صادرات استان زنجان به کشورهای خارجی افزایش می یابد

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بر افزایش صادرات استان تاکید کرد و گفت: چین بازار مناسبی برای تجار زنجانی است.

صادرات استان زنجان به کشورهای خارجی افزایش می یابد

امیرعلی مصیبی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: افزایش ذخائر ارزی کشور، رونق تولید، رونق اشتغال، بالا رفتن درآمد استان و افزایش قدرت خرید در بین مردم استان از جمله نتایج افزایش میزان صادرات در زنجان است.

وی با تاکید بر افزایش صادرات غیرنفتی در استان که از اولویت های دولت است، شرح داد: پیش بینی می شود تا پایان امسال میزان صادرات استان زنجان به 300 میلیون دلار برسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به آرامش اقتصادی کشور ابراز کرد: کاهش تورم، حذف بخشنامه های هفتگی و روزانه که در مواقعی تجار و بازرگانان ر ا با مشکل روبرو می کرد از جمله موارد مثبتی است که توسط دولت یازدهم اجرا شده و این برنامه ها سبب شده تا یک آرامش اقتصادی در کشور و به تبع آن در استان به وجود آید.

وی بر افزایش تجارت خارجی استان با سایر کشورها تاکید کرد و افزود: تفاهم نامه های تجاری با سایر کشورها باید عملیاتی شوند تا تاثیرات آن در اقتصاد استان زنجان نمایان شود.

مصیبی با اشاره به همایش روز تجارت با کربلا که به گفته مسئولان ذیربط در اواخر اردیبهشت ماه به میزبانی اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار می شود، گفت: امیدواریم این برنامه ها و مراودات تجاری در حد یک همایش باقی نماند.

وی با بیان اینکه در اعزام تجار و بازرگانان زنجانی به سایر کشورها برای افزایش روابط تجاری مسئله ای وجود ندارد، مطرح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با افزایش صادرات استان موافق بوده و حاضر است زمینه های لازم برای افزایش تجارت که اعزام تجار به کشورهای هدف و سایر است، فراهم آورد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان کشور چین را از جمله بازار مناسب برای تجار زنجانی دانست و گفت: امیدواریم اعزام تجار به سایر کشورها سبب رشد فزاینده صادرات و در نتیجه توسعه اقتصادی کشور و استان زنجان شود.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 64

به "صادرات استان زنجان به کشورهای خارجی افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات استان زنجان به کشورهای خارجی افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید