خبرنگاران میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی به 789هزارتومان افزایش یافت

به گزارش بیست آمار، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان ایتام تحت حمایت کمیته امداد این استان از محل یاری حامیان و خیران در خاتمه پنج ماهه سال جاری به بیش از 789 هزار تومان افزایش یافته است.

خبرنگاران میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی به 789هزارتومان افزایش یافت

راهنمایی صفری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود سه هزارو 397 فرزندان عزیز ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان از مساعدت های مادی و معنوی حامیان و خیران همکار با این نهاد در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین بهره مند هستند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود قریب به 24 هزارو 300 خیر و حامی زنجانی با مشارکت در طرح های اکرام ایتام و محسنین حمایت مادی و معنوی از این فرزندان را بر عهده دارند.

صفری از مشارکت قریب به هفت میلیارد و 993 میلیون تومانی خیران و حامیان همکار با این نهاد در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین در پنج ماهه سال جاری اطلاع داد و توضیح داد: بر اساس ارزیابی صورت گرفته میزان مشارکت خیران و حامیان زنجانی در طرح های اکرام ایتام و محسنین در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 195 فرزند محسنین نیز در قالب طرح اکرام محسنین از مراحم مادی و معنوی حامیان و خیران نیک اندیش زنجانی بهره مند هستند، ادامه داد: میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان نیز در سرانجام پنج ماهه سال جاری بیش از 269 هزار تومان بوده و کوشش می کنیم با بسترسازی برای جذب حامیان جدید در این طرح این رقم تا سرانجام سال جاری افزایش قابل توجهی داشته باشد.

صفری با بیان اینکه فرزندان محسنین شامل بچه ها با سرپرست ناتوان است، گفت: در زمان حاضر بیش از یک هزار کودک حایز این شرایط در استان فاقد حامی هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مشارکت بیشتر خیران و حامیان در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین زمینه یاری به برطرف نیازهای مادی و ایجاد آرامش روانی را در این گروه از جامعه هدف این نهاد فراهم می نماید، توضیح داد: خیران زنجانی می توانند به وسیله سامانه های www.emdad.ir ,www.ekram.ir ، مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و مراکز نیکوکاری و یا ارسال عدد یک به سر شماره 3000333324 برای مشارکت در زمینه ارائه خدمات اثربخش و هدفمند به فرزندان ایتام و محسنین، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب یاری معیشت بگیر و غیر یاری معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 627

به "خبرنگاران میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی به 789هزارتومان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میانگین سرانه ماهیانه ایتام زنجانی به 789هزارتومان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید