رولزرویس از هواپیمای الکتریکی خود رونمایی کرد

به گزارش بیست آمار، شرکت خودروسازی انگلیسی رولزرویس اخیرا از هواپیمای الکتریکی خود که از سال گذشته درباره ساخت آن خبر داده بود، رونمایی کرد.

رولزرویس از هواپیمای الکتریکی خود رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، رولزرویس اخیرا از هواپیمای الکتریکی خود رونمایی نموده و امیدوار است که این هواپیما بتواند پس از پشت سر گذاشتن پرواز آزمایشی در سال 2020 به سریعترین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا تبدیل گردد.

گفته می گردد نخستین پرواز آزمایشی این هواپیما در سال 2020 میلادی انجام خواهد شد و طی آن پیش بینی می گردد این هواپیمای الکتریکی بتواند به حداکثر سرعت بیش از 300 مایل در ساعت (480 کیلومتر در ساعت) برسد. طبق گفته شرکت رولزرویس، این هواپیمای برقی از سیستم پیشرانه الکتریکی جدیدی استفاده می نماید که در شرکت ionBird رولزرویس قبل از نصب بر روی هواپیما، مورد آزمایش قرار گرفته است.

علاوه بر این، هواپیمای یاد شده مجهز به سه موتور الکتریکی محوری با قدرت چگالی بالا یعنی 750R است و دارای یک پک باتری با 6000 سلول باتری است و توان آن 750 کیلووات (1005 اسب بخار) است و با هر بار شارژ می تواند مسافتی حدود 200 مایل (320 کیلومتر) را طی کند.

علاوه بر این هواپیمای مذکور همچنین مجهز به یک سیستم خنک کننده مستقیم برای محافظت از سلول های باتری در سرعت های بالا است. نه تنها آلایندگی این هواپیما صفر است، بلکه دارای تیغه های پروانه با سرعت پایین برای کاهش نویز نیز است.

راب واتسون (Rob Watson) مدیر رولز رویس الکتریک گفت: ساخت سریعترین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا یک تغییر انقلابی در صنعت حمل و نقل هوایی است و ما خوشحالیم که توانسته ایم این هواپیما را توسعه دهیم.

بنابر برنامه ریزی های اجرا شده این هواپیما در اواخر فصل بهار سال 2020 پرواز خود را که در آن دارای حداکثر سرعت 300 مایل در ساعت خواهد بود، انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 30

به "رولزرویس از هواپیمای الکتریکی خود رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رولزرویس از هواپیمای الکتریکی خود رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید