محبوب ترین مقاصد گردشگری غذا در اینستاگرام کدامند؟

به گزارش بیست آمار، یافتن خوشمزه ترین و جدیدترین غذاها به یکی از اصلی ترین تفریحات مردم در اینستاگرام تبدیل شده است. در اینجا محبوب ترین آن ها و نکاتی جهت عکاسی بهتر از غذا را با هم مرور خواهیم کرد.

محبوب ترین مقاصد گردشگری غذا در اینستاگرام کدامند؟

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، مردم علایق خود را به کمک شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. یکی از مهم ترین مجذوب کنندهیت های شبکه های اجتماعی، عکس های منتشر شده از انواع غذاها است. اینستاگرام به یکی از پرکاربردترین فضاها برای اشتراک گذاری انواع غذاها تبدیل شده است. در این مقاله در ابتدا، با توجه به تصاویر منتشرشده در اینستاگرام، معروف ترین مقاصد گردشگری برای غذا را در جهان معرفی می کنیم و در آخر هم به بعضی نکات جهت عکس برداری بهتر از غذا اشاره می کنیم.

آیا از نشان دادن غذایی که می خورید، لذت می برید؟ امتحان کردن غذاهای محلی مختلف در هنگام سفر، یکی از مهم ترین و مجذوب کننده ترین بخش های هر سفر است. بعضی از مکان ها با غذاهای محلی مخصوص شان که تصاویر آن ها در اینستاگرام پخش شده اند، برای امتحان کردن غذا فوق العاده هستند. پس بهتر است بدانیم که کدام مکان در صدر لیست بهترین ها برای غذا قرار گرفته است و کدام غذاها در صدر محبوب ترین ها در اینستاگرام هستند.

با توجه به راهنمای محبوب ترین غذاهای فرودگاه هیتروی (Heathrow) لندن، محبوب ترین غذا پودینگ است.

نیویورک، تورنتو، لس آنجلس، سنگاپور، پاریس، رم و میامی از معروف ترین مقاصد گردشگری برای غذا هستند. این گزارش شامل تمایلات غذایی نو مردم از پیتزای ذغالی در تورنتو گرفته تا کیک قطره باران در سنگاپور می شود.

محبوب ترین غذاها در معروف ترین مقاصد غذایی اینستاگرام

نیویورک؛ وافل های تخم مرغی شکل با اسکوپ های بستنی به همراه انواع تاپینگ

این وافل بیشتر در هنگ کنگ دیده می شود و نام اصلی آن گای دان جای (gai daan jai) است که وافل های آن شکل تخم مرغی دارند. البته این بستنی خوشمزه از هنگ کنگ و محله چینی ها فراتر رفته است و آن ها را در نیویورک نیز زیاد می بینیم. وافل تخم مرغی شکل به صورت یک مخروط درآمده، با بستنی و انواع تاپینگ پر شده و یک دسر رویایی و بسیار خوشمزه برای عاشقان دسر است.

تورنتو؛ پیتزای ذغالی

محصولات ذغالی ابتدا با انواع غذاهای گیاهی، انواع نوشیدنی ها و غذاهای سالم راه خود را در تورنتو به میان مردم باز کردند. اما امروزه در منوی چندین رستوران نیز خودنمایی می کنند. یک نمونه آن، پیتزا با نان ذغالی است.

هنگ کنگ؛ دیم سام

در هنگ کنگ مکانی وجود ندارد که دیم سام (Dim Sum) در آن وجود نداشته باشد. این غذا همه جا دیده می شود و یکی از معروف ترین غذاهای محلی است و بازدیدکنندگان باید حتما آن را امتحان کنند.

سنگاپور؛ کیک قطره ای

اصل آن از ژاپن آمده است. اما این روزها در سنگاپور بسیار معروف شده است. این غذا شبیه سیلیکون است، اما از جلبک دریایی آگار درست شده است و اگر در 30 دقیقه خورده نشود به یک قطره آب تبدیل می شود.

میامی؛ گوشت گاو سرخ شده با موروس

گوشت گاو سرخ شده با موروس (ٰVaca Frita con moros)، تکه هایی از بیف به همراه برنج و دانه است. انواع غذاهای کوبایی از محبوبیت بالایی در میامی برخوردار هستند، معروف ترین آن ها گوشت گاو سرخ شده با موروس است. بیف ها به همراه پیاز به آرامی پخته می شوند و در رستوران های معروف، برنج آن را به صورت گنبدی شکل سرو می کنند.

پاریس؛ استیک تارتار

این غذای کلاسیک فرانسوی تقریبا در منوی تمامی مدارس قدیمی وجود دارد. این غذا معمولا با سیب زمینی سرخ شده و زرده تخم مرغ خام سرو می شود.

مادرید؛ فیدوآ

همه پائلا (paella) را در مادرید دوست دارند. (پائلا یک غذای اسپانیایی است که از برنج، زعفران، مرغ و میگو درست می شود و در یک ماهیتابه بزرگ عمیق سرو می شود.) فیدوآ (Fideua) یک نوع از پائلا است، اما در آن از انواع پاستا استفاده می شود. این غذا شامل انواع سبزیجات، گوجه و فلفل قرمز هندی است و در آن به جای برنج، از نودل استفاده می شود.

ادینبرو؛ جک فروت

این غذای معروف در ادینبرو، جایگزینی عالی برای گوشت و مورد علاقه گیاه خواران و گوشت خواران است و به شکل های مختلفی از آن استفاده می شود.

10 نکته عالی برای عکاسی از غذا

نیم میلیارد تصویر از انواع غذاها روی اینستاگرام پست شده است و این تصاویر، هشتگ های متفاوتی داشته اند. بنابراین با وجود این رقابت سنگین چگونه می توانیم عکسی خوب و قابل قبول داشته باشیم؟

جازمین و ملیسا همزلی (Jasmine and Melissa Hemsley) از معروف ترین صفحه های مرتبط با غذا را در اینستاگرام دارند. آن ها به نکات زیر برای گرفتن بهترین عکس های اینستاگرامی از غذا اشاره کرده اند:

نورپردازی از اهمیت بالایی برخوردار است

ما به این باور داریم که نور طبیعی هنگام عکس گرفتن از همه چیز مهم تر است. بنابراین اگر برای صرف غذا به رستورانی می روید، درخواست یک میز کنار پنجره کنید. نور فلش می تواند چشم را بزند و عکس های گرفته شده با فلش به خوبی عکس های گرفته شده با نور طبیعی که ویرایش شده اند، نمی شود. اگر به کمی نور نیاز دارید، از نور گوشی فرد دیگری استفاده کنید و این روش بهتر از استفاده مستقیم از فلش است.

در چیدمان غذا کمی تغییر ایجاد کنید

معمولا گفته می شود که دست به چیدمان غذا نزنید، ولی در عکاسی این نکته را فراموش کنید. برای این که ظرف غذایتان مجذوب کننده تر به نظر برسد، کمی در چیدمان آن دست ببرید. این کار را با افزودن بعضی چاشنی های رنگارنگ همچون سبزیجات تازه، تکه های فلفل قرمز و دانه های کنجد سیاه انجام دهید. به این نکته نیز توجه کنید که غذای شما، به زودی شکل مجذوب کننده و هوس انگیز خود را از دست می دهد، پس حواس تان باشد که فورا شروع به عکاسی کنید تا همان حالت خوشمزه و وسوسه برانگیز خود را داشته باشد. روغن زیتون یا کمی آب، می تواند سبزیجات و سالادها را تازه تر و زیباتر نشان دهد.

تضاد بیافرینید

این کار را با داشتن رنگ ها و بافت های متفاوت ایجاد کنید. برای مثال دسرهای براق را روی بشقاب های مات بگذارید. یا می توانید موادی زیبا و درخشان را روی سطحی مرمرین قرار دهید. اگر در تصاویرتان کنتراست ایجاد کنید، آن ها را به یادماندنی تر و مجذوب کننده تر نشان خواهید داد. از دستمال و شمع هم جهت مجذوب کنندهیت بخشیدن هر چه بیشتر به صحنه استفاده کنید. دستانی که به سمت غذا می فرایند نیز غذا را خواستنی تر می کند و عکس شما را شخصی تر جلوه می دهد.

رمز آلود بودن نمک زندگی است

کمی از غذایتان را به دست خیال بسپارید. به این معنا است که تلاش نکنید تا تمام مواد غذایی و بشقاب کامل غذا و دستمال ها، در یک فریم قرار بگیرند و اجازه دهید کمی از آن به بیرون از عکس شما برود. به این ترتیب عکس شما طبیعی به نظر می رسد و به بیننده عکس این اجازه را می دهد تا خودش صحنه کلی غذای شما را تصویرسازی کند. بعضی از افراد از اپلیکیشن هایی همچون PicSlit یا Instagrid برای قسمت بندی کردن تصاویرشان استفاده می کنند و به تصویر کلی نمای بهتری می دهند.

فرایندی ثابت و منحصربه فرد داشته باشید

بهتر است که یک دید کلی داشته باشید و به تصویر کلی اینستاگرام خود نگاهی بیندازید. دیدگاه منحصربه فرد و مختص خودتان را داشته باشید و با همان دید پیش بروید. مردم، شما را به دلیل منحصربه فرد بودن تان و خودتان بودن، دنبال خواهند کرد. با توجه کردن به تصاویری که دوست دارید و بهترین تصاویر ثبت شده از طریق خودتان، می توانید فرایندی ثابت و پایدار داشته باشید.

چگونه از تصاویر تار دوری کنیم؟

آیا شما هم نگران تار شدن عکس هایتان هستید؟ سعی کنید تا آرنج هایتان را به بدن بچسبانید تا دوربین در ثابت ترین شرایط ممکن قرار گیرد. به این ترتیب تاری عکس کمتر خواهد شد.

بهتر است زوم کنیم یا نه؟

به نظر ما بهتر است که به غذا نزدیک شوید و برای این کار اگر لازم است، حتی جا به جا شوید و لنز دوربین را به غذا نزدیک تر کنید. نزدیک شدن به تصویر بهتر از زوم کردن است، چرا که در زوم کردن کیفیت عکس شما پایین می رود. مخصوصا اگر از گوشی موبایل برای عکس برداری استفاده می کنید.

تگ کردن

زمانی که عکس خود را منتشر می کنید، بهتر است تا مکان جغرافیایی جایی که در آن غذا می خورید را نیز بزنید. همچنین اگر آن مکان صفحه ای در اینستاگرام دارد، آن را نیز تگ کنید. به این ترتیب افراد به راحتی آن مکان را از طریق اینستاگرام یا گوگل مپ پیدا خواهند کرد. اگر هم خودتان غذا را درست کرده باشید، دنبال کنندگان شما تمایل دارند تا بدانند که از چه مواد غذایی استفاده کرده اید. بنابراین می توایند گاها نام برند بعضی از مواد استفاده شده در غذایتان را نیز تگ کنید.

ترکیب کنید

تنوع در زندگی بسیار مهم است. بنابراین در ترکیب غذایی تان از یک وعده اصلی غذا، نوشیدنی ها یا انواع دسرها استفاده کنید. داشتن یک وعده کامل غذایی در عکس تان باعث می شود تا افراد دیگر نیز همان ترکیب غذایی را در آینده داشته باشند. علاوه بر آن، داشتن انواع غذاها و نوشیدنی ها در عکس تان، ابعاد مختلفی به عکس تان می دهد.

تمرین کنید

از این که از زوایای مختلف عکاسی کنید، نترسید و ببینید که کدام عکس از کدام زاویه بهتر شده است. همیشه به خاطر داشته باشید که تمرین کردن باعث عالی شدن عکس تان می شود.

منبع: کجارو / ecophiles.com
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1374

به "محبوب ترین مقاصد گردشگری غذا در اینستاگرام کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین مقاصد گردشگری غذا در اینستاگرام کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید