رفت و آمد در تفلیس

به گزارش بیست آمار، گردشگران برای رفت و آمد در تفلیس چندین گزینه پیش رو دارند که با توجه به جهت ، زمان و بودجه می توانند یکی را برای سفرهای درون شهری خود انتخاب نمایند . تاکسی ، اتوبوس ، مینی بوس و مترو برای گشت و گذار در پایتخت گرجستان کاربرد دارند . برای استفاده از تمامی وسایل حمل و نقل به جز تاکسی باید بلیت الکترونیکی که به مبلغ 2 لاری در ایستگاه های مترو عرضه می گردد را تهیه نمود . این کارت بلیت ها در ایستگاه های مترو و دستگاه های موجود در سطح شهر قابل شارژ به مقدار دلخواه هستند . همراه داشتن نقشه تفلیس را در سفرهای درون شهری از قلم نیاندازید .

رفت و آمد در تفلیس

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

حمل و نقل عمومی در تفلیس

همانگونه که بیان شد گردشگران تور تفلیس برای جابجایی در این شهر می توانند از مترو ، تاکسی ، اتوبوس و مینی بوس استفاده نمایند . در ادامه توضیحی مختصر در خصوص انواع حمل و نقل و هزینه استفاده از آن ها ارائه شده است .

مترو تفلیس

متروی تفلیس با اینکه قدیمی است و قدمتی بیش از 50 سال دارد اما هنوز هم نقشی موثر در رفت و آمد در تفلیس و جابجایی مسافر ایفا می نماید . این شهر دو خط مترو و 21 ایستگاه دارد که نقاط مهم شهر را به یکدیگر متصل می نماید . متروی شهر تفلیس روزانه از 6 صبح آغاز به فعالیت می نماید و تا نیمه شب نیز به کار خود ادامه می دهد . توجه داشته باشید که برای استفاده از مترو باید بلیت الکترونیکی داشته باشید با هر بار کارت زدن در هنگام ورود به مترو نیم لاری از شارژ کارت کم می گردد .

تاکسی

در سطح شهر تفلیس تاکسی به وفور دیده می گردد . گردشگران برای بازدید از جاذبه های تفلیس و سفر از نقطه ای به نقطه دیگر می توانند از این تاکسی ها استفاده نمایند . بهتر است بدانید که تاکسی های تفلیس غالبا تاکسی متر ندارند لذا هنگام سوار شدن در خصوص کرایه به توافق برسید . نرخ تاکسی ها برای هر جهت متفاوت است اما معمولا برای مسافت های کوتاه 4 تا 5 لاری و برای مسافت های طولانی 10 لاری و گاهی بیشتر دریافت می گردد .

اتوبوس و مینی بوس

از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی پرکاربرد در تفلیس می توان به اتوبوس ها و مینی بوس ها اشاره کرد . در این نوع ناوگان درون شهری هزینه سفر مقرون به صرفه است و اتوبوس ها نیم لاری و مینی بوس ها 40 تا 80 تتری از مسافران دریافت می نمایند . در ایستگاه های اتوبوس تابلوهایی نصب شده که در ان ها مبدا و مقصد اتوبوس های عبوری از ایستگاه و همچنین ساعت ورود اتوبوس بعدی نمایش داده می گردد .

منبع: لذت سفر
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 241

به "رفت و آمد در تفلیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "رفت و آمد در تفلیس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفت و آمد در تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید