آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو

به گزارش بیست آمار، مالدیو که بیشتر به خاطر سواحل شنی سفید و دریای شفافش معروف است، اغلب به عنوان بهشت روی زمین توصیف می گردد. اما آیا تا به حال در خصوص غذاهای مالدیو فکر نموده اید؟

آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو

خوب، اگرچه غذای خاصی متعلق به مالدیو نیست، اما غذاهای سنتی زیادی وجود دارد که از قدیم الایام در این کشور تهیه می شده است. این فهرست شامل غذاهای اصلی، خوراکی ها و میان وعده هایی است که بیشتر مردم مالدیو از آنها استفاده می نمایند و جزو خوشمزه ترین غذاهای مالدیو به حساب می آیند. اگر روزی به مالدیو سفر کردید، حتما بعضی از این طعم های محلی را امتحان کنید! یا حتی می توانید آنها را خودتان درست کنید و مالدیو را به خانه بیاورید!

لذیذترین غذاهای مالدیو

ریهااکرو - Rihaakuru

ریهااکرو یکی از معروف ترین غذاهای مالدیو است که معمولاً با روشی (نان مسطح مالدیو) و برنج مصرف می گردد. اگرچه این غذا از نظر زیبایی شناختی مجذوب کننده ترین غذای جهان نیست، اما طعم بسیار خوبی دارد.

طبخ ریهااکورو زمان زیادی می برد. مخلوطی از ماهی تن در آب و نمک به طور مداوم روی حرارت ملایم برای ساعت ها هم زده می گردد تا به یک خمیر تیره غلیظ تبدیل گردد. مردم مالدیو دوست دارند ریهااکورو را همراه با بعضی از غذاهای محلی دیگر مانند ماهی سرخ شده، برگ های سرخ شده، شیر نارگیل و ماسمیروس (مخلوطی از ماهی خشک و فلفل قرمز) بخورند.

گارودیه - Garudhiya

گارودیه یکی از محبوب ترین غذاهای مالدیو مالدیو است و تقریباً تمام مالدیوی ها آن را دوست دارد. این یک غذای بسیار ساده است که شامل پختن ماهی تن برای چند دقیقه است. به عبارت دیگر، تقریباً یک سوپ ماهی است.

با این حال، مردم مالدیو به ندرت آن را به عنوان سوپ می خورند و ترجیح می دهند آن را با برنج یا روشی میل نمایند. طعم گارودیه با گرم کردن مجدد طی چند روز بهبود می یابد. غذاهای جانبی مانند لونومیروس (خمیری از فلفل قرمز خرد شده)، ماهی سرخ شده و برگ های سرخ شده معمولاً با آن مصرف می گردد.

موگوریها - Muguriha

منشأ اصلی موگوریها یا دال کاری، مالدیو نیست، اما نسخه پخته شده در اینجا متمایز است. بیشتر با برنج و به ندرت با روشی مصرف می گردد.

برخلاف سایر کاری هایی که در مالدیو پخته می شوند، موگوریها نسبتاً ساده است، زیرا حاوی ادویه های کمی است. این یک انتخاب عالی برای کسانی است که می خواهند از کاری ملایم با طعمی منحصر به فرد لذت ببرند.

ماشونی - Mashuni

بدون شک ماشونی یکی از معروف ترین غذاهای مالدیو در وعده مالدیویی است و هیچ صبحانه ای برای مالدیوی ها مثل اندازهی ماشونی و روشی نمی گردد. ماشونی به معنای ماس (ماهی) و هونی (نارگیل خشک شده) است که دو ماده اصلی تشکیل دهنده این غذا هستند.

ماهی مورد استفاده در ماشونی کنسرو ماهی تن فراوری شده در مالدیو است. سپس با پیاز، لیمو و فلفل قرمز ترکیب می گردد که ساده ترین راه برای تهیه این غذا است. در واقع ماشونی طعم های مختلفی دارد. بسیاری از مالدیوها دوست دارند تورا (کدوی اسفنجی) یا بارابوا (کدو تنبل) پخته شده را نیز اضافه نمایند.

بیس کیمیا - Bis Keemiya

بیس کیمیا - یکی از محبوب ترین غذاهای مالدیو - یک غذای جالب است که تا حدودی شبیه سمبوسه و اسپرینگ رول است و یک میان وعده بسیار عالی به شمار می آید. این غذا خمیری است که با ماهی تن/تخم مرغ آب پز، پیاز خلال شده و کلم خرد شده پر شده و به آرامی تفت داده می گردد. اصالت طعم آن این غذا را به یک غذای های اصلی مالدیو تبدیل نموده است.

بوشی ماشونی - Boshi Mashuni

غذایی بین سالسا و سالاد، بوشی ماشونی ترکیبی از گل های موز ترد و رنده شده و نارگیل تازه است. در حالی که برگ های کاری، زردچوبه و زیره طعم دلپذیری به غذا می دهند، ترشی جات، لیموترش و فلفل مالدیویی هم رنگ و بویی دلپذیری به آن اضافه می نمایند.

ساگو بوندیبای - Saagu Bondibai

ساگو یا سابودانا یک ماده محبوب در رژیم غذایی مردم مالدیو است و وقتی این پودینگ ساخته شده از ساگو را امتحان کنید، علت آن را خواهید فهمید. این غذا را با شیر نارگیل گرم می نمایند و با شیر تغلیظ شده می پوشانند. اسانس هل و گل رز تجربه صرف این غذا را حتی بهتر هم می نماید. ساگو بوندیبای یکی از برترین غذاهای گیاهخواری در مالدیو است.

کتلت ماهی صخره ای - Reef Fish Cutlets

ماهی صخره ا یکی از محبوب ترین غذاهای مالدیو است، و وقتی به شکل کتلت ماهی صخره ای با کناره هایی مانند چاتنی نارگیل و نعناع /پاپایا / خیار سرو می گردد، چه کسی می توانید طعم دلپذیر آن را نادیده بگیرد؟ پیشنهاد می کنیم حتما این غذا را امتحان کنید!

ماسفن - Masfen

ماسفن یکی از ساده ترین غذاهای مالدیو است که می ید خودتان هم آن را درست نموده و نوش جان کنید. این غذا با کنسرو ماهی تن درست می گردد، اما این بار شامل شیر نارگیل تازه، پیاز، لیمو و فلفل قرمز است. همه این موارد را با هم مخلوط نموده و غذا آماده سرو است!

ماسفن معمولاً با برنج مصرف می گردد و در کنار آن ماهی دودی، ماسمیروس (مخلوطی از فلفل قرمز و ماهی خشک) و برگ های خشک هم سرو می شوند.

باندیبای - Bondibaiy

باندیبای در مالدیو تقریباً همواره در مناسبت های خاص طبخ می گردد. این غذا در واقع برنجی است که با شکر، شربت گل سرخ و برگ پاندان دم شده است. اگرچه یک غذای شیرین است، اما بیشتر همراه با سس مرغ تند یا گوشت گاو مصرف می گردد.

این غذا به ندرت در خانه ها پخته می گردد. با این حال، مناسبت هایی مانند غسل تعمید بدون وعده های باندیبای ناقص است. به طور سنتی، باندیبای با برنج دانه درشت (aadhaige handoo) پخته می شده، اما برنج باسماتی این روزها رایج تر است.

کاری ماهی - Fish Curry

کاری ماهی یکی از رایج ترین غذاهای مالدیو است. بسیاری از خانواده ها در این کشور از فروش ماهی امرار معاش می نمایند. نقش ماهی در غذاهای مالدیو آنقدر برجسته است که یک ضرب المثل قدیمی در این کشور وجود دارد که می گوید: ماهی در رگ های ما شنا می نماید.

برای تهیه کاری ماهی به طور سنتی، خمیری از ادویه جات مختلف با خرد کردن و غلتاندن انواع فلفل قرمز درست می گردد. کاری ماهی معمولاً صبح با روشی و برای ناهار و شام با برنج مصرف می گردد. در منطقه ها مختلف مالدیو از انواع ماهی استفاده می گردد و طعم و ضخامت کاری فرق دارد. یک نسخه محبوب گلها ریها است که به طور خاص در آتول لاامو طبخ می گردد.

کاری مرغ - Chicken Curry

کاری مرغ و سایر غذاهای شامل مرغ به طور سنتی در مالدیو به مناسبت های خاص و معمولاً آدینه ها مربوط می شوند! پختن کاری مرغ برای ناهار در روز آدینه یک سنت معمول در سراسر مالدیو است. اگرچه از ادویه های وارداتی بیشتر در شهر استفاده می گردد، اما جزایر محلی هنوز ادویه های خودشان را برای استفاده در کاری درست می نمایند.

تهیه ساتانی (سالاد) با استفاده از سبزیجاتی مانند هویج، خیار و کاهو یا برگ هایی مانند کپی فیی (برگ کلم) هم در کنار کاری مرغ رایج است.

ماسبایی - Masbaiy

ماسبایی یک غذای سنتی غنی است. رنگ زرد آن از ادویه زرد (reendhoo) اضافه شده به آن می آید. فلفل آسیاب نشده نیز دارد که طعم خاصی به آن می دهد.

ماسبایی از معروف ترین غذاهای مالدیو است که معمولاً با ریهااکورو و برگ های خشک، فلفل قرمز خام و پیاز مصرف می گردد. این غذایی است که اغلب در پیک نیک در ساحل یا بازدید از جزایر مجاور مصرف می گردد.

کولهیماس - Kulhimas

کولهیماس یکی از غذاهای مورد علاقه مردم مالدیو است. این غذا معمولاً با ماهی تن باله زرد که رایج ترین ماهی در مالدیو است، درست می گردد.

انواع مختلفی از ادویه ها مانند hanaakuri havaadhu (ادویه برشته شده) و lonumirus havaadhu (ادویه چیلی) به آن اضافه می گردد. اندازه کمی سس دارد و معمولاً به عنوان غذای صبحانه تهیه می گردد. این غذا را با روشی یا برنج می خورند.

باجیه - Bajiya

باجیه یکی از معروف ترین تنقلات (هدیکا) در مالدیو است. چای عصرانه یکی از وعده های غذایی است که مردم مالدیو دوست ندارند آن را از دست بدهند و تقریباً همه خانواده ها برای این زمان خاص هدیکا می خرند یا درست می نمایند. باجیه یک میان وعده مثلثی شکل است که تند و بسیار خوشمزه است.

باجیه - یکی از محبوب ترین غذاهای مالدیو - با استفاده از والهوما (ماهی دودی) یا کنسرو تن ماهی و انواع ادویه جات طبخ می گردد. سپس در خمیر پیچیده شده و سرخ می گردد.

گلها - Gulha

گلها یکی دیگر از میان وعده های معروف در مالدیو است. دو نوع گلها با پوشش های مختلف وجود دارد. به آنهایی که روکش نرم دارند فوه گلها و آنهایی که روکش ترد و سخت دارند هندولو گولها می گویند. هر دو با آرد با اضافه کردن برنج آسیاب شده برای سفت شدن آن درست می شوند. گلها با مخلوطی از کنسرو ماهی، پیاز، فلفل قرمز و ادویه زرد پر می گردد.

کاتلاس - Katlas

کاتلاس یکی از محبوب ترین غذاهای مالدیو و یکی از لذیذترن میان وعده ها این جزایر است. شما فقط یکی پس از دیگری به خوردن ادامه می دهید و اغلب شمارش را از دست می دهید! این غذا مخلوطی تند از پوره سیب زمینی و کنسرو ماهی تن است که به شکل توپ در می آید و سپس در تخم مرغ خام خیس می گردد و در مخلوطی از خرده نان فرو می رود. سپس سرخ می گردد تا به رنگ قهوه ای در بیاید.

نوع دیگری از کاتلاس با قرار دادن یک تکه تخم مرغ آب پز داخل آن درست می گردد. این غذا به عنوان بیسکاتلاس شناخته می گردد.

ماسروشی - Masroshi

ماسروشی یکی از غذاهای ساده مالدیوی است. این یک میان وعده معمولی است که برای چای عصرانه درست می گردد. این غذا یک خمیر پخته شده است که با مخلوطی از ماهی تن پر می گردد. ماسروشی بیشتر با استفاده از کنسرو ماهی تن درست می گردد، اگرچه می توان آن را با تکه های ماهی خشک نیز درست کرد.

کرم جهی بناس - Cream Jehi Banas

کرم جهی بناس در واقع به معنی نان با خامه است و یک میان وعده شیرین رایج است که برای چای عصرانه درست می گردد. این کرم با پودر شکر، شیر تغلیظ شده و رنگ مصنوعی تهیه می گردد که برای زیباتر شدن آن اضافه شده است. اندازه خامه ای که روی نان تان می زنید به خودتان بستگی دارد، اما قطعاً هر چه خامه بیشتر باشد، بهتر است!

کولهی بوآکیبا - Kulhi Boakibaa

کولهی بوآکیبا یک کیک ماهی و غذای مالدیوی است که حتما باید امتحان کنید. این غذا در مناسبت های خاص در خانه های مالدیوی طبخ می گردد اما در بسیاری از کافه ها و رستوران ها به راحتی می توان آن را پیدا کرد. این کیک از ماهی تن دودی، نارگیل خرد شده، پیاز و برنج آسیاب شده درست می گردد.

آلووی بوآکیبا - Aluvi Boakibaa

آلووی بوآکیبا یک کیک شیرین کاساوا و نارگیل است که در دهان آب می گردد و فردی که آن را امتحان می نماید را به بهشت می برد! مردم محلی و گردشگران آلووی بوآکیبا را دوست دارند و بخشی جدایی ناپذیر از غذاهای مالدیو است.

کاری سبزیجات مالدیو - Maldivian Vegetable Curry

در جایی که ماهی یکی از مواد تشکیل دهنده بیشتر غذاهاست، کاری سبزیجات مالدیو، که به عنوان Tharukaaree Riha نیز شناخته می گردد، یک گزینه عالی برای وگان ها / گیاهخواران است. این کاری مملو از سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، لوبیا، هویج و غیره است و به علت نفوذ بالای هند و سریلانکا در فرهنگ مالدیوی، با طعم برگ پاندان و برگ کاری، سرو می شد. کاری سبزیجات مالدیو یک غذا خوشمزه و مورد علاقه مردم محلی و گردشگران است.

کلام آخر درباره غذاهای مالدیو

این یک فهرست کوتاه از بسیاری از طعم های رنگارنگ موجود در مالدیو بود. حدود 20 جزیره مرجانی در سراسر مالدیو وجود دارد و در سفرتان به این کشور متوجه خواهید شد که غذاهای مالدیو به روش های مختلفی تهیه می شوند. اما یک چیز مسلم است: هیچ جایی در مالدیو نیست که نتوانید این غذاهای خوشمزه را پیدا کنید!

منبع: الی گشت
انتشار: 23 بهمن 1401 بروزرسانی: 23 بهمن 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1625

به "آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای محلی در جزایر مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید