ورود به منطقه ها گردشگری طبس ممنوع شد!

به گزارش بیست آمار، از همین رو، در بعضی منطقه ها که احتمال بارندگی زیاد است هشدارهایی به مسافران نوروزی داده می گردد تا از خدای ناکرده مسئله ای برای این عزیزان پیش نیاید. سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری طبس روز گذشته در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشت در خصوص احتمال بارش های شدید در طبس هشدار داد و به همین علت ورود و تردد گردشگران را تا اطلاع ثانوی به منطقه گردشگری طبس ممنوع خاطرنشان کرد.

ورود به منطقه ها گردشگری طبس ممنوع شد!

آقای علیرضا خلیلی، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری طبس دوشنبه شب گذشته در گفتگویی که با خبرنگار ایرنا داشت در خصوص احتمال بارندگی در طبس هشدار داد و گفت: پیرو جلسه ای که با شورای هماهنگی مدیریت بحران داشتیم تصمیم بر این شد که مسیرهای منتهی به منطقه ها گردشگری طبس مثل خرو، ازمیغان، کال جنی و تفتو تا اطلاع ثانوی به روی گردشگران بسته گردد. این منطقه ها از جمله پرتردد ترین منطقه ها طبس به تعداد می آیند.

با توجه به الگو و پیش بینی های هواشناسی و احتمال بارش و بارندگی های شدید از امروز صبح (سه شنبه) تردد در منطقه ها گردشگری شهرستان طبس تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده و از ورود مسافران و گردشگران جلوگیری خواهد شد.

البته ایشان اعلام نمود که ممنوعیت ورود به طبس مختص گردشگران و تورهای مسافرتی است و مردم محلی که در این منطقه ها ساکن هستند می توانند با رعایت اصول ایمنی در منطقه تردد نمایند. به گفته ایشان: روزانه هزار دستگاه اتومبیل در این مسیرهای گردشگری که اغلب رودخانه هم هستند تردد می نمایند. به همین علت در صورت بروز سیل مدیریت این حجم از خودرو کار بسیار دشواری خواهد بود.

ضمن پوزش از مسافران و گردشگران و با همکاری نیروی انتظامی تا اطلاع ثانوی قانون ممنوعیت ورود به طبس اعمال می گردد و از ورود افراد به مکان های گردشگری ممانعت به عمل خواهد آمد. بر اساس نقشه ها و پیش بینی های هواشناسی، بارندگی ها در منطقه طبس از روز سه شنبه ساعت 5 الی 9 صبح شروع می گردد و از ساعت 14 بعدازظهر به بعد هم همچنان ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست فرمانداری ویژه طبس:

حتی اگر در منطقه طبس هم بارندگی های شدید اتفاق نیفتد و در شهرستان بشرویه بارندگی داشته باشیم باز هم این احتمال وجود دارد که از کوه های مشرف به چشمه مرتضی علی شاهد وقوع سیل باشیم. به همین علت ضروری است که تمهیدات لازم برای پیشگیری از این مشکل اندیشیده گردد. در حال حاضر تمامی دستگاه های اجرایی و خدماتی شهرستان طبس به ویژه در بخش های دستگردان و دیهوک در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

طبس کجاست؟

شهرستان طبس در فاصله 270 کیلومتری غرب بیرجند واقع شده است و با دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان در تمام طول سال و به ویژه ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. استان خراسان جنوبی با مرکزیت بیرجند از 11 شهرستان تشکیل شده و یکی از نقاط سیل خیز کشور به تعداد می آید.

منبع: گردشبان
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1174

به "ورود به منطقه ها گردشگری طبس ممنوع شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود به منطقه ها گردشگری طبس ممنوع شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید