نماینده آمریکایی خواهان به رسمیت شناختن استقلال قره باغ شد

به گزارش بیست آمار، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، با نادیده دریافت اصل مذاکره مسالمت آمیز، خواهان به رسمیت شناختن استقلال قره باغ و سلب حق حاکمیت باکو از این منطقه شد.

نماینده آمریکایی خواهان به رسمیت شناختن استقلال قره باغ شد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا دوبلکس مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از اسپوتنیک، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، مدعی شد که واشنگتن باید استقلال منطقه قره باغ کوهستانی را به رسمیت بشناسد.

وی در حالی جمهوری آذربایجان را به جنگ طلبی متهم کرد که جیحون بایراموف وزیر خارجه این کشور، دیروز آدینه برای ملاقات با مایک پمپئو همتای آمریکایی، به واشنگتن سفر کرد.

روز گذشته، زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه ارمنستان نیز، ملاقاتی جداگانه با پمپئو داشت.

آمریکا هم مثل فرانسه و روسیه، یکی از رؤسای مشترک گروه مینسک است که با هدف نظارت بر بحران قره باغ و تحولات منطقه قفقاز شکل گرفته است.

در تاریخ 27 سپتامبر (6 مهر)، جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ، مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی خاطرنشان کرد.

درگیری های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره باغ از اوایل دهه 1990 در جریان است حال آنکه دور جدیدی از تنش ها، از جولای 2020 شروع شد.

از شروع بحران، روسیه در چارچوب گروه مینسک کوشش نموده تا باکو-ایروان را به حل مسالمت آمیز مسئله از راه مذاکره دعوت کند و در این میان، آتش بس شنماینده ای نیز حاصل شد که طرفین دائماً یکدیگر را به نقض آن متهم می نمایند. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 662

به "نماینده آمریکایی خواهان به رسمیت شناختن استقلال قره باغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده آمریکایی خواهان به رسمیت شناختن استقلال قره باغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید