سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی، هواوی از اپل پیشی گرفت

به گزارش بیست آمار، به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزموچاینا، 3 شرکت تحقیقات در بازار شامل کانتر پوینت، کانالیس و استراتژی آنالایتیکز گزارش های خود را درباره محموله های بارگیری شده موبایل منتشر نموده اند.

سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی، هواوی از اپل پیشی گرفت

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به نظر می رسد اطلاعات هر سه شرکت تقریبا مشابه است و براساس آنها سامسونگ در کل 2019 میلادی بیشترین محموله های موبایل را برای فروش بارگیری نموده است. در سال 2019 میلادی سهم سامسونگ از بازار موبایل دنیا 20 درصد بوده است. این در حالی است که در سال 2018 میلادی 19 درصد از بازار موبایل دنیا در اختیار این شرکت بوده است.

شرکت هواوی با کنار زدن اپل در رده دوم این فهرست قرار گرفته است و 16 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اپل نیز که در رده سوم قرار گرفته است، 13 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

با توجه به تحریم های دولت آمریکا علیه هواوی، پیشی دریافت این شرکت از اپل جالب توجه است. هواوی در سال 2019 میلادی حدود 240 میلیون دستگاه موبایل بارگیری کرد. این در حالی است که اپل در سال گذشته میلادی حدود 197میلیون دستگاه بارگیری نموده که نشان دهنده اندکی کاهش نسبت به سال 2018 است.

در رده های چهارم و پنجم نیز به ترتیب دو شرکت چینی شیائومی و اوپو قرار دارند. سهم هر یک از این شرکت ها از بازار موبایل دنیا در سال 2019 میلادی 8 درصد بوده است.

شیائومی در سال 2019 میلادی 125 میلیون دستگاه موبایل بارگیری نموده است. این رقم اندکی بالاتر از میزان موبایل های بارگیری شده این شرکت در سال 2018 است.

در گزارش های هر 3 شرکت در کل تعداد موبایل های فروخته شده در 2019 کمتر از 2018 میلادی بوده است.

تحقیق موسسه کانترپوینت اشاره می نماید این نخستین بار در بازار موبایل است که دو سال متوالی میزان بارگیری محموله ها کاهش یافته است.

این درحالی است که جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان ادامه دارد و انتشار ویروس کرونا در دنیا روی چرخه تقاضا برای موبایل نیز تاثیر می گذارد، بنابراین 2020 میلادی نیز چالش برانگیز خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 108

به "سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی، هواوی از اپل پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم شرکتهای موبایل از بازار جهانی، هواوی از اپل پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید