محققان MIT اخیرا از پروژه RoboGrammar برای یاری در طراحی ربات های متحرک رونمایی کردند

به گزارش بیست آمار، محققان دانشگاه MIT توانستند سیستم جدیدی را طراحی نمایند که به ربات‌ها این امکان را می‌دهد از موانع مختلف رد شوند و کنترل بسیاری بر روی حرکات خود داشته باشند. این سیستم جدید با نام RoboGrammar شناخته می‌شود و از سه بخش عملکردی مختلف تشکیل می‌شود.

محققان MIT اخیرا از پروژه RoboGrammar برای یاری در طراحی ربات های متحرک رونمایی کردند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ در تهران از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران،قسمت اول به تعریف مسئله مربوط می‌شود، پس از آن مرحله ترسیم و طراحی راه‌ حل‌های ممکن برای عبور از مسائل قرار گرفته و در نهایت انتخاب بهترین راه چاره صورت می‌گیرد. محققان دانشگاه MIT ایده اولیه فناوری جدید خود را از نحوه حرکات حیوانات گرفته‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط محققان مورد نظر، حیوانات مذکور از دسته حشراتی مانند هزارپا، عنکبوت و یا جانوران دریایی همچون خرچنگ بوده‌اند.

نحوه عملکرد سیستم RoboGrammar

نحوه فعالیت سیستم RoboGrammar به نوعی است که ابتدا کاربر به فناوری جدید MIT اطلاع می‌دهد که چه امکاناتی را برای ساخت یک ربات در نظر دارد. پس از آن که فرد قطعاتی مانند پایه‌ها و چرخ‌ها را به RoboGrammar معرفی کرد این سیستم از فرد نوع زمینی را که ربات قرار است در آن حرکت کند می‌پرسد و پس از دریافت پاسخ مراحل لازم برای طراحی بهترین مدل ربات با وسایل موجود را انجام می‌دهد.

با وجود خلاقیت RoboGrammar در طراحی ربات‌ها، آلن ژائو یکی از محققان MIT گفته بیشتر مراحل ساخت یک ربات همچنان به صورت دستی انجام می‌شود. وی گفت RoboGrammer یک راه جدید برای طراحی بهتر ربات‌ها به حساب می‌آید که می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دهد. آلن ژائو یکی از رهبران پروژه RoboGrammar به حساب می‌آید و سعی دارد هرچه زودتر سیستم جدید را توسعه دهد. لازم به ذکر است؛ با یاری سیستم جدید بیشتر ربات‌های طراحی شده به شکل چهار پا فراوری شده‌اند و به نظر می‌آید با علم روز این نوع ربات‌ها بهترین مدل‌های ممکن برای انجام فعالیت‌های مد نظر محققان هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 742

به "محققان MIT اخیرا از پروژه RoboGrammar برای یاری در طراحی ربات های متحرک رونمایی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان MIT اخیرا از پروژه RoboGrammar برای یاری در طراحی ربات های متحرک رونمایی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید