آینده کینگدام هارتس؛ خالق سری از دنیاهای دیزنی، داستان و قسمت چهارم می گوید

به گزارش بیست آمار، سری اکشن و نقش آفرینی کینگدام هارتس (Kingdom Hearts) سالگرد 20 سالگی خود را مدتی پیش جشن گرفت، اما مهم تر از آن، معرفی نسخه چهارم مجموعه به وسیله کمپانی اسکوئر انیکس در این مراسم بود. تریلر رونمایی، شخصیت سورا را با ظاهری واقعی تر در دنیایی بسیار متفاوت به نمایش گذاشت و این سری را به نوعی وارد عصر جدیدی کرد. این در حالی بود که بسیاری انتظار نداشتند که نسخه چهارم سری با حضور سورا از سر گرفته گردد زیرا داستان مجموعه در سه نسخه اول به اتمام رسیده بود.

آینده کینگدام هارتس؛ خالق سری از دنیاهای دیزنی، داستان و قسمت چهارم می گوید

به همین دلیل رسانه گیم اینفورمر (Game Informer) به تازگی مصاحبه ای با کارگردان بازی یعنی تتسویا نومورا (Tetsuya Nomura) انجام داده است. نومورا در این مصاحبه علاو بر ارائه جزئیات بیشتر در خصوص کینگدام هارتس 4 و اینکه چرا نباید نگران عدم حضور دنیا های دیزنی در این نسخه باشیم، به آینده حضور شخصیت های فاینال فانتزی و نگرانی و تردیدش در خصوص حضور سورا در بازی Super Smash Bros. Ultimate پرداخته است.

در ابتدای مصاحبه از نومورا در خصوص بیست سالگی سری، احساس او در خصوص این اتفاق مهم و میراث مجموعه کینگدام هارتس سوال شد. او در این باره بیان نمود:

من فکر می کنم که 20 سال زمان زیادی است، با این تفاوت که واقعا چنین احساسی در خصوص آن ندارم. من خاطرات مبهمی از بازدید از دفاتر دیزنی در ایالات متحده و جلساتی که در این مدت داشته ایم دارم، اما وقتی نوبت به خاطراتی در خصوص فرایند توسعه و ساخت بازی می رسد، چیز خاصی به ذهنم نمی رسد. در واقع به نظر نمی رسد که چیزی در این مدت تبدیل به خاطره شده باشد، زیرا سری و داستان هایش به صورت تکاملی همچنان ادامه داشته و همه چیز در زمان حال در جریان است. در خصوص میراث، فکر می کنم که قلب موضوع اصلی داستان بازی های کینگدام هارتس باشد. ما همیشه آن را به تصویر خواهیم کشید و داستان های با موضوع قلب را به روش های مختلف روایت خواهیم کرد.

همانطور که می دانید سری بازی های کینگدام هارتس به خاطر انتها های نفس گیر خود (Cliffhanger) همیشه بازیکنان را برای نسخه بعد و دریافت اطلاعات بیشتر هیجان زده می نمایند. نومورا در رابطه با جلب رضایت بازیکنان در مواجهه ممتد با این نوع انتها ها گفت:

با هر بازی، ما فقط سعی می کنیم که اثری را بسازیم که درون خود به یک جمع بندی برسد. مانند تمام بازی های داستانی که تا به امروز ساخته شده، برای هر نسخه یک انتها واقعی وجود دارد، اما از آن جایی که خط داستانی کینگدام هارتس دارای رمز و رازهای زیادی است، موراد بسیار متفاوتی وجود دارد که می توانیم وارد آن ها شده و آن ها را کاوش کنیم. هواداران می گویند که هر بار با کشف یک راز، اسرای نوی برای آنالیز به وجود می آیند.

فکر می کنم این نتیجه کوشش برای ساخت اثری است که داستانی نسبتا مستقل را روایت کند و در عین حال یک رمز و راز نو را آماده کند تا هواداران از آنچه در بازی بعدی مهم خواهد بود، مطلع شوند. شخصا احساس می کنم که این رویکرد چندان چیز عجیب و خاصی نیست زیرا احتمالا همه بازی سازان هنگام ساخت بازی های خود به آن کم و بیش توجه خواهند داشت.

او در خصوص انتها مورد علاقه خود در بین بازی های سری کینگدام هارتس که علاقه داشته واکنش هواداران را نسبت به آن ببیند، اضافه نمود:

اولین چیزی که به ذهنم می رسد، انتها نسخه اول است است. من احساس می کنم که این ممکن است بیشتر از همه برای بازیکنان غیرمنتظره بوده باشد زیرا افرادی که این نسخه را در زمان عرضه تجربه کردند، احتمالا فکر نمی کردند که داستان فراتر از آن ادامه پیدا کند. بعلاوه در کینگدام هارتس 3، زمانی که شخصیت Luxu در انتها بازی کلاه هودی خود را برمی دارد، از تماشا واکنش های هواداران بسیار لذت بردم زیرا این چیزی بود که واقعا به آن امیدوار بودم.

در ادامه در خصوص شخصیت های نسخه هایی مانند Birth By Sleep و Kingdom Hearts 358/2 Days و احتمال حضور تعداد بیشتری از این شخصیت ها در نسخه چهاری سری از نومورا سوال شد. او در این باره گفت:

واقعا فکر نمی کردم که شخصیت های این دو بازی این قدر محبوب شوند. در واقع احساس می کردم که بازیکنان می خواهند شخصیت هایی مانند سورا یا ریکو را بیشتر ببینند. استقبال از شخصیت های این دو اثر به نوعی غیرمنتظره بود. در خصوص حضور این شخصیت ها یا روایت داستانی حول محور آن ها در بازی کینگدام هارتس 4 می توان گفت که این بازی بیشتر روی ناپدید شدن سورا متمرکز است. من مطمئن نیستم که آیا واقعا جایی برای کاوش در داستان های دیگر شخصیت ها وجود خواهد داشت یا خیر، اما هم من و هم تیم سازنده می دانیم که این شخصیت ها بسیار محبوب هستند و بازیکنان می خواهند محتویات بیشتری را از آن ها تجربه نمایند. بنابراین، در صورت امکان عالی خواهد بود که تعداد بیشتری از آن ها و داستان هایشان را در بازی های آینده استفاده کنیم.

همانطور که می دانید حضور سورا در بازی Super Smash Bros. Ultimate باعث محبوبیت بیشتر سری کینگدام هارتس شد. نومورا در خصوص احساس خود در این باره بیان نمود:

بدیهی است که من بسیار از این اتفاق خرسند بودم. با این حال بسیاری فکر می کردند که دیزنی اجازه استفاده از این شخصیت را نخواهد داد. در پشت صحنه، من واقعا کسی بودم که در خصوص حضور او در بازی بسیار حساس بودم. از طرفی دیزنی این را یک فرصت فوق العاده می شمرد. من در ابتدا فکر می کردم که به سختی می توان از این فرصت استفاده کرد، زیرا ممکن بود با داستان کینگدام هارتس و دنیاهای دیزنی تضاد به وجود آید. بنابراین این فرصتی بود که باید با دقت در نظر می گرفتم. در نهایت با توجه به اینکه همه از این اتفاق استقبال کردند، احساس می کنم که نتیجه رضایت بخش بوده است.

لازم به ذکر است که شخصیت زیهانورت (Xehanort) یک آنتاگونیست به یاد ماندنی برای سری است و اکنون که می خواهیم به Lost Master Arc یا همان فاز دوم مجموعه کینگدام هارتس برویم، این سوال پیش می آید که داستان دشمنان نو چگونه روایت خواهد شد. نومورا در پاسخ به این سوال گفت:

همانطور که اشاره کردید، زیهانورت یک شخصیت واقعا خاطره انگیز است. ما زمان زیادی را صرف کردیم تا حضور این دشمن را در طول سری نشان دهیم. همه چیز از انسم در نسخه اول و زمناس در نسخه دوم آغاز شد. در واقع این دو شخصیت از یک شخص نشات می گیرند. در بازی اول، ما فقط قسمت قلب را آنالیز کردیم و در نسخه دوم به بدن فیزیکی او پرداختیم. همه این ها در نهایت به تجسم کامل و فیزیکی این شخصیت منجر شد. من از اینکه چنین رویکرد ملایمی را برای این شخصیت در نظر گرفتیم بسیار خرسندم. فکر می کنم که حضور یک شخصیت شرور مهم برای خوب ماندن دیگر شخصیت ها اهمیت زیادی دارد و به داستان عمق زیادی می دهد. من احساس می کنم که در این راه پیروز بوده ایم.

اکنون به حماسه نوی وارد می شویم و برای ادامه داستان در پی شخصیت های نوی در قالب دشمن خواهیم بود. این دشمن های نو ارتباط زیادی با شخصیت های نقاب داری که در انتها کینگدام هارتس 3 ظاهر می شوند، دارند. آن ها موانعی خواهند بود که در مقابل سورا قرار خواهند گرفت. بعلاوه در نسخه 2.8 نشان داده ایم که آن ها چه نوع شخصیت هایی هستند. بنابراین دشمنان فعلی قبلا در این مجموعه ظاهر شده اند و ما آن ها را دوباره معرفی خواهیم کرد. البته بدیهی است که شخصیت های نو بیشتری نیز وجود خواهند داشت، اما فعلا نمی توانیم به جزئیات آن شخصیت ها بپردازیم.

نومورا در پاسخ به سوالی در رابطه با نگه داشتن سورا به عنوان شخصیت اصلی سری بیان نمود:

در اسپین آف ها، ما از شخصیت هایی غیر از سورا به عنوان شخصیت اصلی استفاده نموده ایم. با این حال در نسخه های اصلی، فکر می کنم سورا در واقع تنها کاندیدای واقعی و شایسته برای شخصیت اصلی باشد. اگر سورا دیگر شخصیت اصلی نباشد، احساس می کنم که انتها بازی های اصلی و شماره دار سری فرا خواهد رسید. او برای مجموعه بسیار مهم است.

از آن جایی که در معرفی کینگدام هارتس 4 شاهد حضور شخصیت های دونالد و گوفی بودیم، این سوال پیش می آید که تا چه مقدار شاهد حضور شخصیت ها و دنیاهای مختلف دیزنی در این بازی خواهیم بود. نومورا در این باره به هواداران خبرهای خوبی داد:

در کینگدام هارتس 4، بازیکنان قطعا چند دنیای دیزنی را خواهند یافت. فقط می خواهم اشاره کنم که آن ها احتیاجی به نگرانی در خصوص این جنبه از بازی ندارند. بازی ممکن است کمی متفاوت از نسخه های قبلی سری باشد، اما همچنان یک بازی کینگدام هارتس است و هواداران هنگام تجربه آن خیالشان راحت خواهد شد.با هر بازی نو، مشخصات سیستم مورد احتیاج افزایش می یابد و کارهای بیشتری از نظر گرافیکی می توانیم انجام دهیم، اما از طرفی تعداد دنیا هایی را که می توانیم ایجاد کنیم را به نوعی محدود می نماید. در حال حاضر ما در حال آنالیز این شرایط هستیم، اما قطعا دنیاهایی از دیزنی در بازی وجود خواهند داشت.

کارگردان کینگدام هارتس 4 در ادامه درباره ایده های اولیه و زمان آغاز مراحل ابتدایی توسعه آن گفت:

هر زمان که روی اثری کار می کنم، از قبل به این فکر می کنم که چه چیزی را می خواهم در نسخه بعدی بگنجانم. به عنوان مثال، من قبلا در هنگام ساخت کینگدام هارتس 3 به ساخت نسخه چهارم و ایده هایی که می خواهم در آن پیاده کنم، فکر نموده بودم. منظور من از این ایده ها شامل شخصیت ها، دنیاها یا سیستم های مختلف گیم پلی می گردد. هر بار این فرایند یکسان است؛ من دائما به این فکر می کنم که در بازی بعدی چه چیزی را بهتر یا تغییر دهم.

به عنوان مثال، در نسخه دوم ما دستورهای واکنش (Reaction Commands) را معرفی کردیم. در آن موقع احساس کردم که هواداران آن را خوب نپذیرفتند و آنقدر هم محبوب واقع نشد. بنابراین در نسخه سوم سری، ما آن سیستم را حذف کردیم، اما بعد از آن هواداران از این اقدام راضی نبودند. بنابراین اکنون در نظر داریم آن را در کینگدام هارتس 4 بازگردانیم. از طرفی چالش اصلی گیم پلی اکشن بازی است. پیاده سازی و اجرای حرکات اکشن مجذوب کننده در بازی زمانی که پایه و اساس آن در گیم پلی چندان محکم نیست، سخت شمرده می گردد. این چیزی است که ما روی آن کار می کنیم و امیدواریم بتوانیم به عنوان یک جنبه از گیم پلی آن را به سطح خوبی برسانیم.

همانطور که احتمالا می دانید، نسخه سوم بازی دنیای نو را با نام کوادراتوم (Quadratum) معرفی کرد. از طرفی در نسخه چهارم شاهد گرافیکی واقع گرایانه تر هستیم که می تواند المان های نوی را در خود جای دهد. نومورا در این باره اضافه نمود:

از آن جایی که این دنیا به عنوان یک مورد اساسی در بازی مشخص شده، زمان خوبی را در آن خواهید گذراند. شما پس از گذراندن زمان خاصی در آن جا، به دنیاهای مختلف می روید و سپس بار دیگر به کوادراتوم باز خواهید گشت. از آن جایی که این بار جلوه های بصری واقع گرایانه تر شده اند، احساس می کنم که جنبه های واقعی تری از زندگی روزمره سورا را تجربه خواهید کرد. در واقع می توانید ببینید که او به اتاقش می رود، زمانی را در آن سپری نموده و از آن خارج می گردد و به طور کلی با روزمرگی های او بیشتر آشنا خواهید شد.

تا آنجا که مربوط به دنیا های بازی می گردد، در گذشته ما دنیا های دیزنی زیادی را به نمایش گذاشته ایم و در میان آن ها، احتمالا واقعی ترین آن ها دزدان دریایی کارائیب بوده است. این بار ما مدتی را در دنیای واقعی خواهیم گذراند. این چالشی است که ما برای خودمان انتخاب نموده ایم برای اینکه بفهمیم که چقدر می توانیم واقع بینانه این کار را انجام دهیم و این چیزی است که در حال حاضر روی آن کار می کنیم. در حال حاضر نمی توانیم جزئیات بیشتری را در این مورد فاش کنیم.

لازم به ذکر است که شخصیت های فاینال فانتزی همیشه نقش های مهمی را در سری کینگدام هارتس برعهده داشته اند، اما در نسخه سوم به دلایل داستانی شاهد هیچ شخصیتی از این مجموعه نقش آفرینی نبودیم. موردی که بسیاری از هواداران را آزرده خاطر کرد. نومورا در این باره پاسخ مبهمی داد:

می دانم که در کینگدام هارتس 3 تعداد شخصیت های فاینال فانتزی مانند قبل نبود. بسیاری از هواداران می گویند که این سری نوعی همکاری بین شخصیت های دیزنی و شخصیت های سری فاینال فانتزی است، اما من واقعا احساس می کنم که این اساس کینگدام هارتس نیست. وقتی بازی اول را منتشر کردیم، فقط چند شخصیت اصلی و نو داشتیم. زمانی که آن ها با شخصیت های شناخته شده و محبوب دیزنی ارتباط برقرار می کردند، احساس می کردم هیچ کس واقعا این شخصیت های نو را به خوبی نمی شناسد. بنابراین ما تعداد زیادی از شخصیت های فاینال فانتزی را درگیر مجموعه کردیم تا به همه یاری نمایند تا با این شخصیت های اصلی نو بیشتر آشنا شوند.

در حال حاضر، تعداد زیادی شخصیت اصلی از مجموعه کینگدام هارتس وجود دارند که بسیار دوست داشتنی هستند و هواداران می خواهند تعداد بیشتری از این نوع شخصیت ها را ببینند. در نسخه سوم، از آن جایی که ما تعداد زیادی شخصیت اصلی داشتیم، پیدا کردن فضایی برای اضافه کردن شخصیت های سری فاینال فانتزی سخت بود. ما در کوشش هستیم تا تعادل خوبی برای آن پیدا کنیم و از نگرانی هواداران در این باره مطلعیم. این چیزی است که ما قطعا به آن فکر می کنیم، اما با تعداد زیادی از شخصیت های اصلی که در حال حاضر داریم، نمی توان گفت که تعادل دقیق بین شخصیت های اصلی و فرعی در کینگدام هارتس 4 چگونه خواهد بود. ما هنوز نمی توانیم به شما پاسخ محکمی در این مورد بدهیم.

در نهایت نومورا در خصوص انتظاری که هواداران باید از نسخه چهارم کینگدام هارتس داشته باشند، گفت:

متأسفانه، اطلاعات نوی وجود ندارد که بتوانم با هواداران به اشتراک بگذارم. با این حال اگر به مصاحبه من به مقدار کافی توجه نموده باشند، من کمی جزئیات بیشتر را در طول این گفت وگو فاش کردم. بنابراین بسیار خوب خواهد بود اگر هواداران بتوانند آن نکات را در نظر بگیرند و اطلاعات نوی از این طریق بیابند.

من بعلاوه می خواستم به بازی Kingdom Hearts Missing-Link اشاره کنم. ما در کوشش هستیم تا نسخه بتای آن را در طول امسال عرضه کنیم. می دانم که همه به بازی های موبایلی علاقه ندارند، بنابراین بعضی از هواداران ممکن است برای آن هیجان زده نباشند. با این حال ما آن را طوری می سازیم که هر کسی بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در مقایسه با بازی های موبایلی گذشته ما، این نسخه بسیار به این سری نزدیک تر است و بعلاوه از بسیاری جهات به کینگدام هارتس 4 مرتبط است.

ساده ترین راه برای دریافت اطلاعات و نکات نو بیشتر در خصوص نسخه چهارم کینگدام هارتس این است که ابتدا Missing-Link را بازی کنید. بعلاوه اسرار دیگری وجود خواهد داشت که به طور خاص به این بازی مربوط نمی شوند و به نسخه های دیگر سری مربوط هستند. از طرفی بعضی از چهره هایی که در Missing-Link ظاهر می شوند، به کینگدام هارتس 4 گره خورده اند. این تمام چیزی است که اکنون می توانم بگویم.

***

در حال حاضر هیچ جزئیاتی از بازی کینگدام هارتس 4 نظیر زمان عرضه و پلتفرم های مقصد وجود ندارد. با این حال انتظار می رود که روی کنسول های نسل نو منتشر گردد.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1511

به "آینده کینگدام هارتس؛ خالق سری از دنیاهای دیزنی، داستان و قسمت چهارم می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده کینگدام هارتس؛ خالق سری از دنیاهای دیزنی، داستان و قسمت چهارم می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید