اولویت های گردشگران برای سفر در سال نو چیست؟
به گزارش بیست آمار، بیماری همه گیر کووید-19 به افراد یادآوری کرد که سفر تا چه مقدار مهم است و در زندگی تاثیر دارد. دنیا همچنان اثرات بیماری کووید-19 را با سویه های تازه احساس می نماید و دنیایان نیز در حال یافتن راه هایی برای بازگشت ایمن و کشف دنیا هستند.
به گزارش دنیای سفر به نقل از تراول نیوز، نتایج آنالیز فرایند سفر نشان می دهد که چگونه افراد در سال 2022 و پس از آن درباره سفر برنامه ریزی می نمایند و چگونه نگرش و رفتار آنان در ارتباط با سفر نسبت به قبل از همه گیری تغییر نموده است. در حالی که عواملی مانند شیوع سویه های مختلف کووید-19، قوانین سفر بین المللی و کمبود کارکنان هنوز می توانند تهدیدی برای رفتارهای مسافران باشند، احساسات افراد نسبت به سفر در خاتمه سال و داده های جستجو نشان می دهد که تقاضای مداوم برای سفر همچنان بالاست.
تجزیه و تحلیل احساسات در نظرسنجی از پنج بازار بزرگ بین المللی ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، سنگاپور و ژاپن الگوهای مختلف سفر را نشان می دهد که در ذیل به آنها اشاره شده است.
افزایش سفرهای برنامه ریزی شده
سفرهای برنامه ریزی شده در سال 2022 از سفرهای واقعی سال 2019 پیشی می گیرد. بر اساس آنالیز پنج بازار مهم در سراسر دنیا، افرادی که احتمالا در سال 2022 برای مقاصد سرگرمیی سفر می نمایند از سطح سفر گزارش شده قبل از همه گیری پیشی خواهند گرفت.
در بریتانیا، 78 درصد از پاسخ دهندگان بیان کردند که احتمالا در سال 2022 بیشتر برای سرگرمی سفر می نمایند و این در مقایسه با 72 درصد سفرهای سرگرمیی سال 2019 است. در ایالات متحده، قصد سفر سرگرمیی در سال 2022 نسبت به سال 2019، 8 واحد درصد افزایش یافته است و 71 درصد گفته اند که احتمالا در سال 2022 برای سرگرمی سفر می نمایند.
سنگاپور در خوش بینی به سفر پیشتاز است و 82 درصد گزارش کردند که احتمالا در سال 2022 به تعطیلات اهمیت می دهند و سفر سرگرمیی خواهند داشت که این مقدار 2 درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است. استرالیا با 72 درصد و ژاپن با 51 درصد برای برنامه ریزی سفر سرگرمیی فرایند مشابهی دارند و این نسبت به سال 2019 به ترتیب 7 و 5 درصد افزایش داشته است.
افزایش هزینه سفر
میانگین هزینه در هر سفر برای سال 2022 فراتر از سال 2019 است زیرا مسافران در پی ارتقاء سطح تجربه سفر خود هستند. بر اساس نتایج داده ها انتظار می رود در سال 2022 مسافران آمریکایی 29 درصد بیشتر از سال 2019 برای سفر خود هزینه نمایند. میانگین نرخ رزرو در سال 2022 نسبت به سال 2019 در استرالیا نیز 16 درصد افزایش می یابد. بعلاوه مسافر ژاپنی انتظار دارد در سال 2022 در مقایسه با سال 2019، 30 درصد کمتر هزینه کند. در حالی که در بریتانیایی ها قصد دارند تا اندکی کمتر (یک درصد) از سال 2019 هزینه نمایند.
بزرگ ترین تغییر، درک افراد از هزینه در هر سفر خواهد بود. بیش از یک چهارم مسافران در هر یک از پنج بازار مورد آنالیز گفتند که در حال حاضر پرهیز از سفرهای بزرگ نسبت به قبل از شیوع همه گیری اهمیت دارد.
موفقیت سفرهای داخلی
سفرهای داخلی همچنان پیشرو است. در حالی که بخش قابل توجهی از افراد در بیشتر بازارهای مورد آنالیز قصد دارند در سال 2022 برای سرگرمی به خارج از کشور سفر نمایند اما سفر در داخل کشورشان همچنان مطلوب ترین گزینه است. 74 درصد از پاسخ دهندگان سنگاپوری قصد دارند سفرهای داخلی داشته باشند، در حالی که 53 درصد قصد سفرهای خارجی را دارند. 73 درصد از بریتانیایی ها قصد سفرهای داخلی دارند و 48 درصد برای سفرهای خارجی برنامه ریزی می نمایند.
68 درصد از افراد در ایالات متحده و استرالیا قصد سفرهای داخلی و 29 درصد آمریکایی ها و 38 درصد استرالیایی ها احتمالا در سال 2022 سفر خارجی خواهند داشت. 50 درصد از پاسخ دهندگان ژاپنی گزارش کردند که احتمالا در سال 2022 به داخل کشور خود سفر می نمایند و این در مقایسه با 10 درصدی است که سفرهای خارجی خواهند داشت.
کسب تجربه های تازه سفر
مسافران در پی تجربه های تازه سفر در سال 2022 و پس از آن هستند. بیش از یک سوم تا نیمی از مسافران مورد آنالیز در ایالات متحده (41 درصد)، انگلستان (38 درصد)، استرالیا (46 درصد)، ژاپن (34 درصد) و سنگاپور (49 درصد) عنوان کردند که انتخاب مکان سفر به مقصدی که پیش از این به آن سفر نداشته اند در مقایسه با سال 2019 اهمیت بیشتری پیدا نموده است. سه چهارم (75درصد) آمریکایی ها، 74 درصد استرالیایی ها، 73 درصد سنگاپوری ها، 70 درصد بریتانیایی ها و بیش از نیمی (59 درصد) از ژاپنی ها گفتند که توجه به مکان های تازه در زمان برنامه ریزی سفرهای آینده اهمیت دارد.
سه نکته مهم در بازارهای مورد آنالیز در برنامه های سفر آینده برای بازدید از یک مقصد، تماشا مکان های تازه، داشتن تجربیات تازه و یادگیری در خصوص تاریخ و فرهنگ بود.
اهمیت موارد مرتبط با بیماری کووید
تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید- 19، رعایت دستورالعمل های بهداشتی، محدودیت ها و بهداشت از عوامل مهم تصمیم گیری سفر در سال 2022 هستند. 85 درصد مسافران سنگاپور، حدود سه چهارم مسافران ژاپنی (73 درصد)، 74 درصد استرالیایی، 72 درصد بریتانیایی ها و 70 درصد آمریکایی ها اظهار کردند: موارد بهداشتی برای سفر بسیار مهم است و در تصمیم گیری برای سفر آینده حتی کاهش موارد ابتلا به بیماری کووید- 19 تاثیر خواهد داشت البته نگرانی درباره بیماری همچنان وجود دارد.
نتایج نظرسنجی نشان می دهد که توانایی سفر به مقصدی دیگر بدون قرنطینه در هر کشوری بعد از رسیدن به مقصد و بازگشت از آن برای بسیاری از افراد در هنگام تصمیم گیری مقصد سفر بعدی اهمیت دارد.
منبع: دنیای سفر