خبرنگاران 240میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رفع آبگرفتگی در خوزستان اختصاص یافت

به گزارش بیست آمار، اهواز- خبرنگاران - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از ابلاغ مبلغ 240 میلیارد ریال اعتبار به منظور خرید و تامین تجهیزات تخلیه آب و رفع خسارت ناشی از بارندگی های شدید در این استان خبر داد.

خبرنگاران 240میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رفع آبگرفتگی در خوزستان اختصاص یافت

امید حاجتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران بیان کرد: این میزان اعتبار از محل اعتبارات موضوع ماده 17 قانون مدیریت بحران کشور از سوی سازمان برنامه بودجه کشور تامین شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ باید برای خرید و تامین تجهیزات تخلیه آب و به منظور رفع خسارت ناشی از بارندگی های شدید اخیر و آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی هزینه خواهد شد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان بر تقویت زیرساخت های مدیریت بحران، افزایش سطح آمادگی و توان مقابله دستگاه های اجرایی با بحران آبگرفتگی از طریق خرید تجهیزات مورد نیاز تاکیدکرد و گفت: این اعتبار پس از انجام مراحل قانونی و کارشناسی (توزیع اعتبارات از طریق شورای برنامه ریزی) به دستگاه های اجرایی مربوطه اختصاص می یابد.

بر اساس مصوبه آذر امسال هیات دولت، 2 هزار و 35 میلیارد و 700 میلیون ریال به صورت هزینه ای برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از آبگرفتگی به خوزستان اختصاص می یابد.

بخش دیگری از این مصوبه شامل کمک بدون عوض برای نوسازی تا سقف یک هزار واحد مسکونی در مناطق شهری، به ازای هر واحد تا سقف 200 میلیون ریال، کمک بدون عوض برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری به ازای هر واحد تا سقف 150 میلیون ریال، کمک بدون عوض برای تامین لوازم معیشتی شامل لوازم خانگی و سرمایه ای واحدهای مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد تا سقف 150 میلیون ریال و کمک هزینه اسکان موقت تا سقف یک هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد تا 200 میلیون ریال است.

علاوه بر این چهار هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و با سود پنج درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

سقف تسهیلات بازسازی اماکن مسکونی شهری یک میلیارد ریال با بازپرداخت 15 ساله، تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی 300 میلیون ریال با بازپرداخت 15 ساله و تامین لوازم معیشتی تا سقف 300 میلیون ریال با بازپرداخت هفت ساله در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 841

به "خبرنگاران 240میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رفع آبگرفتگی در خوزستان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 240میلیارد ریال برای خرید تجهیزات رفع آبگرفتگی در خوزستان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید