اپل از سیستم عامل visionOS 2 رونمایی کرد؛ ساده تر و مجذوب کننده تر

به گزارش بیست آمار، اپل به تازگی و در جریان رویداد WWDC 2024 خود از سیستم عامل visionOS 2 مخصوص هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد.

اپل از سیستم عامل visionOS 2 رونمایی کرد؛ ساده تر و مجذوب کننده تر

بعد از مدت ها انتظار، وقتی اپل از ویژن پرو به عنوان نخستین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی کرد، نقص های نرم افزاری زیادی در آن دیده شد. در نسخه اول سیستم عامل visionOS، اتفاق بزرگ خاصی را شاهد نبودیم، اما اپل با عرضه نسخه دوم این سیستم عامل نشان داده که برنامه های بزرگی برای هدست خود در سر دارد.

visionOS 2 تغییرات زیادی را به ویژن پرو می آورد. از جمله این تغییرات می توان به سیستم ژست ها اشاره نمود که باعث می گردد انجام یک سری از کارها بسیار ساده تر از قبل باشد. بعلاوه حالا ویژن پرو به لطف این سیستم عامل تازه می تواند از کتاب خانه تصاویر دوبعدی شما، تصاویر فضایی بسازد.

حالت Travel Mode هم در سیستم عامل visionOS 2 ارتقا پیدا نموده و حالا در قطار هم کار می نماید. پیش تر این قابلیت فقط در هواپیما کار می کرد. بعلاوه اپل ویژن پرو حالا برای اولین بار می تواند با میکروفون کار کند.

سیستم عامل visionOS 2؛ آپدیت بزرگی که همه چیز را ساده تر می نماید

علاوه بر این ها، حالا در سیستم عامل visionOS 2 قابلیت صفحه نمایش مجازی مک با رزولوشن و کیفیت به مراتب بیشتر از قبل، ارتقا پیدا نموده است. نسل تازه صفحه نمایش مجازی مک از صفحه های مجازی بزرگتر و با وضوح بالاتر پشتیبانی می نماید و گزینه ای برای صفحه نمایش فوق عریض ارائه می دهد.

از جمله دیگر قابلیت های مجذوب نمایندهی که به لطف سیستم عامل visionOS 2 به هدست ویژن پرو اضافه شده، پشتیبانی از ماوس است که ناوبری و گشت و گذار در منوهای مختلف سیستم عامل visionOS 2 را به کار بسیار مجذوب نماینده تر و ساده تری تبدیل می نماید. اپل بعلاوه مجموعه ای از APIها را برای توسعه دهندگان تدارک دیده، از جمله TableTopKit که به توسعه دهندگان یاری می نماید بازی ها و اپ هایی که روی صفحه تخت ویژن پرو اجرا می شوند را راحت تر طراحی نمایند.

با اعلام رسمی اپل، ویژن پرو به عنوان اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل قرار است در هشت کشور دیگر هم در دسترس قرار بگیرد. این هشت کشور که شامل استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، انگلستان، چین، ژاپن و سنگاپور می شوند، از ماه بعد می توانند به صورت رسمی به ویژن پرو دسترسی داشته باشند. جالب اینجاست که این محصول در بازار کشور ما در دسترس واقع شده است.

سیستم عامل visionOS 2 به صورت یک آپدیت رایگان برای کاربران هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو در دسترس قرار خواهد گرفت. عرضه آن هم از اواخر سال جاری شروع خواهد شد اما تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 خرداد 1403 بروزرسانی: 21 خرداد 1403 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1728

به "اپل از سیستم عامل visionOS 2 رونمایی کرد؛ ساده تر و مجذوب کننده تر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از سیستم عامل visionOS 2 رونمایی کرد؛ ساده تر و مجذوب کننده تر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید