دور جدید مذاکرات در بروکسل برای حل بحران یونان

به گزارش بیست آمار، خبرنگاران: سران حوزه یورو هم اکنون در مورد شرایط اعطای وام کمکی به یونان در حال مذاکره هستند.

دور جدید مذاکرات در بروکسل برای حل بحران یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، یک منبع دولتی امروز خاطرنشان کرد الکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه و دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا دور جدید مذاکرات را در بروکسل با حضور رهبران کشورهای حوزه یورو برای حل بحران اقتصادی یونان شروع نموده اند.

آنها هم اکنون در حال مذاکره در مورد شرایط اعطای وام یاریی به یونان هستند. سیپراس از این رهبران درخواست نموده بود برای جلوگیری از ورشکستگی دولت یونان بودجه فوری در اختیار این کشور قرار دهند و دور جدید مذاکرات را در مورد سومین برنامه یاری اقتصادی به یونان -که حدود 95 میلیارد دلار بر آورد شده است - شروع نمایند. این در حالی است که مذاکرات دیروز بدون نتیجه تا پاسی از شب ادامه داشت.

پیش نویس طرح وزرای دارایی گروه یورو نشان داد برای دریافت یاری اقتصادی از وام دهندگان بین المللی ، یونان باید تا 15 ژوئیه (چهارشنبه شب) قوانین اصلاحات اقتصادیات و حقوق بازنشستگی را اعمال کند و این مسئله پیش از شروع مذاکرات به تأیید مجلس برسد. بر اساس این طرح، اگر یونان با شرایط فوق موافقت نکند باید از حوزه یورو خارج گردد. اما در صورت موافقت، روز پنج شنبه مذاکراتی برای مصاحبه در مورد اعطای وام های جدید به یونان شروع خواهد شد.

آنگلا مرکل پیشتر خاطرنشان کرد: شرایط هنوز برای شروع مذاکرات فراهم نشده است. مهم ترین مسئله که اعتماد است از بین رفته است.

گروه یورو روز گذشته پیشنهادهایی را برای حل بحران اقتصادی یونان ارائه داد. سران حوزه یورو هم اکنون در بروکسل در حال آنالیز این پیشنهادها هستند.

آتن در بازپرداخت بدهی های خود به اتحادیه اروپا به شدت با مشکل روبرو شده است. صندوق بین المللی پول از اواسط سال گذشته هیچ بازپرداختی در ازای یاری های اقتصادی اعطا شده به یونان دریافت ننموده است. در همه پرسی هفته گذشته یونان، 61 درصد از مردم به دریافت یاری اقتصادی از وام دهندگان خارجی رأی منفی و 38 درصد از آنها رأی مثبت دادند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 347

به "دور جدید مذاکرات در بروکسل برای حل بحران یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جدید مذاکرات در بروکسل برای حل بحران یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید