درخواست لیبی برای گشایش سفارت کشورهای دنیا، تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از دولت جدید لیبی

به گزارش بیست آمار، رئیس شورای اتحادیه اروپا در جریان دیدارهایش با مقامات لیبیایی ضمن تاکید بر حمایت اروپا از دولت جدید لیبی بیان کرد، سفیر این اتحادیه به زودی فعالیت خود را در لیبی شروع می نماید.

درخواست لیبی برای گشایش سفارت کشورهای دنیا، تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از دولت جدید لیبی

با ما سفر کنید و با قیمت روز تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از الحره، نجلاء المنقوش، وزیر خارجه لیبی در جریان کنفرانسی مطبوعاتی با شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا از تمامی کشورهای دنیا خواست به منظور ارائه خدمات به شهفرایندان لیبیایی و خارجی به شکل فوری سفارت خود را در این کشور بازگشایی نمایند.

المنقوش در ادامه گفت، نقش دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبدالحمید الدبیبه، برقراری ثبات و فراهم کردن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر خود است.

وی درخصوص مهاجرت غیرنظامیان از لیبی به سمت اتحادیه اروپا گفت: مسائل مشترک بسیاری لیبی و اتحادیه اروپا را گرد هم جمع می نماید واین مسائل همکاری ادامه داری را می طلبد و یکی از مهمترین این مسائل، مسأله مهاجرت غیرنظامیان است.

پیشتر فرانسه اقدام به بازگشایی سفارت خود در طرابلس کرد و انتظار می رود سفارت های اروپایی دیگری طی هفته های آینده سفارت خود را در لیبی بازگشایی نمایند.

شارل میشل روز یکشنبه به لیبی سفر کرد و بر حمایت اتحادیه اروپا از دولت وحدت ملی لیبی و کوشش برای خارج کردن این کشور از حالت آشوب و بی ثباتی تاکید نمود.

از سوی دیگر، شارل میشل در جریان ملاقات با عبد الحمید الدبیبه تاکید نمود، تمامی کشورهای اتحادیه اروپا از مقامات لیبیایی در تمامی پفراینده ها از جمله پفراینده های رشد و توسعه، مهاجرت، امنیت و انتخابات حمایت می نمایند.

نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی نقش اتحادیه اروپا در حمایت از امنیت و ثبات لیبی را از شروع کنفرانس برلین و سایر کنفرانس ها و نشست ها در دیگر پایتخت های اروپایی را ستود.

الدبیبه ضمن تاکید بر اهمیت همکاری لیبیایی- اروپایی و همکاری در مسائل مهم و مورد توجه دو کشور، مطرح کرد: لیبی به حمایت اروپا در زمینه انرژی نیز نیاز دارد.

شارل میشل در جریان گفت وگو با عبدالحمید الدبیبه همچنین توضیح داد: ما با دولت جدید همکاری و از آن حمایت خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید نمود، اتحادیه اروپا از فعالیت های مربوط به فرایند آشتی ملی حمایت می نماید.

رئیس شورای اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، سفیر اتحادیه اروپا فعالیت خود را در طرابلس طی هفته های آینده شروع خواهد نمود.

به همین دلیل، شارل میشل گفت: من به لیبی آمده ام تا به ملت این کشور تاکید کنم که اتحادیه اروپا با دولت وحدت ملی همکاری می نماید.

این مسئول اتحادیه اروپا که به لیبی سفر نموده است، با محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی این کشور نیز ملاقات و گفت وگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 991

به "درخواست لیبی برای گشایش سفارت کشورهای دنیا، تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از دولت جدید لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست لیبی برای گشایش سفارت کشورهای دنیا، تاکید اتحادیه اروپا بر حمایت از دولت جدید لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید