شرح هایکو ماس درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

به گزارش بیست آمار، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه ای گفت برلین و واشنگتن ظرف دهه های گذشته همکاری های مهمی داشته اند اما روابط دو کشور پیچیده است.

شرح هایکو ماس درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در شرح کاهش نیروهای آمریکایی از این کشور گفت، روابط برلین و واشنگتن پیچیده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ماس در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: قدردان همکاری های صورت گرفته با آمریکا ظرف چند دهه گذشته هستیم. این [همکاری ها] به سود هردو کشور است.

وزیر امور خارجه آلمان ضمن ابراز تأسف بابت خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از این کشور گفت روابط دو کشور با مشکلاتی روبرو است و ما شرکای نزدیکی در اتحاد فرا آتلانتیک هستیم اما [روابط ما] پیچیده است.

مقام های آمریکایی روز آدینه به وال استریت ژورنال گفتند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری خواهان کاهش 9500 نفری نیروهای آمریکا در آلمان شده است. در حال حاضر 34500 نظامی آمریکایی در این کشور اروپایی استقرار دارند.

گفته می گردد دولت آمریکا، به آلمان درباره تصمیم خود به منظور کاهش سربازان آمریکایی خبر نداده است. به نوشته روزنامه آلمانی اشپیگل، با توجه به اهمیت این تصمیم، این اقدام می تواند تحریک آمیز تلقی گردد.

پیش از این، ریچارد گرنل، سفیر سابق آمریکا در آلمان که اخیراً از سمتش استعفا کرد با مطرح کردن این گلایه که دولت آلمان به اندازه کافی برای بودجه نظامی خود هزینه نمی کند خواهان کاهش نظامیان آمریکا در این کشور اروپایی شده بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 432

به "شرح هایکو ماس درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح هایکو ماس درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید