پرداخت غرامت ازبکستان به گردشگران در صورت ابتلا به بیماری کووید 19

به گزارش بیست آمار، ازبکستان با بازگشایی مرزهای خود به روی گردشگران به آن ها اطمینان می دهد که در صورت ابتلا به کرونا، 3000 دلار غرامت به آن ها پرداخت می نماید.

پرداخت غرامت ازبکستان به گردشگران در صورت ابتلا به بیماری کووید 19

با کم شدن نرخ شیوع کرونا در دنیا و بازشدن تدریجی مرزها، ازبکستان، به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در آسیای مرکزی میخواهد با یک وعده عجیب و بزرگ، به زودی میزبان گردشگران بین المللی باشد و از آن ها در مقابل ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند.

در صورتی که فردی در حین سفر به ازبکستان، کووید 19 بگیرد، دولت موظف است که 3000 دلار به وی غرامت پرداخت کند.

ازبکستان، عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی با راه اندازی کمپین ازبکستان: تضمین سفر امن و اجرای طرح ملی پرداخت غرامت به مسافران و به خصوص گردشگران خارجی، سفری ایمن و مطمئن را به آن ها پیشنهاد می نماید. این غرامت 3000 دلاری در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 در حین سفر، از بودجه مخصوص بحران ازبکستان به افراد پرداخت می گردد.

سوفی ایبوتسون (Sophie Ibbotson)، سفیر رسمی گردشگری ازبکستان در انگلستان در یک بیانیه گفت:

ما می خواهیم گردشگران از سفر به ازبکستان، اطمینان خاطر داشته باشند. دولت، کاملا از اقدامات نو صورت گرفته در زمینه بهداشت و سلامت در بخش گردشگری مطمئن است و می تواند از گردشگران در مقابل بیماری کووید 19 محافظت کند. این اطمینان به قدری زیاد است که رئیس جمهور برای آن، بودجه مشخص نموده است. اگر شما در حین سفر در ازبکستان به کووید 19 مبتلا شوید، ما به شما غرامت پرداخت خواهیم کرد.

این گارانتی ملی به مسافرانی که با تور گروهی به بازدید از ازبکستان می آیند و از یک شرکت تور محلی استفاده می نمایند، تعلق می گیرد. 3000 دلار معادل هزینه مراقبت پزشکی است که شهروندان در صورت ابتلا در این کشور دریافت می نمایند.

دولت برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی نو، یک طرح صدور گواهینامه برای مکان های اقامتی و دیگر مشاغل حوزه گردشگری راه اندازی نموده است. دولت ازبکستان هتل ها، رستوران ها و دیگر سازمان های گردشگری را تشویق نموده است تا به صورت داوطلبانه، طبق دستورالعمل های نو، گواهینامه دریافت نمایند.

اوزبک توریسم (Uzbektourism)، انجمن دولتی گردشگری ازبکستان، یک فهرست از کسب وکارهای دارای مجوز گردآوری نموده است تا به برگزارنمایندگان تور و گردشگران، اطمینان خاطر دهد که مکان هایی که در آنجا اقامت دارند، غذا می خورند یا از آن ها بازدید می نمایند، بدون خطر است.

در همین حین، شرکت هایی که استانداردهای نو بهداشتی را رعایت نمی نمایند و ممکن است منبع ابتلا به ویروس باشند، باید هزینه درمان پزشکی مشتریان را بپردازند.

شهروندان کدام کشورها می توانند به ازبکستان سفر نمایند؟

سفرهای داخلی از تاریخ یکم ژوئن (12 خرداد) در ازبکستان از سر گرفته شده اند. شهروندان این کشور می توانند بین منطقه ها سبز با صفر مورد مبتلا یا نرخ ابتلای بسیار پایین و منطقه ها زرد سفر نمایند. پروازهای بین المللی از کشورهای با ریسک پایین، مانند کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی نیز از سر گرفته شده اند.

بازدیدنمایندگان اروپایی و انگلیسی نیز مجاز به ورود به ازبکستان هستند، اما باید در بدو ورود، 14 روز خود را قرنطینه نمایند. البته اگر نرخ ابتلا در این کشورها تحت کنترل قرار بگیرد و ورود شهروندان آن ها خطری برای کشور ازبکستان در بر نداشته باشد، این محدودیت ها حذف خواهند شد.

نرخ پایین ابتلا به کووید 19 در ازبکستان

ازبکستان در 16 مارس (26 اسفند 1398) به سرعت تصمیم گرفت تا مرزهای خود را ببند و وارد شرایط قرنطینه گردد. این تصمیم در زمانی عملی شد که ازبکستان تنها تعداد کمی مبتلا به ویروس کرونا را در کشور خود شناسایی نموده بود.

مرزهای بسته شده، توقف پروازها و قوانین سختگیرانه قرنطینه در ازبکستان، منجر به یکی از کمترین نرخ های مرگ و میر در اثر ابتلا به ویروس کووید 19 در دنیا شد. تا تاریخ 20 ژوئن (31 خرداد)، تنها 19 مورد قربانی در اثر ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

حدود 750 هزار نفر در ازبکستان، آزمایش کرونا داده اند و 6,153 نفر به این بیماری مبتلا شده اند، اما حدود دو سوم آن ها تا به امروز بهبود یافته اند. نرخ ابتلا در روز، حدود 200 نفر است و دولت کشور ازبکستان اطمینان دارد که همه گیری این بیماری، تحت کنترل است.

ازبکستان برای معماری جاده ابریشم کاشی کاری شده و پر نقش و نگارش مشهور است و صنعت گردشگری در سال های اخیر در این کشور رشد بسیاری داشته است، زیرا با راه اندازی یک طرح نو، شهروندان بیش از 80 کشور دنیا، می توانند بدون ویزا به ازبکستان سفر نمایند. برندهای دنیای هتل های زنجیره ای مانند هیئت (Hyatt) و هیلتون هتل های خود را در تاشکند باز نموده اند و شرکت هواپیمایی ازبکستان ایرویز، پروازهای مستقیم خود به شهرهایی چون لندن، نیویورک، پاریس، فرانکفورت و میلان را از سر گرفته است.

کشورهای دنیا با بازگشایی مرزهای خود برای بازدیدنمایندگان بین المللی، شرایط خود را برای ورود مسافران اعلام می نمایند. برای مثال، کشور کامبوج با در پیش گرفتن سیاستی معکوس ازبکستان اعلام نموده است که بازدیدنمایندگان بین المللی در بدو ورود، ملزم به پرداخت یک سپرده 3000 دلاری هستند. طبق بیانیه نو کامبوج، مسافران باید هزینه آزمایش کووید 19، وعده های غذایی و اقامت در حالی که منتظر نتایج آزمایش هستند را نیز پرداخت نمایند.

منبع: کجارو / thetravelmagazine.net / lonelyplanet
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1388

به "پرداخت غرامت ازبکستان به گردشگران در صورت ابتلا به بیماری کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت غرامت ازبکستان به گردشگران در صورت ابتلا به بیماری کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید