تعدد نهادهای نظارتی مانع کسب و کارهای مجازی

به گزارش بیست آمار، در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، کسب و کارهای آنلاین می توانند در کنار فراوری، برای توسعه بازار ایران یاری کننده و مکمل خوبی باشند.

تعدد نهادهای نظارتی مانع کسب و کارهای مجازی

برای اینکه کسب و کارهای مجازی مکمل خوبی برای فراورینماینده های ساخت داخل باشند و نقش خوبی را در فضای مجازی برای فروش محصولات آنها و عرضه به بازار ایفا نمایند، به طور قطع باید موانع کاری این بخش هم نه تنها برطرف گردد، بلکه بدرستی نیز پشتیبانی شوند.

مهم ترین مانعی که کسب و کارهای مجازی و آنلاین با آن روبرو هستند، وجود نهادهای بی شمار و با کارکردهای موازی است. تقریباً 16 نهاد روی کسب و کارهای اینترنتی نظارت می نمایند. این 16 نهاد نظارتی دستورالعمل و ضوابط را برای بخش کسب و کارهای آنلاین می نویسند. باز همچنان می بینیم با اینکه 16 نهاد در کار نظارتی و نوشتن دستورالعمل ها نقش دارند اما وقتی کسب و کارهای مجازی با مشکل روبرو می شوند، هیچ کدام از این نهادها از بخش کسب و کارهای مجازی حمایت نمی نمایند. در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها باید تعداد نهادهای نظارتی حاکمیتی و دولتی کاهش یابد و این کاهش می تواند به کسب و کارهای مجازی یاری کند تا فعالیت آنها سرعت بگیرد تا بتوانند به بخش فراوری داخل و بخش های دیگر یاری نمایند و مکمل خوبی در بحث عرضه به بازار باشند.

موضوع دیگری که باید در امسال در حوزه کسب و کارهای مجازی به آن توجه گردد، دانش فنی است؛ دانش فنی را تحصیلکرده های این حوزه مانند برنامه نویس ها و... تأمین می نمایند که باید شرایط را برای فعالیت آنها فراهم کرد و بهبود بخشید. متأسفانه در سال های گذشته شاهد مهاجرت تعداد زیادی از برنامه نویسان کشورمان بودیم و عده دیگری هم به فکر مهاجرت هستند و فکر می نمایند در خارج از کشور می توانند کارهای بهتری را با محدودیت کمتری انجام دهند و دستمزد بیشتری دریافت نمایند. باید این بخش از نیروی انسانی کشور تأمین گردد و اجازه فعالیت گسترده به آنها در داخل کشور داده گردد چون اگر مهاجرت نیروهای انسانی با دانش فنی ادامه یابد از نیروی انسانی و فنی در داخل کشور تهی می شویم و این خود نیز باعث خواهد شد که وابستگی ما به تیم های فنی خارج از کشور بیشتر گردد. از سوی دیگر هرچقدر تیم های فنی داخل کشورمان تقویت و حمایت شوند ما نیز می توانیم محصولات خوبی در این حوزه برای عرضه داشته باشیم.

از آنجایی که یکی از دغدغه های حاکمیت، داشتن خدمات پایه بومی مانند پیغام رسان ها، موتور جست و جو و غیره و داشتن اپلیکیشن های خدمات داخلی است، راه اندازی تمام این بخش ها، احتیاج به نیروی انسانی فنی دارد بنابراین بدون توجه به نیروی انسانی، رسیدن به این اهداف ممکن نخواهد بود و مجبور خواهیم شد همچنان از پلتفرم های خارجی استفاده کنیم بنابراین نباید از این بخش مهم غفلت کنیم و اجازه دهیم از کشور خارج شوند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: 20amar.ir شناسه مطلب: 1108

به "تعدد نهادهای نظارتی مانع کسب و کارهای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدد نهادهای نظارتی مانع کسب و کارهای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید