیان و چگونگی استفاده از تسهیلات اعضای باشگاه مشتریان، اندازه خدمات ارائه شده در یک سال اخیر هم مطالبی ارائه می گردد.

اسدی فرد بعلاوه گفت: به همین دلیل، به تازگی اجرای برنامه های مشابهی هم با حضور کارشناسان آزمایشگاه ها آغاز شده است که محققان و علاقمندان به اشتغال در آزمایشگاه را با فعالیت کارشناسان در زمینه های مختلف به صورت جزئی تر آشنا می نماید.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است. باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی هم برای تسهیل در دریافت خدمات ایجاد شده است و تخفیف های متنوعی را به اعضای هیات علمی، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و صنایع کشور ارایه می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1154

به "ظرفیت های نهفته آزمایشگاهی شناسایی می گردد ، سامان دهی فعالیت های پژوهشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های نهفته آزمایشگاهی شناسایی می گردد ، سامان دهی فعالیت های پژوهشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید