خبرنگاران 125 پروانه استاندارد برای کالاهای تولیدی استان سمنان صادر شد

به گزارش بیست آمار، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: 125 فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد از نوع اجباری در سال 98 برای کالاهای تولیدی واحدهای این استان صادر شد.

خبرنگاران 125 پروانه استاندارد برای کالاهای تولیدی استان سمنان صادر شد

عباس رستمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد: علاوه بر 125 پروانه استاندارد اجباری و 10 پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی استان سمنان سال گذشته صادر شد.

وی گفت: هر کالای صنعتی که مشمول رعایت استانداردهای ملی تدوین شده شود، پیش از تولید باید برای دریافت پروانه کاربرد نشان استاندارد اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان، با بیان اینکه وجود نشان استاندارد بر روی محصولات تضمین کیفیت و سلامت کالا است،شرح داد: تولید محصول ها مشمول استاندارد بدون داشتن پروانه کاربرد نشان، تخلف محسوب شده و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: تعداد 220 پروانه استاندارد اجباری و 32 پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده های تولید شده در واحدهای تولیدی و خدماتی استان سمنان سال 98 تمدید شد.

رستمی با اشاره به شرایط تمدید پروانه برای واحدها، اضافه کرد: این مساله تنها برای واحدهایی امکان پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه دارای استمرار و در بازرسی ها و نمونه برداری های مستمر اجرا شده، عدم انطباق آن ها کمتر از حد مجاز باشد.

وی اظهارداشت: در سال گذشته، 22 پروانه اجباری فراورده های واحدهای تولیدی و خدماتی استان سمنان تعلیق و 117 پروانه استاندارد اجباری و 10 پروانه استاندارد تشویقی مربوط به کالاهای تولید شده واحدهای استان ابطال شد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تاکید کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با ارائه مشاوره های راهبردی به منظور ترویج تولید با رعایت استانداردها در دستور کار واقع شده است.

هموطنان می توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره 10001517 پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 352

به "خبرنگاران 125 پروانه استاندارد برای کالاهای تولیدی استان سمنان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 125 پروانه استاندارد برای کالاهای تولیدی استان سمنان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید