سریال مراسم نیمه شب؛ مهم ترین سوالات بی پاسخ، حفره های داستانی و عناصر گیج کننده

به گزارش بیست آمار، مینی سریال نتفلیکس مایک فلانگان، مراسم نیمه شب بسیاری از سوالات فلسفی را مورد آنالیز قرار داد و چندین خط داستانی را هم بدون پاسخ باقی گذاشت.

سریال مراسم نیمه شب؛ مهم ترین سوالات بی پاسخ، حفره های داستانی و عناصر گیج کننده

داستان این سریال رازآلود وحشتناک هفت قسمتی در یک جامعه ماهی گیر دورافتاده در جزیره ای با کم تر از 200 نفر ساکن روایت می شود. یک کشیش تازه مرموز به شهر می آید و اتفاقات عجیبی به وقوع می پیوندد و ساکنان، این رویدادها را معجزه خدا می دانند، تا آن جا که وقتی این شرایط جهنمی از بین رفت، تعداد بسیار زیادی از افراد، ناراحت بودند.

فلانگان و شریک تولیدش، ترور میسی، پس از موفقیت فیلم تسخیر خانه هیل، قراردادی کلی با نتفلیکس امضا کردند و به نظر می رسد که این سرمایه گذاری برای این غول پخش، سودآور باشد. مراسم نیمه شب با قاطعیت، تعادل متضادی به وجود می آورد و روایتی محکم و با اندکی فرعیات ارائه می دهد و در عین حال، زمینه ای برای بحث و گفتگویی عمیق و بدون محدودیت درباره وجودیت فراهم می نماید. فلانگان و میسی به طور پیوسته آثاری هیجان انگیز و خیره کننده ساخته اند و این سریال احتمالا برترین آن ها باشد.

با این حال، با ارائه هر رمز و راز در داستان، سوالاتی حل می شوند و سوالاتی بی پاسخ می مانند. مراسم نیمه شب، بیشتر موضوعاتی را که مطرح شد حل و فصل کرد اما چند پیچش داستانی مجذوب کننده وجود دارند که مستلزم کنکاش بیشتر هستند. اما کدام موارد سریال، مبهم به نظر می رسند؟

آیا رایلی یک روانی بود؟

زک گیلفورد در نقش رایلی در مینی سریال مراسم نیمه شب مایک فلانگان، احتمالا منفورترین کاراکتر این مجموعه باشد. با این حال، رایلی با یک فداکاری برای نجات بشریت، به سریال سرانجام داد. او مدام رویا و توهماتی درباره دختری که در حال رانندگی در حالت مستی کشته بود می دید و از آن چه در آن شب سرنوشت ساز رخ داده بود ابراز پشیمانی می کرد. با این حال، آن چه بر او گذاشت، کاملا چیز دیگری را نشان می داد: رایلی ممکن است یک روانی بوده باشد.

رایلی خواب دید که یک قایق با دو سرنشین متفاوت به او نزدیک می شود، یکی مرده و یکی زنده. توهمات او الهی به نظر می رسید، زیرا او با ارین، سوار قایق شد و سپس دختری را که کشته بود در طرف دیگر قایق دید. اتفاقات عجیب و غریب بسیاری در جزیره رخ داد که می توان علت آن را آلودگی نوشیدنی مورد استفاده ساکنان دانست. با این حال، توهمات رایلی قبل از بازگشت به جزیره، شروع شده بود و این بدان معنی است که رویاهای او چیز دیگری بودند.

چرا این قدر طول کشید تا سارا به مردم هشدار بدهد؟

دکتر سارا گانینگ با بازی آنابیت گیش، شاید از نظر شخصیتی، ناامیدترین فرد بود. ظاهرا مونسینیور پرویت درست قبل از یکشنبه هفتم زمان معمول، گم می شود و سپس در هفته آخر عید پاک برمی شود، یعنی یک بازه زمانی تقریبا دو ماهه.

با این وجود، سارا تا زمانی که پس از مرگ رایلی، یادداشت ها را به همراه ارین گرین با بازی کیت سیگل مقایسه نکرده بود، متوجه اتفاقات پیرامون نشد. او شاهد سوختن خون در زیر نور خورشید، راه رفتن ناگهانی یک بیمار فلج و ناپدید شدن یک شبه یک جنین 20 هفته ای از رحم ارین بود. به این موارد این را هم بیافزایید که سارا می دید که مادر پیر و بیمارش هر روز مانند بنجامین باتن در حال جوان تر شدن است. پس چرا این دکتر خوب این قدر منتظر ماند؟

چرا پدر پال به راحتی تسلیم شد؟

پدر پال با بازی همیش لینکلیتر، سریال را به اسم مردی سرزنده و متقاعد کننده با اعتقادی استوار شروع کرد. با این حال، به نظر می رسید که او پس از بازگشت به زندگی بعد از اصابت گلوله به سرش، تسلیم شده است. کلیسایی که پدر پال ساخته بود، به محل برگزاری مراسم و وقایعی خون آلود و دسته جمعی تبدیل شده بود.

پدر پال مردی بود که موجب بروز همه این اتفاقات شد. او می توانست سینه فرشته خون آشام را باز کند و بارها او را بکشد اما در عوض، این کشیش مایل بود تمام افراد جزیره به نام ایمان از بین بروند. آیا او آن قدر مغرور بود که نفهمد ایجاد ده ها خونخواه گرسنه، نتیجه معکوس خواهد داد؟ آیا شلیک میلدرد به سر او، باعث بروز چنین تغییری در او شد؟ صرف نظر از این، پدر پال با تماشا فاجعه کلیسا باید می فهمید که کل دنیا در خطر است. تسلیم شدن در برابر کشتاری که در جزیره اتفاق می افتاد، حرکتی غافلگیر کننده و عجیب از سوی کشیشی بود که بود که سابقا به همه یاری می کرد.

چه اتفاقی برای فرشته افتاد؟

وقتی هیولای مراسم نیمه شب، به سراغ ارین آمد تا از او تغذیه کند، ارین، هوشمندانه از آخرین لحظات خود استفاده کرد تا بال های این موجود را بشکند و توانایی پرواز او را مختل کند. به نظر می رسد این موجود خونخوار به صدمات وارده توجهی نکرد که به خودی خود مشکوک است. اما بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟

وارن و لیزا (آنارا سایمون) آخرین بار این موجود را در حالی تماشاد که قبل از طلوع خورشید به سمت سرزمین اصلی پرواز می کرد و سعی داشت تا پناهگاهی برای خود پیدا کند. آسیب بال هایش به این معنا بود که این فرشته زنده نمی ماند اما توانایی های خون آشامانه او می توانست به موقع آن زخم ها را ترمیم کند. در نهایت، سرنوشت فرشته مبهم ماند. با این حال، اگر دنباله ای برای سریال مراسم نیمه شب منتشر شود، پاسخ این سوال هم آشکار خواهد شد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1259

به "سریال مراسم نیمه شب؛ مهم ترین سوالات بی پاسخ، حفره های داستانی و عناصر گیج کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال مراسم نیمه شب؛ مهم ترین سوالات بی پاسخ، حفره های داستانی و عناصر گیج کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید