خبرنگاران دستکش بهداشتی از 24 اسفند در داروخانه های مازندران توزیع می گردد

به گزارش بیست آمار، ساری - ایر نا - مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت که توزیع دستکش های بهداشتی از فردا شنبه 24 اسفند ماه در سطح داروخانه های استان توزیع می گردد.

خبرنگاران دستکش بهداشتی از 24 اسفند در داروخانه های مازندران توزیع می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای فواید روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

حسنقلی قوانلو آدینه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود : به میزان کافی دستکش های بهداشتی در استان فراوری یا وارد استان شده است به گونه ای که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، میزان دستکش های پلاستیکی (لاتکس) در استان به حد اشباع رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دستکش های بهداشتی در مازندران عمدتا وارداتی است ، گفت : در حال حاضر روزانه 700 هزار عدد دستکش بهداشتی در استان بسته بندی می گردد که در داروخانه ها توزیع خواهد شد و شهروندان می توانند بتدریج بر اساس احتیاجشان با مراجعه داروخانه ها ، دستکش های بهداشتی خریداری نمایند.

قوانلو همچنین از نظارت بر قیمت فروش دستکش های بهداشتی نیز اطلاع داد و اضافه نمود : در صورت مشاهده هرگونه تخلف ، کم فروشی و یا گران فروشی ، داروخانه متخلف بدون هیچ اخطاری پلمب خواهد شد.

توزیع ماسک شاید اواسط هفته

قوانلو همچنین به نقدها برخی مردم نسبت به طولانی شدن دوره زمانی عدم توزیع عمومی ماسک های بهداشتی در مازندران پاسخ داد و گفت : اولویت نخست ما در هفته های اخیر مراکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی بود ولی اکنون که میزان فراوری و تامین ماسک به روزانه حدود 70 هزار عدد رسیده است ، پیش بینی می کنیم تا اواسط هفته بتوانیم ماسک های بهداشتی و مواد ضدعفونی نماینده را هم به وسیله داروخانه های استان توزیع کنیم.

مدیرکل صنعت مازندران اضافه نمود : انتظار ما از شهروندان مازندرانی این است که با توزیع عمومی اقلام بهداشتی ، خریدهای غیر ضروری نداشته باشند و به مراکز توزیع هجوم نیاورند تا تعادل عرضه و تقاضا به صورت مصنوعی به هم نریزد و سودجویان ناکام بمانند.

وی گفت : خوشبختانه در حال حاضر در فراوری این محصولات بهداشتی به مرحله اشباع رسیده ایم و هیچگونه محدودیتی برای توزیع نداریم و فقط احتیاجمند همکاری مردم هستیم تا اجازه دهند بازار عرضه و تقاضا روال عادی خود را طی کند چون در این صورت سودجویان قادر نخواهند بود از آب گل آلود ماهی بگیرند.

مازندران از اول اسفند ماه جاری به صورت رسمی به جمع مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست و در نخستین هفته نیز اقلام بهداشتی مانند ماسک ، دستکش و ژل ضدعفونی نماینده در استان کمیاب و حتی نایاب شد.

چند روز پس از کمبود اقلام بهداشتی ، هسته های مردمی با هماهنگی مراجع ذیصلاح و نظارت دانشگاه علوم پزشکی برای فراوری برخی از محصولات مانند ماسک و مواد ضدعفونی نماینده وارد عمل شدند ضمن این که چند خط فراوری جدید در این زمینه و یا فراوری دیگر اقلام مورد احتیاج مانند لباس های بیمارستانی نیز در استان راه اندازی شده و یا ظرفیت فراوری کارگاهها و کارخانه های موجود افزایش یافت.

از اوایل هفته جاری هم آموزشگاههای فنی و حرفه ای استان برای فراوری این محصولات وارد عمل شدند به گونه ای که بر اساس اعلام آموزش و پرورش هفت واحد با استفاده از توان دانش آموزان و کادر آموزشی در حال حاضر در حال فراوری ماسک و پوشاک و دیگر اقلام بهداشتی مورد احتیاج هستند و پنج واحد دیگر هم در نوبت دریافت مواد خام مورد احتیاج قرار دارند تا فراوریشان را شروع نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 146

به "خبرنگاران دستکش بهداشتی از 24 اسفند در داروخانه های مازندران توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستکش بهداشتی از 24 اسفند در داروخانه های مازندران توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید