تیر خلاص رئیس لیگ فرانسه به تیم قدوس؛ آمیا نمی تواند به لوشامپیونه بازگردد

به گزارش بیست آمار، رئیس لیگ دسته اول فوتبال فرانسه (LFP) بیان کرد تیم آمیا فکر نکند با رأی صادره از سوی دیوان عالی این کشور می تواند به این رقابت ها بازگردد.

تیر خلاص رئیس لیگ فرانسه به تیم قدوس؛ آمیا نمی تواند به لوشامپیونه بازگردد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از RMC SPORT، رأی روز گذشته دیوان عالی فرانسه مبنی بر بازگشت تیم های آمیا و تولوز به عرصه رقابت در لیگ دسته اول فوتبال این کشور (لوشامپیونه) جنگ رسانه ای گسترده ای را میان مدیران این رقابت ها و تیم ها ایجاد نموده است.

آمیا که سامان قدوس را در اختیار دارد پیش از این با تصمیم فدراسیون فوتبال فرانسه مبنی بر نیمه کاره ماندن لوشامپیونه به خاطر شیوع ویروس کرونا به دسته پایین تر سقوط کرد. شکایت این تیم به دیوان عالی فرانسه و رأی صادره از سوی این دادگاه اداری شرایط را پیچیده تر نموده است.

دیدیه ژولوت، رئیس لیگ های دسته اول و دوم فوتبال فرانسه در این مورد گفت: شورای قضات دیوان عالی در رأی صادره به ما نمی گوید که باید لیگ را با 20 یا 22 تیم برگزار کنیم. آمیا و تولوز در طول 20 سال اخیر در لیگ دسته دوم فرانسه بازی نموده اند که تعلق به ما و فدراسیون فوتبال فرانسه دارد. مدیران این 2 تیم می توانند هر چه را که بخواهند در رسانه ها بیان نمایند. با این وجود نمی توانند بگویند که در لیگ دسته اول با رأی دیوان عالی فرانسه حفظ شدند. من از این 2 تیم می خواهم که دستور قاضی و ماده 3 را دوباره بخوانند.

وی اضافه کرد: دیوان عالی فرانسه از ما می خواهد درباره تصمیم اولیه خود درباره سرنوشت رقابت های فصل جاری لیگ های دسته اول و دوم آنالیز دوباره ای انجام دهیم. البته آنها نمی گویند این کار چگونه انجام گردد یا باید لیگ های فصل آینده را با 20 یا 22 تیم برگزار کنیم. قانون جدید لیگ فرانسه که در فدراسیون فوتبال تصویب شده و تا سال 2024 الزام آور است برگزاری رقابت های لوشامپیونه را فقط با حضور 18 یا 20 تیم امکان پذیر می داند. اکنون آیا صعود 2 تیم از لیگ دسته دوم به دسته اول و حفظ احتمالی آمیا و تولوز ممکن است؟ هر اتفاقی که رخ دهد 2 تیم صعود نموده از لیگ دسته دوم در لوشامپیونه باید بازی نمایند. هیچ کشوری وجود ندارد که در لیگ برترش 22 تیم حضور داشته باشند. در این صورت در قالب رقابت ها مسائل زیادی ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 476

به "تیر خلاص رئیس لیگ فرانسه به تیم قدوس؛ آمیا نمی تواند به لوشامپیونه بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیر خلاص رئیس لیگ فرانسه به تیم قدوس؛ آمیا نمی تواند به لوشامپیونه بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید