271 پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می گردد

به گزارش بیست آمار، استاندار کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح و کلنگ زنی 271 طرح و پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت سال جاری در این استان اطلاع داد.

271 پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می گردد

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، حسین کلانتری شامگاه شنبه اول شهریور در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته دولت اظهار کرد: 271 طرح و پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد بهره برداری یا کلنگ زنی می گردد.

وی میزان اعتبار این پروژه ها را 1100 میلیارد تومان دانست و گفت: از مجموع پروژه های عمرانی و مالی که در هفته دولت سال جاری افتتاح و کلنگ زنی می گردد، 242 پروژه عمرانی است که از این تعداد 196 پروژه به بهره برداری می رسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما با تکمیل پروژه های گازرسانی تا 6 ماه دیگر به جمع استان های سبز می پیوندد اضافه نمود: در هفته دولت سال جاری، 29 پروژه نیز در حوزه مالی داریم که همه آنها افتتاحی هستند.

کلانتری با بیان اینکه این پروژه ها در مجموع 4 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد می نمایند گفت: سال جاری نسبت به میانگین رشد اعتبارات ابلاغی 15 درصد افزایش داشتیم.

وی درباره پروژه های آبرسانی استان اظهار کرد: شهر یاسوج با وجود دربرگرفتن بخش زیادی از جمعیت استان، یک منبع آب پایدار و یک شبکه فاضلاب به روز ندارد که با پیگیری های صورت گرفته، شبکه فاضلاب استان به روز شده و تامین آب 50ساله مطمئن از سد تنگ سرخ هم در حال اجرا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه های حوزه سلامت اعلام کرد: در چند روز گذشته با حضور 2 نفر از معاونین وزارت بهداشت و درمان اتفاقات خوبی در حوزه سلامت استان رخ داد که از آن جمله می توان به افتتاح کلینیک فوق تخصصی شهر یاسوج و کلنگ زنی بیمارستان لنده اشاره نمود.

کلانتری با اشاره به اینکه در این سفر، تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران قطعی شد ادامه داد: طبق پیگیری های صورت گرفته، بیمارستان بهمئی تا دهه فجر تکمیل می گردد و عملیات اجرایی بیمارستان چرام شتاب می گیرد.

وی ابراز کرد: تعداد تخت های بیمارستانی استان در دولت تدبیر و امید نسبت به سال 1392 حدود 100 درصد افزایش یافته و در این 7 سال به اندازه 33 سال در این حوزه کار صورت گرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پروژه های راه سازی استان اشاره نمود و گفت: یکی از 9 پروژه مهم راه سازی کشور که باید تا سرانجام سال 1399 به بهره برداری برسد، جاده پاتاوه-دهدشت است که تا به امروز بیش از هزار میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.

کلانتری درباره پروژه های حوزه مسکن استان گفت: 16 هزار و 800 واحد مسکن مهر در استان تکمیل شده و جزو 5 استان برتر کشور در این حوزه هستیم. ضمن اینکه بر اساس پیش بینی ها، 3500 واحد مسکن روستایی محرومین تا سرانجام سال جاری باید در استان به بهره برداری برسد.

وی اضافه نمود: در حوزه سدهای استان هم اقدامات خوبی صورت گرفته، از جمله اینکه سد چم شیر سال جاری آبگیری می گردد و پیگیر تسریع در عملیات اجرایی سد تنگ سرخ هستیم که تا 2 سال آینده قابل بهره برداری گردد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد آبرسانی به 5 شهر در حوزه کهگیلویه عظیم را از دیگر پروژه های مهم استان برشمرد و اعلام کرد: در حوزه پروژه های پتروشیمی نیز پیش بینی ما این است که پروژه پتروشیمی گچساران و صنایع وابسته تا سرانجام دولت وارد مدار گردد و شاهد اتفاقات خوبی نیز در خصوص پروژه پتروشیمی دهدشت بوده ایم.

کلانتری پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با اعتبارات ارزی بالغ بر 322 میلیون یورو را از دیگر پروژه های مهم استان عنوان و ابراز کرد: در حوزه کشاورزی و ایجاد واحدهای گلخانه ای نیز گام های بلندی در این دولت برداشته شده است.

وی با اشاره به جهش فراوری مطرح کرد: در بین 31 استان کشور دومین استانی بودیم که توانستیم در جهش فراوری تفاهم نامه ایجاد 13 هزار و 200 شغل با اعتباری بالغ بر 2700 میلیارد تومان را نهایی کنیم و اولین استان کشور هستیم که 20 درصد تخصیص را دریافت نموده ایم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 509

به "271 پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "271 پروژه عمرانی و مالی در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید