خبرنگاران بیش از 12 هزار نوآموز زنجانی تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند

به گزارش بیست آمار، زنجان - خبرنگاران - سرپرست معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در زمان حاضر 572 کلاس درس پیش دبستانی به تعداد 12 هزارو 184 نفر نوآموز تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که هر چند آمار بیش از رقم یاد شده است، اما تعدادی از آنها فاقد کد رسمی بوده و به لحاظ آماری در سامانه سناد اطلاعات قابل دسترسی ندارند.

خبرنگاران بیش از 12 هزار نوآموز زنجانی تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند

صیاد سلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه نوآموزان این اداره کل افزود: در این راستا نرخ جذب نوآموزان کلاس های چند پایه و نوآموزان مناطق لازم التوجه و حمایت دولتی در امسال بیشتر از هدفگذاری های اعلام شده افزایش یافت.

وی افزود: بر اساس هدفگذاری های انجام گرفته، مقرر شده بود که تعداد 700 نفر نوآموز در کلاس های چندپایه و 450 نفر نیز در کلاس های پیش دبستانی با حمایت دولتی در مناطق محروم تحت پوشش قرار گیرند.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های اجرا شده و کوشش معلمان مناطق و نواحی این ارقام به ترتیب به تعداد یک هزارو 0 و یک هزار و 708 نفر نوآموز مناطق محروم و روستایی افزایش پیدا کرد.

سلامی افزود: بر این مبنا شمار نوآموزان در کلاس های چندپایه و کلاس های دبستانی مناطق یاد شده رشد 158 درصدی و 380 درصدی را نسبت به هدفگذاری انجام گرفته نشان می دهد که این مهم از اقدامات اثرگذار حکایت دارد.

سرپرست معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: در راستای توسعه عدالت آموزشی و اجرای برنامه های توسعه کمی و کیفی دوره پیش از دبستان کوشش ها بر ارتقا جذب بوده و با تمام توان این برنامه پیگیری خواهد شد.

وی گفت: در سال تحصیلی 99-1400 نیز هدف گذاری های اعلام شده وزارت آموزش و پرورش در این حوزه بیشتر رخ خواهد داد و از طرفی آموزش پیش دبستانی در وزارت آموزش و پرورش به ویژه در سند تحول بنیادین آن، رسمی بوده اما اجباری نیست که اقدامات سوی رسمی شدن پیش می رود.

سلامی گفت: طبق آمارهای احصا شده بیشترین پیش دبستانی های غیردولتی استان نیز در نواحی آموزش و پرورش یک، 2 شهر زنجان، خرمدره و ابهر واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 391

به "خبرنگاران بیش از 12 هزار نوآموز زنجانی تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 12 هزار نوآموز زنجانی تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید