داده های اطلاعات رانندگی اتوماتیک اشتراک گذاری می شوند

به گزارش بیست آمار، یکی از شرکت های عظیم خودرو سازی برای یاری به توسعه فناوری های خودروهای خودران تصمیم گرفته است تجربه خود در این صنعت را با دیگر شرکت ها به اشتراک بگذارد.

داده های اطلاعات رانندگی اتوماتیک اشتراک گذاری می شوند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، شرکت خودروسازی فورد برای حمایت از صنعت اتومبیل های خودران و یاری به افزایش اطلاعات دانشجویان مشغول تحصیل در این حوزه حجم عظیمی از داده های خود در خصوص فناوری های مرتبط یا اتومبیل های هوشمند را منتشر کرد.

خودروهای خودران برای حرکت ایمن در راستاهای مختلف از فناوری های گوناگونی مانند حسگرهای پیشرفته، لیدار(Lidar)، سیستم تشخیص فاصله و مواردی دیگر استفاده می نمایند. برای طراحی و فراوری هرکدام از قسمت های اتومبیل های خودران تحقیقات گسترده ای اجرا شده و نتایج آن ها در کیفیت عملکرد این خودروها به خوبی قابل مشاهده است.

در میان شرکت هایی که در زمینه فراوری خودروهای خودران فعالیت می نمایند بعضی از آن ها توانایی و تجربه بیشتری در این حوزه دارند و پیروز شدند محصولات قابل توجهی را به بازار مصرف عرضه نمایند. یکی از این شرکت ها صنایع خودرویی فورد است. حال فورد تصمیم گرفته با به اشتراک گذاری دانش اطلاعاتی خود در خصوص خودروهای خودران از دانشجویان و افراد خلاق در این حوزه حمایت کند.

یکی از مدیران ارشد فورد گفت: برای توسعه صنعت خودروهای هوشمند هیچ راهی بهتر از اتکا به دانشجویان و نخبگان وجود ندارد. جامعه دانشگاهی می تواند الگوریتم های جدیدی را برای خودروهای خودران تعریف نموده و نحوه کنترل این وسایل نقیله را بسیار راحت تر از گذشته کند. فورد میخواهد از نتایج تحقیقات جدید دانشمندان برای ارتقا سیستم موقعیت یابی جغرافیایی(GPS) و فناوری دید سه بعدی برای رانندگان استفاده کند.

تعدادی دیگر از شرکت های خودروسازی اطلاعات اتومبیل های خودران خود را با جوامع دانشگاهی به اشتراک گذاشته اند ولی حجم داده های آن ها به اندازه منابع در اختیار شرکت فورد نیست. هم اکنون اتومبیل های خودران به توانایی هایی مجهز شده اند که با دقت تمامی اطلاعات مرتبط با راستا مانند تونل ها، فرودگاه ها، راستاهای ویژه قطار و ... را آنالیز نموده و گزارش های آب و هوا را در بازه های زمانی کوتاه مدت به رانندگان ارائه می دهد.

یکی از مسائلی که موسسه های تحقیقاتی در حال آنالیز آن هستند چگونگی برقرار ارتباط پایدار بین خودروهای خودران است. فناوری نسل پنجم اینترنت(5G) برای برقراری ارتباط بین دستگاه های مختلف توانایی شگفت انگیزی دارد و می توان از ظرفیت های موجود در این شبکه برای اتصال تعداد نامحدودی خودروی خودران به هم استفاده کرد.

فورد اعلام نموده است تا سال 2021 بخشی از نسل جدید خودروهای هوشمند این شرکت را به بازار عرضه می نماید. کارشناسان فناوری معتقدند خودروهای خودران فورد تا سال 2022 در شهرهای زیادی از دنیا حرکت نموده و سرنشینان خود را به مقاصد مورد نظرشان انتقال می دهد.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 407

به "داده های اطلاعات رانندگی اتوماتیک اشتراک گذاری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داده های اطلاعات رانندگی اتوماتیک اشتراک گذاری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید