طرح محوطه سازی ویلا: جلوه ای از آرامش در باغ لوکزامبورگ پاریس

به گزارش بیست آمار، باغ لوکزامبورگ در پاریس

پاریس پر از ساختمان هایی با معماری مجذوب کننده و موزه ها و گالری های مختلف است که گردشگران زیادی را از سراسر دنیا مشتاق خود نموده است. این شهر فضای سبز و باغ های زیبایی هم دارد که آن را در شمار شهرهای سرسبز و دیدنی دنیا قرار داده است. یکی از باغ های معروف در پاریس باغ لوکزامبورگ است، این پارک در قرن هفدهم به وسیله بانو ماری دو مدیسی همسر سابق هنری چهارم ساخته شده است. در بین اهالی این شهر پارک لوکزامبورگ به قلب آرام مشهور است؛ هنگامی که در پیاده روهای این باغ قدم می زنید تعداد زیادی مجسمه مشاهده می کنید که هر کدام به وسیله مشهورترین مجسمه سازان دنیا ساخته شده اند. خبرنگاران در این مطلب میخواهد تا درباره باغ لوکزامبورگ در پاریس خدمتتان توضیح دهد، با ما در سفر به شهر پاریس در فرانسه همراه باشید.

طرح محوطه سازی ویلا: جلوه ای از آرامش در باغ لوکزامبورگ پاریس

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همانطور که گفتیم پارک لوکزامبورک یکی از معروف ترین باغ های شهر پاریس است و در بین مردم این شهر فرانسوی بسیار محبوب است چرا اکثرشان برای گذراندن اوقات فراغتشان این پارک را انتخاب می نمایند. در بیشتر نقاط این پارک بیش از 100 مجسمه وجود دارد که کار دست مجسمه سازان بزرگ قرن شانزدهم تا بیستم می باشد. علاوه بر آن گل کاری های بسیار هنرمندانه ای هم در این پارک صورت گرفته که هر بازدید نماینده ای را به وجد خواهد آورد.

در دل باغ لوکزامبورگ پاریس یک استخر هشت ضلعی بزرگی می بینید که بر طراوت این باغ افزوده است. از آن جایی که پاریس شهر گالری ها و موزه های هنری است از فضای این باغ برای برپایی گالری های هنری هم استفاده می گردد. در این پارک می توانید بر روی یکی از نیمکت ها بنشینید و محو تماشای فضای سبز زیبای آن شوید و لحظاتی آرامش بخش را بگذرانید. گردشگران زیادی برای تماشای مجسمه ها و گالری ها و لذت بردن از طبیعت این پارک به این محل می آیند. در گوشه ای از باغ فواره ای برنزی وجود دارد که اثر چهار مجسمه ساز معروف است و در طراحی آن از هشت اسب، لاک پشت دریایی و ماهی استفاده شده است. پارک لوکزامبورگ برای جهانگرد ها برترین مکان برای کسب آرامش در سفر و استراحت است. در فضاهای تعبیه شده در این باغ هر روز گالری های هنری زیبا برای بازدید در معرض عموم قرار می گیرد، سعی کنید قبل از این که به سمت این باغ بروید برنامه برگزاری گالری های این شهر را از وب سایت باغ لوکزامبورگ مشاهده کنید.

تاریخچه باغ لوکزامبورگ

همسر سابق هنری چهارم در سال 1611 به تقلید از کاخ پیتی در زادگاه او فلورانس، دستور داد تا برای او کاخی ساخته گردد. او معماری فرانسوی را مامور کرد تا برای او کاخ و فواره بسازد. در سال 1612 او حدود دو هراز درخت نارون کاشت و از باغبان هایی خواست تا به شیوه پارکی در فلورانس برای او باغ هم درست نمایند. در سال 1630 او زمین های اطراف را هم خریداری و 30 هکتار دیگر به وسعت پارک خود افزود. از سال 1848 این پارک محلی برای نمایش مجسمه های مختلف شد که اولین آن ها پادشاه و زن معروف فرانسوی بودند و در کنار تراس های باغ قرار داده شدند. سپس در دهه 1880و 1890 آثار تاریخی نویسندگان و نقاشان زیادی در باغ نهاده شد به طوری که تا سال 1978 هر سال یک مجسمه نو در این پارک قرار داده شد.

دسترسی به باغ لوکزامبورگ

به منظور دسترسی به باغ لوکزامبورگ در پاریس می توانید از با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و خودروی شخصی یا به صورت پیاده به سمت باغ بروید. اگر می خواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به سما باغ بروید باید بدانید که در شهر پاریس به راحتی می توانید به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشید و به طور کلی پاریس به این دسترسی راحت به وسایل حمل و نقل عمومی مشهور است. ایستگاه های متروی بسیاری در اطراف این پارک قرار دارند. اما دو ایستگاه خط RER B درست در کنار درهای ورودی باغ واقع شده اند: ایستگاه لوکزامبورگ (Luxembourg) واقع در ضلع شرقی باغ، و ایستگاه پرت رویال (Port-Royal) در ضلع جنوبی باغ واقع است؛ بعلاوه خط اتوبوس از خیابان های محیط بر باغ عبور می نمایند.

اگر قصد دارید که در پاریس خودرو اجاره کنید که ما به علت ترافیکی که در خیابان ها پاریس وجود دارد پیشنهاد می کنیم از این کار صرف نظر کنید اما اگر دلخواهتان بود که با خودرو به سمت این باغ بروید می توانید با استفاده از گوگل مپ به سمت منطقه ششم و ضلع غربی محله لاتین در پاریس بروید.

اگر کارت عبور و مرور هفتگی دارید، بدون مشکل با هر خط مترو، RER، یا اتوبوس به آن جا بروید. وگرنه هزینه مترو یا اتوبوس برای هر سفر 1 یورو و 80 سنت خواهد بود. بازدید و گردش در این باغ برای عموم رایگان است.

ساعات بازدید از باغ لوکزامبورگ در پاریس

باغ لوکزامبورگ در پاریس از ساعت 7:30 تا 9:30 شب در تابستان ها و از 8:15 صبح تا 4:30 عصر در زمستان ها برای بازدید عموم باز است. مدت زمانی که می خواهید در باغ بگذرانید هم بستگی به مقدار علاقه خودتان دارد، هم می توانید در کمتر از یک ربع ساعت کل طول باغ را صرفاً قدم بزنید، و هم می توانید ساعت ها در پارک بگردید و به تمام گوشه و کنار این پارک سر بزنید.

در حوالی این باغ در پاریس تعداد زیادی هتل به سبک گوتیک و در جای جای محوطه داخلی پارک کافه ها و رستوران های بسیاری با قیمت مناسب پیدا می شوند، که می توانید پس از بازدید از این باغ به سمت آنها بروید و انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنید.

جاذبه های اطراف باغ لوکزامبورگ

بعد از این که بازدیدتان از باغ لوکزامبورگ تمام شد می توانید به سمت جاذبه هایی که در اطراف باغ لوکزامبورگ قرار دارند بروید و از آن ها بازدید کنید.

  • موزه لوکزامبورگ
  • دانشگاه سوربون
  • پانتئون
  • کلیسای سنت ژرمن
  • کلیسای جامع نتردام
منبع: الی گشت
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1428

به "طرح محوطه سازی ویلا: جلوه ای از آرامش در باغ لوکزامبورگ پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح محوطه سازی ویلا: جلوه ای از آرامش در باغ لوکزامبورگ پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید