کرونا در اروپا، از نابودی بیش از 100 هزار شغل در آلمان تا احتمال مرگ کرونایی بیشتر از آمارهای رسمی در اسپانیا

به گزارش بیست آمار، جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که این بحران به نابودی بیش از 100 هزار شغل در آلمان منجر شده و مرگ و میرهای کرونایی واقعی در اسپانیا هم احتمالا بیشتر از آمار رسمی اعلام شده بوده است.

کرونا در اروپا، از نابودی بیش از 100 هزار شغل در آلمان تا احتمال مرگ کرونایی بیشتر از آمارهای رسمی در اسپانیا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، مالی و اجتماعی بیشتری به بار می آورد.

اتریش: ایتالیا هنوز کانون شیوع کرونا است

جدیدترین اخار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که وزیر بهداشت اتریش گگرددن مرزها با ایتالیا را با توجه به بحران کرونا همچنان اقدامی حساس و خطرناک دانسته و ایتالیا را همچنان یک کانون شیوع کرونا دانست.

وزیر بهداشت اتریش گفت: من یک دوست عظیم آزادی سفر هستم اما درباره ایتالیا ما همچنان باید محتاط باشیم.

خبرها همچنین حاکی از آن است که ده ها هزار نفر در ایالت بایرن آلمان محدودیت های کرونایی را نقض نموده اند.

ینزاشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم یک ارزیابی دقیق و مطمئن درباره خطر کرونا در مدارس و مهد کودک ها را در حال حاضر سخت دانسته و با توجه به ارزیابی های متفاوتی که در این باره وجود دارد تصمیم گیری سیاسی در این باره را سخت دانست.

وی با اشاره به اینکه تقریبا به صورت روزانه اطلاعات علمی جدیدی درباره این ویروس بدست می آید گفت: این مسئله سیاست را مجبور می نماید ارزیابی های خود را تغییر داده و اقداماتی متناسب را در دستور کار قرار دهد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم اعلام نموده که می خواهد برعواقب بحران کرونا با همکاری قدرتمندانه تر در اروپا غلبه کند. وی شب گذشته در سخنانی در موسسه کونراد آدنایر گفت: اروپا می تواند قدرتمندتر از آنی که به کرونا وارد شد از آن خارج گردد.

آلمان از اواسط ژوئن هشدارهای سفر کرونایی در اتحادیه اروپا را لغو می نماید

آلمان هم هشدارهای سفر کرونایی خود را بعد از 15 ژوئن حداقل برای اتحادیه اروپا لغو می نماید. این خبر را هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته اظهار داشت. وی اضافه نمود: ما بعد از آن به این مسئله می پردازیم که چگونه با کشورهای دنیا سوم رفتار کنیم؛ یعنی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا که از جمله این کشورها ترکیه است.

کمیسر بودجه اتحادیه اروپا هم تصویب طرح کمکی 750 میلیارد یورویی کمیسیون اروپایی برای مقابله با عواقب مالی بحران کرونا در کشورهای عضو این اتحادیه تا خاتمه امسال میلادی را چالشی راهبردی و سیاسی اظهار داشت.

وی اضافه نمود: ما به توافق همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا احتیاج داریم.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در پاییز برگزار می گردد

نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم در پاییز آینده با وجود بحران کرونا برگزار می گردد. این خبر را شورای نظارت بر نمایشگاه ها روز چهارشنبه اظهار داشت.

کشور صربستان هم از اول ماه ژوئن اجازه برگزاری بازی های فوتبال با تماشاچی را می دهد.

نتایج یک آنالیز هم نشان می دهد که یک پنجم رای دهندگان آلمانی اعتقاد دارند که متولیان سیاست و رسانه، آگاهانه و برای اغفال افکار عمومی، خطر کرونا را عظیم می نمایند.

این نتیجه یک نظرسنجی است که موسسه اینفرا تست به سفارش شبکه تلویزیونی شمال آلمان (NDR) انجام داده است. به عبارت ساده تر این افراد موضوع را عظیم نمایی یا توطئه می دانند و دست هایی را در حوزه سیاست و رسانه، به ترویج این دروغ متهم می نمایند.

بیشتر پرسش شوندگان گفته اند که عمده اخبار و اطلاعات و تفاسیر مربوط به کرونا را از یوتیوب، فیسبوک، وبلاگ ها یا پیغام رسان هایی چون تلگرام و واتس اپ گرفته اند. یک دهم آنها اعلام نموده اند که مطالب مربوطه را به کرات با دیگران به اشتراک گذاشته اند.

میزان مرگ و میر کرونایی در اسپانیا بیشتر از آمارهای رسمی

خبرها نشان می دهد که احتمالا میزان مرگ و میر کرونایی در اسپانیا بیشتر از آمار رسمی منتشر شده است. روزنامه ال پاوس روز چهارشنبه در ارزیابی آمار مرگ و میررسمی در این کشور نوشت: بین اول ماه مارس و 12 ماه می در مجموع 43295 نفر بیشتر از این دوره زمانی در سال گذشته در اسپانیا فوت نموده اند. بر این اساس میزان مرگ و میر در این کشور بیش از حد و52 درصد بوده است که تقریبا با ایتالیا برابری می نماید. در آلمان میزان مرگ و میر در آلمان اواخر آوریل حدود 13 درصد بوده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم رعایت فاصله حداقلی را همچنن یک وظیفه برای شهروندان دانست.

تداوم کاهش محدودیت ها در سوئیس

سوئیس هم از 6 ژوئن در جریان کاهش محدودیت های ضد کرونایی اجازه برگزاری تجمعاتی با حدود 300 نفر را می دهد. تئاتر، سینما و دیگر نهادهای تفریحی در این کشور هم باز شده و مسابقات ورزشی هم برگزار می گردد.

بیش از 100 هزار شغل در آلمان از بین رفته است

براساس ارزیابی کارشناسان، محدودیت های مالی تصویب شده از طرف دولت آلمان برای مقابله با شیوع کرونا به قیمت از دست رفتن بیش از 100 هزار شغل در این کشور منجر شده است.

انتسو وبر، از کارشناسان موسسه بازار کار و تحقیقات حرفه ای (IAB) آلمان روز گذشته اظهار داشت که در مجموع محدودیت های کرونایی شمار بیکاران در آلمان را حدود 117 هزار نفر افزایش داده است. وی در عین حال تاکید نمود که بدون اقدامات برای گسترش کنترل نشده این ویروس احتمالا خسارت بیشتری ایجاد می شد.

سازمان بین المللی کار هم اعلام نموده که بحران کرونا به از دست رفتن فاجعه بار بسیاری مشاغل بخصوص در بین جوانان منجر شده است. بر اساس اطلاعات این نهاد بین المللی از ماه فوریه از هر 6 نفر یک نفر در سنین بین 15 تا 24 سال شغل خود را از دست داده است.

دولت آلمان هم اعلام نموده که مقابله با بحران کرونا از اولویت های ریاست دوره ای این کشور بر اتحادیه اروپا که از نیمه دوم امسال میلادی شروع می گردد است.

پیش بینی رکود مالی در آلمان

انستیتو ایفوی آلمان هم کاهش رشد مالی حدود 6.6 درصدی برای آلمان به دلیل بحران کرونا در امسال میلادی را انتظار دارد.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می گیرد

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 283849نفر به کرونا مبتلا شده و 27118 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 267240 نفر به کرونا مبتلا شده و 37460 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال در این کشور 231139 نفر به کرونا مبتلا شده و 33072 نفرهم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس آمارها در فرانسه هم تا به حال 182913 نفر به کرونا مبتلا شده و 28596 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم 181895 هزار نفر به کرونا مبتلا شده و 8533 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 411

به "کرونا در اروپا، از نابودی بیش از 100 هزار شغل در آلمان تا احتمال مرگ کرونایی بیشتر از آمارهای رسمی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از نابودی بیش از 100 هزار شغل در آلمان تا احتمال مرگ کرونایی بیشتر از آمارهای رسمی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید