این مقاصد را برای سفر بهاری از دست ندهید

به گزارش بیست آمار، سفر بهاری، یکی از مطلوب ترین سفرها، برای ایرانیان به شمار میرود. با آمدن نوروز و شکوفه دادن گل ها و درختان، میل به گشت و گذار بیشتر از همواره می گردد. در واقع بهار به عنوان یکی از فصل های پر سفر شناخته می گردد، زیرا بیشتر مکان های گردشگری آب و هوایی دلپذیری دارند و می توان به شهرهای گرمسیر سفر کرد و از هوای مطبوع آنها لذت برد. اگر می خواهید در فصل بهار سفری دل انگیز داشته باشید و بین مقصدهای پر هوادار انتخاب برایتان سخت شده است، با این مطلب همراه باشید.

این مقاصد را برای سفر بهاری از دست ندهید

برترین شهرهای ایران برای سفر در بهار

ایران قالیچه رنگارنگی است که هر گوشه آن نقش و نگاری خاص و زیبایی دارد که در فصل بهار همه آنها در اوج جذابیت هستند. به همین علت به سختی می توان چند شهر را انتخاب و سفر به آنها را توصیه کرد. برای اینکه بین شهرهای خوش آب و رنگ ایران سردرگم نشوید در اینجا نکاتی را به شما می گوییم تا بتوانید به راحتی برای سفر بهاریتان برنامه ریزی کنید.

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید...

بیشتر شهرهای ایران پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی دارند، اما بعضی از آنها پر از جاذبه های تاریخی و فرهنگی هستند و بیشتر گردشگران از سراسر دنیا به قصد تماشا آن مکان ها، به این شهرها سفر می نمایند.

اصفهان

اصفهان از جمله شهرهای برجسته در زمینه هنر، آثار و بناهای تاریخی است که با قدم گذاشتن در این شهر به خوبی می توانید عظمت پیشینه تاریخی و تمدن فرهنگی ایرانی را به وضوح ببینید. ذوق و هنر ایرانی در هر گوشه از شهر به چشم می آید و بی جهت نیست که می گویند اصفهان حکم نصف دنیا را دارد. از آنجایی که آب و هوای اصفهان گرم و خشک است، فصل بهار برترین زمان برای سفر به آن به شمار میرود اما توجه داشته باشید که در روزهای عادی هفته برای رزرو بلیط تهران اصفهان اقدام کنید زیرا افزایش قیمتی را در روزهای تعطیل هفته شاهد خواهید بود. از طرفی هم توصیه می کنیم که برای سفرهای داخلی دو هفته قبل از موعد سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما کنید تا ظرفیت آنها پر نگردد.

شیراز

شیراز برای دوست داران ادب و فرهنگ ایرانی برترین انتخاب است و در فصل بهار جاذبه های گردشگری در کنار شکوفه های بهار نارنج و سروهای خرامان جلوه ای دیگری برایتان خواهند داشت. بسیاری از جهانگرد ها و گردشگران فصل بهار را برای سفر به شیراز انتخاب می نمایند، زیرا دیگر از آب و هوای گرم خبری نخواهد بود و نسیم دلپذیر بهاری به خوبی حس می گردد. در واقع زیبایی مکان های تاریخی و تماشای در این فصل به اوج می رسد و همین مسئله باعث شده که ظرفیت بلیط هواپیما شیراز از چند هفته قبل از سفر تکمیل شوند. بنابراین توصیه می کنیم اگر شیراز را برای گشت و گذار بهاریتان انتخاب نموده اید، حواستان به تاریخ سفر باشد زیرا در تعطیلات رسمی قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می نماید.

اگر به طبیعت گردی و سرگرمی علاقه دارید

ایران از نظر آب و هوایی کشوری چندمنظوره است و تمامی سلیقه ها پاسخ داده می گردد، به طوری که اگر فقط بخواهید خود را به دل طبیعت بسپارید یا در سواحل قدم بذارید انتخاب های متعددی برایتان وجود دارد. سواحل زیبای کیش در فصل بهار برترین گزینه برای سیر و سیاحت هستند. گرم بودن این منطقه باعث شده که علاقمندان به دریای جنوب و سرگرمی های متنوع این جزیره، فصل بهار را برای سفر به آن انتخاب نمایند. به همین علت بلیط کیش در کمترین زمان ممکن قبل از آغاز فصل تازه به فروش می رسد. در جزیره زیبای کیش علاوه بر سرگرمیات آبی متنوع می توانید در فروشگاه های پر زرق و برق قدم بزنید یا سوار کشتی های سرگرمیی شوید و در آب های شفاف خلیج فارس گشتی داشته باشید.

شهرهای شمالی ایران در فصل بهار هم حال و هوایی متفاوت دارند و رطوبت هوا کمتر از قبل شده و خنکی مطبوعی حس می گردد. سرسبزی رشت می تواند شما را از زمان و مکان جدا کند و لحظاتی فوق العاده ای برایتان رقم بزند. توجه داشته باشید که رشت از جمله شهرهایی است که اولین انتخاب مسافران برای سفر به شمار میرود و به همین علت ظرفیت هتل ها و اقامتگاه ها سریعا بالا می رود. پس بهتر است قبل از سفر، برای رزرو هتل اقدام کنید و از مکان اقامت خود مطمئن باشید. شاید دیده باشید که در روزهای اوج سفر، قیمت رزرو هتل ها و اقامتگاه ها بسیار افزایش می نماید. پس برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود هتل و بلیط را چند هفته قبل از آغاز سفر رزرو و بخرید.

چشمه های آب گرم سرعین اردبیل، می تواند برترین انتخاب برای رهایی از خستگی های کاری و روحی باشد. خنک بودن هوای این شهر در فصل بهار برای بسیاری از مسافرانی که از جنوب کشور می آیند بسیار لذتبخش است. اما در سرعین تنها چشمه های آب گرم نیستند که حرف اول را می زنند، طبیعت بکر این منطقه هم حرفی برای گفتن دارد. به طوری که مسافران ساعت ها می توانند در طبیعت وقت بگذراند و از قیل و قال شهری دور شد و جانی تازه پیدا کرد. سرعین اردبیل به علت اینکه خاصیت درمانی دارد بسیار مورد توجه مسافران قرار گرفته است، پس بهتر است زودتر از موعد سفر برای رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید.

کدام مقصد بهاری انتخاب شما است؟

دراین مطلب تعداد محدودی از شهرهای تماشای ایران را برایتان بیان کردیم. در واقع چنین مقصدهایی برای افرادی که می خواهند به تازگی پا در عرصه گردشگری بگذارند، بسیار توصیه می گردد. در واقع مقصدهای بهاری بسیاری در ایران وجود دارد که احتیاج به کشف و آنالیز آنها بشدت احساس می گردد. اما آنچه قبل از سفر مورد تاکید قرار می گیرد رزرو زودهنگام بلیط هواپیما و هتل است. زیرا در فصل بهار تقاضا برای سفر بیشتر از همواره می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1491

به "این مقاصد را برای سفر بهاری از دست ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مقاصد را برای سفر بهاری از دست ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید