بازار آرام تخم مرغ، قیمت کاهشی شد

به گزارش بیست آمار، قیمت تخم مرغ در بازار نسبت به روز های قبل افت داشته و حتی پایین تر از نرخ مصوب به فروش می رود. در حالی که حدود دو هفته پیش شورای قیمت گذاری نرخ تخم مرغ را هر شانه 100 هزار تومان مصوب نموده بود، اما اکنون قیمت در بازار پایین تر از این قیمت ها است.

بازار آرام تخم مرغ، قیمت کاهشی شد

به گزارش فارس، پیشتر قیمت تخم مرغ به شانه ای 120 هزار تومان هم رسیده بود و نگرانی برای مصرف کنندگان ایجاد نموده بود.

گزارش میدانی از بازار نشان میدهد که هر شانه تخم مرغ 30 تایی به قیمت 90 هزار تومان به فروش می رود، علاوه بر آن فراوانی در بازار بیش از مقدار است به حدی که حتی قیمت پایین هم نتوانسته عاملی برای پیشی گرفتن تقاضا از عرضه گردد.

چرا قیمت تخم مرغ کاهش یافت

2 علت عمده برای کاهش قیمت تخم مرغ در بازار وجود دارد نخست اینکه همه ساله با گرم شدن هوان مصرف تخم مرغ کمتر می گردد و مصرف در فصول سرد سال همیشه بیشتر است.

دوم اینکه فراوری تخم مرغ بیشتر شده و عرضه را در بازار فراوان نموده است بنابراین این دو عامل سبب شده تناسب عرضه و تقاضا در با زار به هم ریخته و موجب کاهش قیمت گردد.

مشاهدات میدانی خبرنگار فارس نشان میدهد که قیمت مرغ هم روند کاهشی به خود گرفته و از قیمت های بیش از 90 هزار تومان روز های گذشته به محدوده 85 هزار تومان رسیده است اگرچه هنوز با نرخ مصوب 73 هزار تومان شورای قیمت گذاری فاصله دارد.

سالانه حدود یک میلیون تن تخم مرغ در کشور مصرف می گردد که بیش از این مقدار در کشور فراوری می گردد بعلاوه سالانه 2.2 میلیون تن مرغ در کشور استفاده می گردد که فراوری کشور همیشه بیش از این مقدار بوده و در مقاطعی صادرات هم داشتیم؛ طبق اعلام کارشناسان ظرفیت فراوری بیش از 3 میلیون تن مرغ در کشور و جود دارد که اگر از مرغداران حمایت و احتیاج آن ها تامین گردد نه تنها قیمت در داخل پایین می آید بلکه امکان صادرات هم وجود خواهد داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1663

به "بازار آرام تخم مرغ، قیمت کاهشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار آرام تخم مرغ، قیمت کاهشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید