جزئیات استخدام زنان در سازمان آتش نشانی

به گزارش بیست آمار، استخدام آتش نشانی از طریق آزمون می باشد و آخرین آزمون برگزار شده 18 مرداد سال 98 بوده است.

جزئیات استخدام زنان در سازمان آتش نشانی

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران، پس از آن که سازمان آتش نشانی به شکل امروزی در دنیا تاسیس شد، کم کم پای بانوان به این سازمان نیز باز شد و امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا، بانوان در کنار آتش نشانان مرد به عملیات های مختلف می پردازند.

از آنجایی که 50 درصد جمعیت کلانشهر تهران را زنان تشکیل می دهند، استخدام آتش نشان زن در برخی حوادث که زنان در آن درگیر هستند باید در اولویت مدیریت شهری باشد.

سابقه به کارگیری نیروهای آتش نشان بانو در استان های همدان و کرج و نقاط قوت و ضعف را بررسی و از تجربیات آنها استفاده کرده ایم تا در این جهت با مشکل روبرو نشویم. فعالیت سازمان آتش نشانی امدادرسانی و پیشگیری است، اگر اعضاء یک خانواده در حین استراحت یا هنگام استحمام دچار حادثه شود و کسی از محارم فرد حادثه دیده در محل حضور نداشته باشد، قطعاً نیروهای قسم خورده سازمان آتش نشانی نسبت به جان، مال و ناموس مردم حساسیت لازم را دارند، اما آیا این حساسیت در بین مردم هم به همین صورت است؟ به همین سبب بیشتر به مسائلی که در پساحادثه وجود دارد، اندیشیده و نیاز به نیروهای آتش نشان بانو را به لحاظ شرعی، انسانی و روانی به خوبی احساس می کنیم.

طبق صحبت های پیروز حناچی شهردار تهران، برای جذب نیروی جدید آتش نشان، آموزش تعداد معدودی از آتش نشان زن در دستور کار قرار گرفته و اخذ مجوز استخدام جدید پیگیری شده است.

چون آتش نشانی جز مشاغل سخت محسوب می شود، سال های خدمت آتش نشانان کمتر از کارکنان عادی است و به طور مرتب این ورودی را در آتش نشانی باید داشته باشیم، تا نیروهای جدید وارد شوند و آموزش ببینند.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره استخدام آتش نشان زن در سازمان آتش نشانی گفت: در این طرح قرار است، زنان به عنوان آتش نشان حرفه ای وارد سازمان شوند و مانند آتش نشانان مرد که مراحل گزینشی را طی کرده و سپس آموزش های حرفه ای را می بینند، همین اتفاق نیز قرار است برای زنان نیز بیفتد.

اگر بخواهیم در هر کدام از ایستگاه های آتش نشانی، تعدادی بانوان آتش نشان مستقر کنیم، با توجه به اینکه بیشتر نیروهای سازمان مرد هستند، باید برخی زیرساخت ها از جمله خوابگاه، سرویس های بهداشتی، موضوعات رفاهی، باشگاه ها، غذاخوری، نمازخانه و سایر امکانات لازم آماده شود.

شرایط استخدام

استخدام آتش نشانی از طریق آزمون می باشد و آخرین آزمون برگزار شده 18 مرداد سال 98 بوده است.

داشتن تابعیت ایران

دارا بودن مدرک تحصیلی طبق شرایط احراز رشته های شغلی مندرج در آگهی استخدامی

عدم اعتیاد به مواد مخدر و دخانی

نداشتن سابقه محکومیت جزایی مؤثر

نداشتن ممنوعیت استخدام در دستگاههای اجرایی به موجب آراء مراجع قانونی

داشتن سلامت جسمانی و توانایی برای انجام کاری که در آن شغل استخدام میشود(طبق تأئید مراجع پزشکی)

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

به استناد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت یا بازنشسته باشند.

چه تعداد نیروی آتش نشان زن جذب می شوند؟

هنوز تعداد آن تعیین نشده، اما قرار است با یک تعداد محدود یک واحد عملیاتی برای آتش نشانان زن ایجاد شود. با شروع این واحد عملیاتی این طرح را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوان مسائل آن را برطرف کرده و تعداد آتش نشانان زن را نیز افزایش داد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 607

به "جزئیات استخدام زنان در سازمان آتش نشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات استخدام زنان در سازمان آتش نشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید