این وانت مجذوب کننده و نو تویوتا با تمام وانت های جهان فرق دارد
به گزارش بیست آمار، تویوتا هایلوکس هیدروژنی به پیشرانه مدل میرای مجهز خواهد شد. این کار اصلاً آسان نیست و چالش های زیادی دارد. برای غلبه بر این چالش ها، تویوتا شرکت ریکاردو را به عنوان یکی از مشاوران خود انتخاب نموده است.
تویوتا هایلوکس هیدروژنی به پیشرانه مدل میرای مجهز خواهد شد؛ این کار اصلاً آسان نیست و چالش های زیادی دارد.
تویوتا جزو معدود شرکت هایی است که ایده فراوری خودرو های هیدروژنی را دنبال می نماید. مدیران خودروساز ژاپنی معتقدند پیشرانه های برقی تنها راه موجود برای کاهش آلایندگی نیست و باید از تمامی راه چاره های موجود نهایت استفاده را کرد. برای نمایش پتانسیل های بالای تکنولوژی پیل سوختی، این شرکت می خواهد با همکاری ائتلافی متشکل از چهار کمپانی انگلیسی، نسخه هیدروژنی پیکاپ پرطرفدار هایلوکس را توسعه دهد.
تویوتا هایلوکس هیدروژنی به پیشرانه مدل میرای مجهز خواهد شد. این کار اصلاً آسان نیست و چالش های زیادی دارد. برای غلبه بر این چالش ها، تویوتا شرکت ریکاردو را به عنوان یکی از مشاوران خود انتخاب نموده است. مهندسان این شرکت تجارب خود را برای یکپارچه سازی اجزای پیشرانه هیدروژنی با شاسی هایلوکس، در اختیار تویوتا قرار خواهند داد.
کمپانی ETL دیگر همکار تویوتا در پروژه هایلوکس هیدروژنی است. این کمپانی در زمینه مدیریت حرارت پیشرانه به تویوتا یاری خواهد نمود. کمپانی D2H مسئول مباحث مربوط به ترمودینامیک خواهد بود و کمپانی Tatcham Research مسئولیت ارتقای ایمنی و امتیازات مربوط به بیمه را بر عهده خواهد داشت.
شاید بگویید تویوتا به تن هایی نیز می توانست این پروژه را توسعه دهد و نیازی به یاری چهار کمپانی انگلیسی ندارد. در پاسخ باید گفت درست است که تویوتا تجربه و دانش کافی برای توسعه هایلوکس هیدروژنی را داراست، اما با تشکیل یک ائتلاف انگلیسی، یاری های مالی از دولت این کشور دریافت می نماید.
لازم به ذکر است تویوتا پروتوتایپ هایلوکس هیدروژنی را سال آینده در کارخانه برناستون انگلستان فراوری خواهد نمود. اگر این پروژه موفقیت آمیز باشد، به احتمال زیاد شاهد فراوری هایلوکس هیدروژنی در تیراژ پایین خواهیم بود. در این پروژه شاخه تویوتا در بریتانیا و شاخه این کمپانی در اروپا به همکاری با ائتلاف انگلستانی خواهند پرداخت.
همان گونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تویوتا پیشرانه های هیدروژنی را جزو راه چاره های موجود برای کربن زدایی از صنعت حمل ونقل می داند. در حال حاضر این کمپانی مدل هیدروژنی میرای را روی خط فراوری دارد. این سدان سایز میانه، 182 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد و با یک مخزن پر می تواند تا 647 کیلومتر مسافت را بدون آلایندگی طی کند.
منبع: دیجیاتو
منبع: فرادید