تور کشتی کروز: تاریخچه ساخت کشتی کروز

به گزارش بیست آمار، نخستین کشتی کروز در سال 1822 میلادی به وسیله شرکت ناوبری پنینسولار و اورینتال (Peninsular & Oriental) ساخته شد. کشتی های این شرکت بین انگلیس و شبه جزیره ایبری (the Iberian Peninsula) رفت و آمد داشتند. در ابتدا این کشتی های مسافربری با استقبال زیادی رو به رو نشدند؛ اما از سال 1837 میلادی آرام آرام بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. شرکت سازنده این کشتی ها در سال 1840 میلادی توانستند مسیرهای بیشتری را به برنامه های خود اضافه نمایند. البته بعضی منابع می گویند که نخستین کشتی کروز لوکس برای استفاده شخصی یکی از پادشاهان ایتالیا ساخته شد؛ اما منبع معتبری در این مورد در دست نیست.

تور کشتی کروز: تاریخچه ساخت کشتی کروز

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کشتی کروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تورهای کشتی کروز به دور دنیا سفر کنید و بهترین تجربه جهانگردی را داشته باشید.

در هر صورت می دانیم که از نیمه دوم قرن نوزدهم کشتی های کروز لوکس تر و جادارتری به بازار آمدند و بدنه های فولادی این کشتی ها به سرعت زبان زد خاص و عام شدند. به مرور کشتی های لوکس مورد توجه افراد ثروتمند قرار گرفتند و قشر میانه جوامع نیز به استفاده از کروزها تمایل پیدا کردند. بد نیست بدانید که ساخت فیلم کشتی تایتانیک هم نقش به سزایی در رابطه با شناساندن این نوع از کشتی ها به مردم داشت. این فیلم یک کشتی کروز تمام عیار لوکس را نشان می دهد.

بعلاوه بعدها هم سریالی به نام کشتی عشق (Love Boat) ساخته شد که کروز را به عنوان یک لوکیشن عالی برای زوج های جوان معرفی کرد. پس از این سریال تمایل جوانان نیز برای کروز سواری بیشتر شد.

یکی دیگر از کشتی های کروز معروف در طول تاریخ، کروزی بود که آن را برای ویکتوریا لوئیز (Prinzessin Victoria Luise) یکی از شاهزاده های آلمان ساختند، این کشتی در نوع خود بی نظیر بود.

شاید جالب باشد که بدانید در سال 1960 با رواج استفاده از کروزها، کاربران جت های شخصی به شدت کاهش پیدا کردند و ثروتمندان علاقه مند بودند که تجربه سفر با کروز را به دست آورند. با افزایش شمار کاربران این نوع از کشتی ها، کروزها باز هم لوکس تر شدند.

به مرور کشتی های کروز باز هم پیشرفت کردند، برای مثال به آن ها آسانسورهای شیشه ای و عرشه های خصوصی اضافه کردند. حالا شاهدیم که این کشتی ها ده ها طبقه دارند و شبیه به دهکده هایی خصوصی برای عیش و نوش سرمایه داران شده اند.

نکته هایی جالب درباره کشتی کروز

در حال حاضر هزاران کشتی کروز در سراسر جهان در حال رفت و آمد هستند و هر یک از آن ها ویژگی های خاص خودشان را دارند؛ اما به طور کلی نکته هایی جالب درباره آن ها وجود دارد که در اینجا مروری داریم بر بعضی از آن ها:

  • بزرگترین کشتی های کروز جهان در حال حاضر در منطقه کارائیبِ آمریکا فعالیت می نمایند.
  • هر کشتی کروز برای ارایه خدمات به مسافرانش احتیاج به کارمندانی متخصص در زمینه های گوناگون دارد. در حال حاضر اغلب کروزها کارمندان شان را در بازه زمانی سه تا یازده ماه استخدام می نمایند و در صورت احتیاج قراردادشان تمدید می گردد. بعلاوه اغلب کارکنان کروزها موظف هستند در طول هفته 77 ساعت کار نمایند و پس از 10 ماه کار مداوم هم می توانند 2 ماه مرخصی بگیرند. این مطالب را مرور کردیم که بگوییم در حال حاضر حقوق بسیاری از خدمه کشتی های کروز به درستی پرداخت نمی گردد و بسیاری از آن ها ناراضی هستند برای مثال کارمندان آمریکای جنوبی از کمبود دستمزدشان ناراضی هستند. آن ها می گویند که زندگی در کروزها بسیار فرق دارد هر کس یک اتاق کوچک با یک دوش و یک تلویزیون دارد و باید با همین شرایط زندگی کند.
  • کشتی ها کروز با هدف گردش مسافران ساخته می شوند به همین دلیل استفاده از آن ها در زمان های جنگ یا حوادث غیر طبیعی مناسب نیست؛ با این وجود تا به حال در مواردی پیش آمده که دولت ها مجبور به استفاده هایی غیر از مسافربری از کشتی های کروز می شوند.
  • تا به حال شرکت های کشتی سازی متعددی دست به ساختن کروز زده اند؛ اما از میان آن ها صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن با دو کارخانه بزرگ، مایر ورفت (Meyer Werft) آلمان و فنکانتیری (Fincantieri) ایتالیا خوش درخشیده اند و هنوز شرکت دیگری تاب رقابت با آن ها را نداشته است.
  • فروشگاه های داخل کروزها تنها زمانی که کشتی در دریا یا اقیانوس قرار گرفته است حق فروش اجناس شان را دارند، در غیر این صورت باید مجوز داشته باشند و مالیات پرداخت نمایند.
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1386

به "تور کشتی کروز: تاریخچه ساخت کشتی کروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کشتی کروز: تاریخچه ساخت کشتی کروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید