چین: آمریکا صلح و امنیت تنگه تایوان را تهدید می نماید

به گزارش بیست آمار، یک مقام نظامی چین در اظهاراتی آمریکا را به تهدید صلح و امنیت تنگه تایوان متهم نموده است.

چین: آمریکا صلح و امنیت تنگه تایوان را تهدید می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پس از آنکه یک فروند کشتی جنگی آمریکایی بار دیگر از آبراه حساس تنگه تایوان که این کشور را از چین جدا می نماید، عبور کرد، پکن به شدت این اقدام را محکوم و ایالات متحده را به تهدید صلح و امنیت منطقه متهم نموده است.

ناوگان هفتم دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: ناوشکن یو اس اس کورتیس ویلبر روز سه شنبه یک عملیات عادی و معمولی و مطابق با قوانین بین المللی را در تنگه تایوان انجام داده و از این آبراه عبور نموده است.

این بیانیه اضافه کرد: عبور این کشتی جنگی از تنگه تایوان نشانگر تعهد آمریکا برای حفظ آزادی و باز بودن هند-اقیانوسیه است. ارتش آمریکا به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، ادامه خواهد داد.

سخنگوی فرماندهی شرقی نیروی دریایی چین هم ضمن اعلام مخالفت شدید و قاطع با این اقدام؛ آن را محکوم نموده و گفته است: این اقدام آمریکا موجب تشدید تنش ها بین دو کشور خواهد شد.

وی اضافه کرد: این اقدامات آمریکا سیگنال های نادرست و اشتباهی را برای نیروهای استقلال طلب تایوان ارسال می نماید، عمدا اوضاع منطقه را مختل نموده و صلح و امنیت تنگه تایوان را به خطر می اندازد. نیروهای چینی این کشتی جنگی آمریکایی را در طول راستاخود، زیر نظر داشته و رهگیری نموده اند.

وزارت دفاع تایوان اعلام نموده است که کشتی آمریکایی در یک راستا جنوبی به سوی تنگه تایوان حرکت نموده و شرایط عادی و نرمال بوده است.

نیروی دریایی آمریکا چنین عملیاتی را تقریبا هر ماه انجام داده است. آمریکا مانند بسیاری از کشورهای دیگر هیچ گونه رابطه دیپلماتیکی با تایوان ندارد ولی بزرگترین حامی و فروشنده سلاح به آن به تعداد می رود.

تنش های نظامی بین تایوان و چین از سال گذشته زمانی تشدید شد که تایپه به اعزام مکرر جنگنده های چینی به منطقه دفاع هوایی تایوان اعتراض کرد.

چین بارها اعلام نموده است که تایوان بخشی از خاک این کشور به تعداد می رود و مخالف حضور مستقل و رسمی تایوان در نشست های بین المللی است. چین طی ماه های اخیر فعالیت های نظامی اش در نزدیکی تایوان را افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1152

به "چین: آمریکا صلح و امنیت تنگه تایوان را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: آمریکا صلح و امنیت تنگه تایوان را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید