خبرنگاران 42 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد

به گزارش بیست آمار، شهرری ـ خبرنگاران ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه برداشت گندم از مزارع شهرستان انتها یافته است، گفت: تا به امروز 42 هزار تن گندم این کشاورزان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

خبرنگاران 42 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد

جبرییل برادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سال جاری قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از سوی دولت 25 هزار ریال اعلام شده که پس از تحویل کامل گندم به حساب کشاورزان واریز می گردد.

وی با بیان اینکه سال جاری در حدود 70 هزار تن گندم در 11 هزار و 900 هکتار از اراضی شهرستان ری فراوری شده است، اعلام نمود: عملکرد فراوری گندم کشاورزان شهرستان ری نسبت به سال گذشته در حدود پنج درصد افزایش داشته است.

برداری ادامه داد: هم اکنون سه سیلوی آرد تک، سیلوی تهران و سیلوی جاوید به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان ری آمده تحویل گندم کشاورزان هستند.

وی با بیان اینکه فراوری گندم و جو شهرستان ری سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اضافه کرد: بارندگی های بهاری، استفاده از ماشین های به روز کشاورزی و روش های نوین کشاورزی موجب افزایش فراوری کشاورزان ری شده است.

برادری ادامه داد: کشت گندم در شهرستان ری به صورت آبی می باشد و بیشترین اراضی زیر کشت گندم نیز به ترتیب در بخش های قلعه نو، حسن آباد فشافویه و کهریزک است.

به گزارش خبرنگاران، شهرستان ری با دارا بودن 29 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی فراوری می نماید.

این شهرستان دارای رتبه اول در فراوری گندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در فراوری جو و تخم مرغ در استان است.

فراوری گندم شهرستان ری 5 درصد افزایش یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 535

به "خبرنگاران 42 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 42 هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید