سامسونگ هزینه تعمیر گوشی هایش را با این سیاست نو نصف می نماید

به گزارش بیست آمار، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ میخواهد در راستای کاهش هزینه تعمیرات گوشی های خود به کاربرانش قطعات بازیافتی بفروشد و قرار است به زودی هم این برنامه را شروع کند.

سامسونگ هزینه تعمیر گوشی هایش را با این سیاست نو نصف می نماید

مدت زمان زیادی است که می شنویم بعضی شرکت ها قصد دارند برنامه ای را برای کاهش هزینه تعمیرات گوشی ها و محصولات خود شروع نمایند. اپل، گوگل و سامسونگ سه شرکتی هستند که این روزها در رابطه با آن ها چنین خبرهایی را شنیده ایم. اما این مطلب در رابطه با برنامه سامسونگ است که می خواهد قطعات جانبی گوشی های خود را به صورت مجزا به کاربران به فروش برساند.

ظاهرا برنامه سامسونگ این است که قطعات مورد نظر را با موادی که در ساخت آن ها از مواد بازیافتی استفاده شده به فروش برساند. با این کار هم تأثیر مواد خطرناک زیست محیطی کمتر می گردد و هم اینکه هزینه ای که کاربر برای خرید این قطعات می پردازد بسیار کمتر خواهد شد.

متریالی هم که در ساخت این قطعات بکار گرفته می گردد شامل پلاستیک، فلز و مواردی مثل این خواهد بود که پیش تر در ساخت گوشی های دیگر مورد استفاده قرار گرفته بود. ظاهرا شرکت کره ای می خواهد طی ماه های آینده این برنامه را رسما شروع کند. در واقع به نظر می رسد قبل از شروع نیم سال دوم باید شاهد اجرای رسمی این برنامه باشیم. حال نمی دانیم دقیقا چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد.

همانطور که گفته شد، استفاده از متریال بازیافتی در ساخت این قطعات باعث می گردد هزینه پرداختی به وسیله کاربران به شکل محسوسی کاهش پیدا کند. مثلا وب سایت Business Korea معتقد است با این سیاست نو، هزینه تعمیر نمایشگر به نصف چیزی که این روزها باید برای تعمیر نمایشگر پرداخت کنید کاهش پیدا می نماید. یکی از مهم ترین قطعاتی که در گوشی های سامسونگ معمولا قیمت بسیار بالایی دارد، نمایشگر آن هاست چرا که پنلی از جنس Super AMOLED در آن ها به کار گرفته شده و این پنل ها هم برخلاف LCDها بسیار گران تر هستند. هزینه تعویض آن ها هم غالبا بالاست و به همین دلیل برنامه سامسونگ می تواند بسیار مفید باشد.

البته یک سری از کاربران از این بابت که ممکن است کیفیت این قطعات به خاطر استفاده از متریال بازیافتی در ساخت آن ها پایین باشد، ابراز نگرانی نموده اند. سامسونگ هم اطمینان داده که کیفیت این قطعات بسیار بالاست و فرقی بین آن ها با قطعات نو وجود نخواهد داشت. البته هنوز نمی دانیم کدام قطعات قرار است در این برنامه سامسونگ جای بگیرند و هزینه آن ها هم دقیقا چقدر خواهد بود. بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم چه خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر می گردد.

سامسونگ مدت زمان کوتاهی است که استفاده از مواد بازیافتی را در ساخت محصولاتش شروع نموده است. برای مثال در ساخت همین سری گلکسی S22 که پرچم داران نو شرکت کره ای نیز به حساب می آیند، از تورهای ماهیگیری دور انداخته شده استفاده شده است. البته این موضوع باعث نشده قیمت این گوشی ها کاهش پیدا کند، علی رغم اینکه شارژر و هندزفری هم از درون جعبه این محصولات حذف شده است.

سامسونگ بعلاوه طی یکی دو سال اخیر تصمیم گرفته استفاده از پلاستیک و کاغذ را در بسته بندی محصولاتش به حداقل برساند. برای مثال حذف شارژر و هندزفری از درون جعبه هم دقیقا به همین دلیل بود که البته در نتیجه آن شرکت ها سود بیشتری دریافت کردند و کاربران مجبور شدند برای خرید هندزفری، شارژر و یا هدفون های بی سیم، هزینه مجزایی پرداخت نمایند. قطعات بازیافتی هم بخشی از برنامه های سامسونگ برای نجات محیط زیست به حساب می آیند.

متأسفانه نمی دانیم سامسونگ در چه کشورهایی قرار است این برنامه را اجرا کند. اما اینطور که به نظر می رسد، باید طی یکی دو سال آینده این برنامه بخش مهمی از برنامه های بسیاری از شرکت های تولیدنماینده گوشی های هوشمند را در سراسر نقاط دنیا تشکیل دهد. چرا که هزینه تعمیرات واقعا بالاست و کاربران با در نظر گرفتن این موضوع، از خرید گوشی های یک سری از شرکت ها حتی صرف نظر می نمایند.

حال باید دید طی ماه های آینده چه خبرهایی درباره برنامه کاهش هزینه تعمیر گوشی های سامسونگ منتشر می گردد و آیا مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا خیر. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1497

به "سامسونگ هزینه تعمیر گوشی هایش را با این سیاست نو نصف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ هزینه تعمیر گوشی هایش را با این سیاست نو نصف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید