آسمانخراش بسیار انحنادار ونکوور برای غلبه بر مشکل زمین نامناسب محل ساخت

به گزارش بیست آمار، می گویند که احتیاج مادر اختراع است و چنین چیزی حتما در مورد آسمان خراش خارق العاده خانه ونکوور که از طریق گروه Bjarke Ingels (BIG) طراحی شده، صدق خواهد کرد.

آسمانخراش بسیار انحنادار ونکوور برای غلبه بر مشکل زمین نامناسب محل ساخت

زمین ساخت این آسمانخراش بسیار کوچک بود و مهندسان طراح مجبور بودند که پیچ و تاب های عجیبی به آن بدهند.

ونکوور هاوس برگرفته از نام شهر کانادایی است که در آن واقع شده است، این آسمانخراش در زمینی بسیار کوچک در منطقه ای ساخته شده که از طریق ساختمان های دیگر، یک رودخانه و یک پل محصور است.

قوانین دقیق محلی مستلزم این بود که برج کمتر از 30 متر از پل فاصله نداشته باشد و این امر باید تا 30 متری رعایت شود. در پاسخ به این چالش، راه چاره BIG این بود که شکل برج را به طور چشمگیری طراحی کند، به طوری که بر روی یک سکوی مثلثی باریک از زمین بلند شود و سپس در قسمت بالا، در ارتفاع 155 متری بپیچد و عریض شود. نمای فولادی طرح دار متمایز آن بالکن ها و منطقه ها تراس ایجاد می کند و چشم انداز ها عالی از کوه های دور و رودخانه مجاور را به دست می دهد.

آسمانحراش Vancouver House در ورودی اصلی ونکوور، دقیقا در مجل پل گرانویل در مرکز شهر می رسد، واقع شده است. انجا زمین مثلثی ای بدون ساخت و ساز به جای مانده بود. هنگامی که Westbank برای طراحی یک برح مسکونی در این زمین نامناسب مراجع کرد، شرکت BIG کار را با بررسی محدودیت ها آغاز کرد: عقب نشینی از خیابان ها، یک عقب گرد 30 متری از پل، به علاوه پارک همسایه باید در برابر سایه ها محافظت می شد. همه اینها باید رعایت می شدند، در نهایت چیزی که به جای مانده بود یک زمین مثلثی کوچک بود که تقریباً برای ساخت و ساز نامناسب بود.

تنها راه همین نقشه ای بود که در خانه ونکوور به فکر مهندسان طراح رسید. ساختمان به صورت کم عرض از زمین بیرون بیاید و در قسمت بالا بر عرض آن افزوده شود!مانند جنی که از بطری بیرون می آید! به قول خودشان آنچه شبیه یک طراحی سورئال به نظر می رسد، در واقع حاصل یک معماری بسیار واکنش پذیر است.

این برح 49 طبقه دارد و 75 آپارتمان برای خرید و 106 آپارتمان برای اجاره تقسیم خواهد داشت، در طبقات پایین نیز برخی از قسمت های خرده فروشی می شوند و همچنین فضاهای کاری و فضاهای رفاهی وجود دارد.

خانه ونکوور در واقع در اوج همه گیری کووید-19 در سال 2020 تکمیل شد، اما اخیراً از طریق BIG عکس برداری و رسماً رونمایی شده است.

منبع: BIG

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 آذر 1401 بروزرسانی: 4 آذر 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1583

به "آسمانخراش بسیار انحنادار ونکوور برای غلبه بر مشکل زمین نامناسب محل ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمانخراش بسیار انحنادار ونکوور برای غلبه بر مشکل زمین نامناسب محل ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید