دماوند نامگ منتشر شد

به گزارش بیست آمار، داستان بلند دماوند نامگ نوشته بهروز شادلو منتشر شد.

دماوند نامگ منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 92 صفحه و با قیمت 40 هزار تومان به وسیله انتشارات سیب سرخ منتشر شده است.

در معرفی کتاب دماوند نامگ به وسیله ناشر عنوان شده است: این داستان بلند با تمی اساطیری و با موضوع دماوند به عنوان نمادی از ایران زمین، یک روایت داستانی بلند را بازگو نموده است.

این داستان بلند به گفته نویسنده آن، در هر بخش از خود تم و موضوع محوری متفاوتی دارد اما در مجموع مخاطب این داستان بلند با محوری ترین موضوعی که در همه داستان ها ارتباط برقرار می نماید، فرهنگ ایران است.

بهروز شادلو با اشاره به کوشش خود برای امتزاج میان اسطوره و ادبیات در این داستان بلند می گوید: داستان های اتفاق افتاده در این اثر اساسا مستقل و بدیع هستند، اما رخدادها و مضامین اساطیری پیش برنده داستان ها هستند.

او بعلاوه بیان می نماید: نمی توان گفت که متن داستان این کتاب نمادین است اما نمادپردازی اساطیری ژرفی در داستان جاری شده است. من در این اثر کوشش کردم حاصل کار در عین روایت های اساطیری خود پیکره کاملاً نوگرایی داشته باشد.

شادلو بعلاوه با اشاره به زبان کتاب می گوید: زبان در این داستان در تناسب کامل با داستان پرداخته شده، اما به رغم بهره مندی از صورتی کهن بسیار روان و به روز است.

بعلاوه در بخشی از این کتاب می خوانیم: زمستان سپری شد و آن سنگ شروع به شکفتن نمود. پس از پنج روز، در شروعین روز بهار، از آن سنگ که دوپاره شده بود زن و مردی بیرون آمدند و به میزان دوازده گام دورتر از هم نشستند. آن زن و مرد پنج شبانه روز بی جنبش و چشم داشت و بی سخن روی در روی هم نشستند. در ششمین روز، به روز خرداد از ماه فروردین، چشم گشادند و گفتن یافتند. همان جا همان گونه دیرگاهی همدیگر را نگریسته تا که زبان باز نموده و با هم از هم پرسیدند: کیستی؟ و هر دو با هم پاسخ گفتند: دماوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1320

به "دماوند نامگ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دماوند نامگ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید