اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس زودتر از انتظار معرفی خواهد شد

به گزارش بیست آمار، در حال حاضر بسیاری از گوشی های پرچم دار تازه از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می برند. با این حال، مطابق معمول کوالکام در حال آماده سازی مدل پلاس این تراشه است که بر اساس یک گزارش تازه، اولین گوشی مبتنی بر آن زودتر از حد انتظار راهی بازار خواهد شد. یکی از خبرگزاری های کره ای به تازگی گزارش داده که اواخر ماه ژوئن یا اوایل ژوئیه (اواسط تیر ماه) این گوشی به دست کاربران می رسد.

اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس زودتر از انتظار معرفی خواهد شد

اگرچه در این گزارش به نام گوشی موردنظر اشاره ای نشده، ولی گفته شده که کاربران چینی زودتر از کاربران سایر کشورها به این گوشی دست پیدا می نمایند. این یعنی یکی از شرکت های چینی زودتر از رقبا گوشی مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس را معرفی خواهد نمود. طبق بعضی شایعات مطرح شده، به نظر می رسد در همین محدوده زمانی شاهد رونمایی از وان پلاس 10 اولترا خواهیم بود. اما از طرف دیگر همین شایعات می گویند که گوشی موردنظر از اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می نماید و خبری از مدل پلاس این تراشه نخواهد بود.

همانطور که می دانید کوالکام چند سالی است که بعد از رونمایی از پردازنده های پرچم دار خود، مدل پلاس آن ها را هم در نیمه دوم هر سال یا اواخر نیمه نخست رونمایی می نماید. این پردازنده ها معمولا قدرت سخت افزاری به مراتب بیشتری نسبت به مدل استاندارد دارند و گاهی اوقات هم این فاصله عملکرد خیلی محسوس نیست. بعلاوه بر اساس تازهترین گزارش ها، به نظر می رسد در ماه اردیبهشت یا خرداد شاهد رونمایی از این تراشه تازه خواهیم بود. هنوز جزئیات زیادی از مشخصات آن فاش نشده و احتمالا طی هفته های آینده اطلاعات بیشتری در خصوص آن فاش می شود.

باید خاطرنشان کنیم فراوری اسنپدراگون 8 نسل 1 بر عهده سامسونگ قرار گرفته است ولی عملکرد این شرکت با انتقاد مدیران کوالکام روبرو شده است. بعضی کارشناسان بر این باور هستند که مشکلاتی نظیر داغ شدن بیش از حد این تراشه تا حد زیادی به نحوه ساخته شدن آن در کارخانه های سامسونگ برمی شود. به نظر می رسد مدیران کوالکام هم بر این باور هستند و در نتیجه فراوری مدل پلاس این تراشه به شرکت تایوانی TSMC واگذار شده است. در کل TSMC در زمینه فراوری تراشه ها برترین عملکرد را ارائه می نماید و به همین دلیل اپل سال هاست فراوری تراشه های خود را به این شرکت واگذار نموده است.

در این میان باید به چیپست پرچم دار دایمنسیتی 9000 مدیاتک هم اشاره کنیم که به وسیله TSMC فراوری می شود و طبق آنالیز های اجرا شده، رقیب قدرتمندی برای اسنپدراگون 8 نسل 1 محسوب می شود. بنابراین کوالکام با عرضه زودتر از حد انتظار مدل پلاس این تراشه می خواهد هرچه زودتر فاصله خود را از مدیاتک افزایش دهد. هنوز در خصوص تفاوت عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس و دایمنسیتی 9000 نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم ولی باید ببینیم آیا کوالکام با افزایش نسبی سرعت و استفاده از فناوری ساخت TSMC می تواند انتقادها را از بین ببرد یا نه.

منبع: mspoweruser

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1461

به "اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس زودتر از انتظار معرفی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی با اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس زودتر از انتظار معرفی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید