آبشار دره گاهان ، آبشاری فصلی در شهر تفت ، یزد Yazd

به گزارش بیست آمار، آبشار دره گاهان

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با آبشار دره گاهان تفت در استان زیبای یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آبشار دره گاهان ، آبشاری فصلی در شهر تفت ، یزد Yazd

آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت، آبشاری فصلی بوده که در جنوب غربی شهر تفت و در بخش ورودی از سمت استان فارس قرار گرفته است. این آبشار ارتفاعی بیش از 20 متر داشته که از آغاز فصل بهار تا اوایل فصل تابستان آب آن از سرچشمه های شیرکوه ییلاقات ده بالا و طرزجان به این سمت در حال جریان است و در ارتفاعات بالای بیست متر به آبشار مبدل می شود.

آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت، در دره ای زیبا در دامنه شیرکوه واقع شده و آب آن نتیجه بارش و ذوب تریجی برف های شیرکوه است.

یکی از ویژگی های فوق العاده آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت، وجود سنگ هایی مساعد برای صخره نوردی در کنار آبشار است. همین امر سبب معروفیت این آبشار منحصربه فرد شده است. در این منطقه بعلاوه طرح هایی اکوتوریستی و تفرجگاهی به مرحله اجرا در آمده که موجب جذب افراد بسیاری به این منطقه شده است.

طبیعت زیبای منطقه

شیرکوه منطقه ها طبیعی بسیاری را در برگرفته است. در دل دامنه شیرکوه درختانی با میوه های سردسیری مشاهده می شود. این منطقه جاذبه های طبیعی چون غارها و کوه هایی زیبا داشته که بعضی از آن ها شامل برفخانه دایمی طرزجان، غار زیبای نباتی و کوه فوق العاده زیبای عقاب است.

این منطقه بعلاوه منطقه ها ییلاقی را چون فراشاه(اسلامیه)، بیداخوید، سانیچ، منشاد، سخوید، نیر، توده، زردین و تنگ چنار با کوچه باغ های قدیمی و زیبای انار را شامل شده که زیبایی های منطقه را دو چندان نموده اند.

مسیر دسترسی به آبشار دره گاهان

برای رسیدن به آبشار درگاهان (دره گاهان) تفت که زیباترین آبشار یزد به شمار می رود کافی است این مسیر را پیش رو داشته باشید. در ابتدای ورودی تفت از سمت جاده ابرکوه، جاده ای فرعی مشاهده می شود که به آبشار منتهی می شود. از آغاز جاده تا آبشار تنها 5 کیلومتر فاصله وجود دارد که 500 متر انتهایی را با پای پیاده باید طی نمود. از جمله زیبایی هایی که در مسیر آن را مشاهده خواهید کرد، آب نماهای زیبایی است که آبی روان در آن ها جاری است.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 20 مهر 1403 بروزرسانی: 20 مهر 1403 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1752

به "آبشار دره گاهان ، آبشاری فصلی در شهر تفت ، یزد Yazd" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار دره گاهان ، آبشاری فصلی در شهر تفت ، یزد Yazd"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید